Utolsó kommentek

Bibliaellenes katolikusság

2014.04.22. 19:41 | Xinaf | komment

Címkék: kritika vallás poén érdekesség gyakorikerdesek

Tudom, ez nem a vallási blogom, de írásom nem lelki természetű. Hogy ezt alátámasszam, már most szólok: a gyakorikerdesek.hu-ról szedtem a témát :D

Szóval, kalandoztam egy kicsit ott, és igazi gyöngyszemre leltem!

Milyen Biblia ellenes tanítása volt vagy van a katolikus egyháznak?

Na, a kérdés annyira megtetszett, hogy gyorsan elolvastam, mert erre én is kíváncsi lettem. Az egyik kommentelő egyenesen egy listát állított fel a Biblia ellenes katolikus tanokból. (Amikre most ezúton reagálok is.) Volt ott még sok mókás írás, de ez a pár példa éppen elég lesz.

- Mária hamis felmagasztalása. 
(Végül is csak életet adott az emberré lett Istennek. Valaki talál ebben valami magasztalásra méltót? :D)

- Máriát tisztelő pogány címek. 
(Itt nagyon érdekelt volna, milyen példát tud mondani, de sajnos azt nem írt.)

- A rózsafüzérezés. 
(Imádkozni vajon mióta Biblia ellenes... szakértővel állunk szembe...)

- Halottakhoz való imádkozás. 
(Mármint a szentekhez? Gondolom rájuk gondol. Ez több felekezetnek is gondja egyébként. Én pedig hiszem, hogy ezek a szentek a túlvilágról is Isten akaratát képviselik.)

- Bálványok, szobrok, képek tisztelete, imádása. 
(Ez szimplán nem igaz. Nem tisztelünk, és nem is imádunk se bálványokat, se szobrokat, se képeket.)

- Kegytárgyakkal való varázslás. 
(Ez nem a Harry Potter. Mi nem tudunk varázsolni!)

- Purgatórium. 
(Ez azért Biblia ellenes, mert... jah, nem, nem is az.)

- Búcsúcédula. 
(Barátunk lemaradt félezer évvel...)

- Pápa Krisztus földi helytartója. 
(Maximum A pápa.Teszem hozzá, ez sem Biblia ellenes, bár nem is biblikus.)

- Péter volt az első pápa. 
(Basszus, Jézus rosszul tudta... átverték a katolikusok...)

- Pápa tévedhetetlensége. 
(Jog és erkölcs dolgában! Na, és mi olyat mondott ki a pápa jog és erkölcs dolgában, amiben tévedett, zsenikéim?)

- Inkvizíció, protestáns üldözés, keresztények kínzása. 
(Ez nem tanítása a katolikus egyháznak. Évszázadok óta nem tesz az egyház még hasonlót sem.)

- Klérus kézcsókolgatása. 
(Mármint Krisztus kezének megcsókolása ugyebár... felháborító, nem de?)

- Papi nőtlenség. 
(Ez pl. a görögkatolikusokra nem is igaz. De a Szentírás nem írja, hogy legyenek a papok nősek.)

- Az ostya átlényegülése Istenné.
(Jézus ezt is rosszul tudta :( Szegény azt hitte, az az Ő teste...)

Egy másik pedig ezt írta össze:

- A lélek halhatatlansága 
(Ez speciel Bibliai.)

- Isten magához szólitja az embereket 
(Ez is.)

- Eleve elrendezés 
(Ez nem katolikus tanítás, hanem református.)

Amiket elhallgatnak, pedig a Biblia tanítja: 
(Na, nézzük miket hallgatunk el...)

- A halottak feltámadását 
(Nem, pontosan ezt tanítja a katolikus egyház.)

- Isten királyságát 
(Ez is katolikus tanítás.)

- Jézus király az égben 
(És a Földön. Katolikus tanítás.)

- Armageddon előtt a politika el fog pusztítani minden hamis vallást 
(Na, ezt honnan szülte vajon?)

- A házról házra való prédikálás fontosságát 
(Az emberek Krisztushoz vezetése a feladat, nem az otthonaikban való zaklatásuk...)

- az egyneműek házasságának óriási bűnét 
(Nálunk nem is házasodhatnak. Milyen bűn az, amit el sem tudnak követni?)

- a politikában nem helyes részt venni semmilyen formában...stb.
(Na, EZT támasszák már alá biblikusan...)

Nézzétek el, belejavítottam a helyesírásba, de egyszerűen bántotta a szememet, így bele-bele javítottam, de a szöveghűséget meghagytam (pl. "Eleve elrendezés", nem javítottam ki elrendelésre).

Néha elgondolkodom, miért pont a katolikusokat támadják elsősorban a szekták. Persze minden történelmi egyházat dívik támadni, de főleg a kaotlikust. Illetve ortodox vidéken az ortodoxot. De még Nagy-Britanniában, ami protestáns vidék is a katolikus egyház a fő mumus!

Mindenesetre így Húsvétkor nem bosszankodom ezen. Csak érdekesnek találtam. 

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr586070609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Malkav 2014.04.23. 04:33:08

És ha most hozzácsapjuk az ismerősömet, akivel ilyen témában szoktam beszélgetni, bevághatná a legtutibb érvet amit csak ismer: "Szerintem nem így van." XD

Carlota 2014.04.23. 15:43:49

Azt hiszem, az ilyen internetes írásokhoz találta ki a facebook a "lájk" gombot. Lehet, valahol szomorú ez a gyűjtemény, de bevallom én most megmosolyogtam. :)
süti beállítások módosítása