Utolsó kommentek

Összefüggéstelen gondolathalmaz

2013.01.31. 21:15 | Xinaf | 6 komment

Címkék: vallás idézet filozófia

Akinek már fejfájása van a vallásos bejegyzéseimtől, attól elnézést kérek...

Hamarosan nagyböjt. A böjt: lemondás. A legáltalánosabb, hogy pénteken nem eszünk húst. Az elvetemültebbek szerdán se.
De valójában a böjt az valami fontosról való lemondás. Lemondás, és Istennek ajánlás. A világi életünk megnyirbálása, a lelki élet javára.
Úgy gondolom, a böjt mit sem ér ima nélkül, ahogy az ima is sokkal kevésbé hatékony böjt nélkül. A keleti hagyományban ennek sokkal nagyobb a tere, a kettőnek nagyobb az összefonódása, mint a nyugati egyházban. A böjt mértékét nehéz eltalálni. Túl keveset és túl sokat vállalni egyaránt veszélyes, egyaránt nem jó. A túl kevés szinte értéktelen. A túl sok kudarcélményt okoz. 
És megint itt a teljesítmény kényszer, ami keresztény életünk megrontója. Hiszen az ima, a böjt, ezek nem elvégzendő feladatok. Ezek az Istenhez vezető utak fontos, nagyon fontos lépcsőfokai.

És mit tegyen az, aki elveszíti a hitét? Aki elveszít valami fontosat... vagy valakit, aki fontos volt? Az ember érzékeny lény, és sok a csapás, sok a nehézség. Hogy beszéljek én az Úrról valakinek, akit valóban nagy veszteség ért? Hogy magyarázzam el neki, hogy Isten nem büntet, és igenis jól szeret?

Sehogy. A fájdalom pillanatában nem. Ezt a hibát párszor elkövettem, és most már kerülnöm kell. Istennek nem kell védőügyvéd. De az embernek, akit csapás ért, neki szüksége van valakire, aki meghallgatja, aki ott van, aki elbírja őt, a fájdalmával együtt. Az Úr megadja az erőt ahhoz, hogy megtartsunk mást. Dicsőíteni ráérünk.

Az Isten nem olyan, mint Madách művében:

"S te, Lúcifer, hallgatsz, önhitten állsz,
Dicséretemre nem találsz-e szót,
Vagy nem tetszik tán, amit alkoték?"


Mi többek vagyunk a haragunknál, a fájdalmunknál, a félelmünknél, éppen úgy, ahogy többek vagyunk az örömünknél, a kedvességünknél, a bátorságunknál. 
Csak értenénk meg végre, vagy csak törekednénk elfogadni, és szívvel megérteni az Istent, máris nem szenvednénk ennyit, ilyen dolgokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr315055702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.04.06. 14:53:19

@kazsmerd:
Elolvastam, érdekesnek is találtam, de bevallom, nem tudom, miért akartad ezt megmutatni nekem.
Úgy vélem, egy valódi teológussal egészen másképpen alakult volna ez a beszélgetés. Dr. Brácz Péter nagy előnyből indult, hogy jó előre felkészült érvekkel és teóriákkal, vallásukban nem komolyabban elmélyedt hallgatókkal szemben.
Mindamellett, ismét hangsúlyozom, érdekesnek találtam az írásokat, de ebben a történetben egy sas repült együtt két pintyekből álló csapattal. Két sas repülése mindenképpen királyibb lett volna.

kazsmerd (törölt) 2013.04.06. 15:39:07

@Xinaf: Gondolja, hogy Ön tudja képviselni az egyik Sast?

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.04.06. 15:50:13

@kazsmerd:
Megpróbálhatom, de szerintem nem. Én nem vagyok doktor, még csak nem is tanultam felsőoktatásban.
Ha gondolja, akár itt, akár ott kifejthetem bővebben a véleményem, de hangsúlyozom, nem vagyok teológiailag képzett. Ha ezek után úgy gondolja, akkor örömmel reagálok rá, és javaslom az ön oldalát, hogy mindenki lássa, mire reagálok.

kazsmerd (törölt) 2013.04.06. 15:52:39

Ahogy én sem, mégis sasnak nevezett, noha inkább vörösbegy volnék. Örülnék neki.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.04.06. 16:02:32

@kazsmerd:
Írtam választ a blogjára, a harmadikhoz.
süti beállítások módosítása