Utolsó kommentek

Összetartozunk

2013.06.22. 00:46 | Xinaf | Szólj hozzá!

Címkék: video filozófia

Érdekes dolog, hogy a nemzet, haza, magyar, és hasonló kifejezések mennyire mást jelentenek a különböző körökben. Nemzeti radikálisok esetében pl. aki zsidó, az nem lehet ugyebár magyar. 
Már sokszor feszegettem ezt a kérdést, még mindig nem sikerült persze definiálni. Mármint, hogy ki is a magyar?

Én pl. elég jól beszélem az anyanyelvem (ez ma már sajnos nem természetes). Felállva hallgatom meg a Himnuszt. Magyar zenét hallgatok. Március 15.-én kokárdát tűzök ki. Ha nem is maximálisan, de ismerem az irodalmunkat, a történelmünket, a kultúránkat. Itt dolgozom, és eszem ágában sincs máshova menni. Persze, aki ismer, mondhatja, hogy nem beszélek jó más nyelven. De most komolyan, nem tudnék megtanulni, ha nagyon akarnék? 
Nemrég nekem szegezték a kérdést, elmennék-e mosogató fiúnak Németországba. Nem vészesen nehéz a meló, és 3-4 hónap alatt többet keresnék, mint itthon egy év alatt, ráadásul állják a kosztot és a kvártélyt. 
Nos, ehhez igazán nem kell nagy nyelvtudás, már csak azért sem, mert magyarok is dolgoznak ott.
Nemet mondtam.
"Áldjon, vagy verjen sors keze, itt élned, halnod kell!" Ezt olvastam a Szózatban. Ez szerint élek.

Na de... Egyszer azt olvastam, hogy minden fontos dolog a DE után kezdődik...
De én nem utálom a zsidókat. Nem vagyok igazából már jobboldali sem, nemhogy radikális. 

És még nem is beszéltünk arról, hogy szerintem zsidó és cigány is lehet jó, magyar hazafi. 
Úgy vallom, magyarnak lenni nem érdem. Viszont azt is vallom, hogy aki annak született, az szeresse a hazáját. Vagy Hazáját? Melyik is a helyes? Kicsivel, vagy naggyal? 

Egy román ortodox szerzetes pap, Mihail atya mondta azt:
"A legfontosabb, hogy jó, rendes embert neveljünk, csak ezután nevelhetünk jó állampolgárt, hazafit!"
És én is így érzem. Hogy a legfontosabb, hogy jó emberré váljunk. Ez szükséges az Üdvösséghez, és a társadalomhoz is.

Honnan jutott eszembe mindez?
Van egy szép dal, amit nagy énekesek adtak elő. Van köztük bal és jobboldali. De mivel mind ebben a Hazában, ebben az országban élünk, itt dolgozunk, itt építünk, és itt nőnek majd fel gyermekeink, mi összetartozunk, és ezt ők is így vélik. Eddig el kéne majd jutni egyszer.

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr935372950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása