Utolsó kommentek

A szabadság ára

2013.06.26. 20:34 | Xinaf | 3 komment

Címkék: vers idézet filozófia dalszöveg érdekesség

"Befogják a szádat, a szemed
Kitépik, az agyad, a szíved
Imádkozz, hogy átkozódhass
Nem hallják meg, ha felsikoltasz..."
- OSSIAN: Menetelés a vágóhídra - 

Nem szeretem a jelenlegi demokratikus, kapitalista világberendezkedést. 
Nem szeretem, méghozzá azért nem, mert nagy teret enged a korrupciónak, a fehér galléros bűnözésnek. A hatalomban ülők egymást tolják be a megfelelő pozíciókba, és ha nincs megfelelő kapcsolatod semmi esélyed nincs normálisan megélni a munkádból.

Sok ismerősöm van, aki kifejezetten demokrácia ellenesek. Én nem tartozom ide. 

Hogy milyen lehetne az ideális társadalom? Hát, ezt jó eséllyel majd a Mennyországban tudjuk meg. Az, hogy milyen rossz társadalmak vannak, abból már volt szerencsén meríteni a történelem folyamán.

Azonban azt hosszú, gondolkodással töltött idő után egyre biztosabban ki merem jelenteni, hogy nem akarok diktatúrában élni!
Oké, lehet, hogy a vezetőink szarok. Ez sajnos megtörténhet egy diktatúrában is, csak ott még lehetőségem sincs eltávolítani őket. De ha nekem úgy tetszik, szidhatom a rendszert. Ha úgy tartja úri kedvem, mehetek tüntetni. Nem kell félnem, hogy elvisz engem, vagy valamelyik szerettemet egy fekete autó. Nem zárnak börtönbe, mert nem tetszik nekem valami.

És senki sem akarja megsemmisíteni az egyéniségemet.

Nem kell tapsoljak, amikor már véres a kezem, tudva, hogy aki elsőnek abbahagyja, azt viszik a táborba.
Nem végeznek ki azért, mert szemüveges vagyok.
Nem vesztem el a munkám, mert vasárnaponként templomba járok.
Nem kényszerít senki rá, hogy ezt vagy azt az adást nézzem.
Nem ér hátrány, mert valamilyen népcsoporthoz tartozom. Nem osztanak be származásom alapján munkaszolgálatra.
Elmehetek szavazni, és nem kényszerítenek, hogy szavazzam.

"És kérdik, egyre többen kérdik, 
Hebegve, mert végképp nem értik – 
Ők, akik örökségbe kapták –: 
Ilyen nagy dolog a Szabadság?"
(Márai Sándor - Halotti beszéd)

Igen, én az első generációk egyike vagyok, akik semmit sem tapasztaltak meg az elnyomásból. Én hallgathatok külföldi zenét, és külföldi adásokat. Az interneten beszélhetek a Föld szinte bármely pontján élő emberekkel. Szabad kételkednem, és szabad hinnem.
Felfogjuk-e, mit jelent, hogy szabadok vagyunk?
El tudjuk vajon képzelni, milyen lenne egy világ, ahol nincsenek jogaink?
Ahol ha a Hatalomnak úgy tetszik, elpusztíthat, megkínozhat, megzsarolhat? 

Fenéket tudjuk.

És most nem bal vagy jobboldalról beszélek. Ez abból a szempontból nem számít, hogy senki sem ül rajtam basáskodva.
Persze bizonyos vezetők részéről felfedezhetőek megalomán jellemvonások... de szilárd, félelemből és vérből épített hatalom, az nincs.

Churchill mondta: "A demokrácia ugyan nagyon rossz, de még nem találtak fel nála jobbat."
Ronald Reagan pedig ezt: "A mohóság és a korrupció az ár, melyet a szabad társadalomért fizetünk." 
Kedves olvasók, már akinek van kedve, írja már meg, szerintetek milyennek kéne lennie a társadalomnak? Mi a legtökéletesebb (nem tökéletes, de a legjobb) rendszer?

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr405379569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mezeinewsee 2013.06.26. 22:58:07

Nehezet kérdezel... az általános szavazati jog magában hordozza a korrupciót, és az alkalmatlan hazudozók hatalomra jutását. És mégis, a korlátozása megöli a demokráciát.
A teljes, korlátok nélküli szólás-és sajtószabadság magában hordozza a tömegek félrevezetésénekés a durva gyűlölködésnek a lehetőségét. És mégis... enélkül nincs demokrácia.
Tökéletes rendszer csak a mennyben lesz: teljes diktatúra, a legszentebb diktátorságával. A demokrácia is akkor lenne jó, ha szentek lennének a polgárok.
Amíg ez nincs, én addig is demokrácia-párti vagyok, erős kormánnyal. Hogy legyen fej, aki dönt, de lecsaphassuk, ha nagyon nem tetszik. Miközben tudom, hogy a fejnek lehetősége van úgy befolyásolni minket, ahogy akar.

Morviniuszka 2013.06.28. 16:03:21

Egyetértek mezeinewsee -val, én is így gondolom.

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2013.07.13. 13:31:26

Jellemzően a demokrácia-ellenesek valamiért úgy képzelik, hogy őket a vágyott diktatúrájukban nem fogják munkatáborba vinni, hacsak nem őrnek. Úgy persze könnyű elfogadni mások elnyomását, ha azt hisszük, velünk nem fog megtörténni - de ez nem így működik. A terror felfalja gyermekeit.
süti beállítások módosítása