Utolsó kommentek

Véleményem, OSSIAN-nal kifejezve

2007.11.04. 00:17 | Xinaf | 3 komment

Címkék: filozófia dalszöveg élménybeszámoló

Ismét volt Budapesten OSSIAN koncert. A tapasztalataim:
A heavy metálhoz és a hard rockhoz kegyetlenmód nem illik a filozófikus dalszöveg. Ezek a stílusok megkövetelik a csupasz véleményt a zenésztől. Persze, olyan témák kellenek, amiken lehet gondolkodni, jó megfogalmazással. De miért kell a lélek legbelső rejteleiről dalokat írni? Ezt hagyjuk meg a fin metálbandáknak, meg a gótikus írányzatoknak. Mi legyünk rockerek!
Rengeteg a skinhead. Nekem nincs bajom azzal, ha egy zenekar a magyarság felé tolódik. A 2007-es OSSIAn album "Trianon" című számán mondjuk már rosszalóan csóváltam a fejem, mert ez soha nem tartozott a zenekar arculatához. Ez inkáb a fejből-kárpátia-magozott cseresznye vonal dolga lenne. Nade könyörgöm, szinte mozdulni sem lehetett a skinheadektől! Megjöttek, és onnantól darabonként egy négyzetméternyi helyet elfoglaltak. Kussba végigálták az egészet, kivéve a nagymagyar számoknál, ahol énekeltek, és teli torokból üvöltötték, hogy vissza. Egy barátom inkáb odéb állt, különben csúnyán megverjük a kopasz gyereket... az OSSIAN koncert nem erről kéne szóljon! Már csak azt várom, hogy valakibe belekössenek, mert hosszú a haja...
Ja, és mielött azt hallanám, hogy a többségük nem ilyen: de igen! Legaláb 100 skinhead volt kint, és bármelyikkel találkoztam, az ezt csinálta.
Az OSSIAN határozottan rossz írányba indult. Amikor új számot játszottak, sírni tudtam volna, a régiek még persze mindig ütnek... ha ez is elkezd a pénzről szólni, vége...
Párhuzam az egyébként jó kárpátiával. Érdekes, az Egészséges Fejbőr nem futott be. Ne legyünk már vakok: mint minden SIKERES zenekar, ez is a pénzről szól, nem másról! Nem kivétel a Kárpátia és (sajnos ma már) az OSSIAN sem.
2001 óta hallgatok OSSIAN-t folyamatosan. Ez az együttes volt az, aki olyna dolgokat énekelt meg, amik rólam/nekem szóltak. És ez a banda az, aki olyan dolgokról énekel, amikből egy kukkot nem értek, de ha értem, akkor se vágom magam a falhoz: elcsépelt vagy unalmas témák.
Viszont a banda játszott egy számot, amiből idéznék pár részletet:

"Hányszor és hányan mondták: nem sikerül
Célom és összes álmom a semmibe merül
Mégis elindultam, a semmiből kezdtem el
Határt, mit mások szabtak, nem fogadthattam el"

"Túl a sok-sok álmon
Lázadó, könyörtelen harcon
Sorsom tisztán látom
Amíg létezem, a magam útját járom"

"Ne várd, hogy megváltozzam
Túl késő már"

Mindhárom idézet egy számból van. Első idézet rám vonatkoztatva: Sokan mondták, hogy "jaj, hülye vagy, otthagyod a sulit, mihez kezdesz magaddal", stb. Kicsit ha megbíznának bennem az emberek, hogy pontosan tudom, mit kockáztatok, hogy ismerem az utat, amire rálépek, sokkal boldogabb lenne az életem.

Második idézet: A magam útján! Nem érdekel, amit mások helyesnek gondolnak. Nyugodtan mondjatok véleményt. Én meghallgatom. Max nem érdekel, csúnyábban szólva: leszarom! Aztán lehet bátran mondani, mekkora paraszt vagyok, hogy nem hatnak rám az észlrvek, és nem lehet meggyőzni. Csókolom, miért kéne nekem bármilyen témáéban elfogadnom egy véleményt, ami mások szerint helyes?

Harmadik idézet: Valamiért többen megpróbálnak mostanában a "helyes útra vinni", és megmondani, mit kéne változtatnom, miben kéne változzak, mi a helyes, mit csináljak, mit ne csináljak. Ismét csak azt tudom mondani: nem fogok változni, amit teszek, azt azért teszem, mert szerintem az úgy jó!

Amúgy sok embernek adok a szavára. Ha nekik más a véleményük, vagy azt mondják, baromságot csinálok/csináltam, azt végig gondolom. De még nekik sem változtatok, ha szerintem tévednek.
És most lehet dönteni: elfogad engem mindenki ilyennek, amilyen vagyok, vagy nem. Ha igen, akkor tök jó. Ha nem, akkor tudom sajnálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr38217583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eidan 2007.11.06. 23:13:36

Hella!

Csak 1-2 megjegyzés, érdekesség a bejegyzéssel kapcsolatban... szépen sorjában.

1. Miért ne illene a heavy metalhoza filozofikus dalszöveg? Árnyékból a fénybe album pl vagy Tűzkeresztsés? Esetleg Hangerőmű? Baj, ha egy zenekar igényesedik? Megj: Finn (két n-el) zenekarokra sem jellemző a lélek rejtelmeiről énekelni... ők inkább a black / death vonalt követik. Tessék már utánanézni!

2. Ossian -legalábbis az új Ossianon már érezhető- mindig is nemzetibb volt. 2 éve koncerten is milyen kampányt csináltak már az állampolgárságos választásnál... De ha te egy Trianon c számon rosszallóan csóválod a fejed... no mindegy... (ez a "nagymagyar" számozás nagyon libsis szóhasználatra utal. "Nemzetibb" esetleg... Megváltoztál....)

3. Nagyon sokat járok skinhead-ek közé, de belém még SOHA nem kötöttek, amiatt, mert hosszú a hajam. Persze most jöhetnek a mesék a az ismerős ismerősének az ismerőséről, hogy bele belekötöttek. Mindegy... Most sem történt meg. (vagy tényleg legalább 100 skinhead belédkötött, hgoy hosszú a hajad? :S Nem is hosszú!)

4. Fejbőr ne futott volna be? Voltál te Magyar Szigeten Fejbőr koncerten? 6000 férőhelyes sátor színültig megtelt!!!!

5. Kárpátia bárhová lemegy koncertezni, ha fizeted a vonatjegyüket emg a szállásukat, tiszteletdíj nélkül!!!! Mutass még egy ilyen hallgatottságú zenekart, ami ezt megcsinálja!!! Ez szted a pénzről szól??? Te is nagyon jól tudod, hogy a magyar metalt, főleg a nemzetibbet, egyáltalán nem támogatják, nem reklámozzák, sőt, próbálják ellehetetleníteni! És szted a pénzről szól az, hogy próbálják magukat valahogy fenntartani? Vagy tán azért gondolod, mert szted, most "divat" nemzetinek lenni? Amikor iylen vészterhes időkben járunk? Gondolkozz egy kicsit! Nem ismerek rád!

Összegzés: Nem ismerek rád! Miért baj az, hogy valaki nemzetibb? Régebben te is az voltál, nem értem az ellenszenvet. És a skinheadekkel mi a bajod? Punkokkal már volt bajod! Cigányokkal detto! Skinhead-ekkel -én úgy tudom- még nem. Mi a halálért fikázod őket, mikor most sem lett semmi bajod? Baj hogy elmennek a TE zenekarod koncertjére? Tényleg nem értelek. Mi lett belőled. Én elfogadlak ilyennek, amilyen vagy, mert ez vagy te... csak tudnod kell, hogy szerintem megváltoztál... és sajnos sztem, -számomra- nem pozitív irányba... persze ki vagyok én, hogy magamhoz mérjem? De ha neked így jó... Csak a véleményemet írtam, bocsánat ha valami bántót vélsz felfedezni benne.

Maradok hű barátod!
Eidan

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2007.11.06. 23:42:07

1. Felőlem lehet filozófikus valami, csak az nem heavy metál. Vagy szerinted az? Nekem a kedvenc bandám az OSSIAN, de zeneileg inkáb power-trash irányzatot vett fel (SZERINTEM!) Másrészt, ez izlés dolga, szerintem az új nemhogy nem igényesebb, de igénytelenebb a régi OSSIAN-nál, csak jobb a studió. Valahogy nagyon kevés új számuk van, ami RÓLAM-NEKEM szólna. Inkáb ilyen rejtélyes üzeneteket hordoz... a finn-eknél a gothic-power zenekarokra gondoltam (Nightwish, pl...)

2. Mint írtam, nincs bajom a nemzeti gondolatokkal. Egyszerűen van különbség a "szeresd a Hazád" és a "mocskos trianon" között... és az OSSIAN-nak a "szeresd a Hazád sokkal inkáb való. Ha radikálisabb, nemzetibb zenét akarok hallani, akkor jöhet a Kárpátia-Fejbőr-Magozott cseresznye. Ha rockerzenét akarok hallani, akkor Pokolgépet, Kalapácsot, OSSIAN-t teszek be. Felesleges keverni.

3. No, belém már igen. És nem csak az ismert BH-s sztorira kell gondolni. Kötöttek belém, mert rocker vagyok, pl. És nem divatskinheadek, hanem igazi, keménykötésű, pannon skinek. Most nem történt meg, mert nem reagáltuk le, hogy a srác mindenkit fellököt, aki meg merte közelíteni 1 négyzetméteres birodalmát.

4. A Fejbőr nem futott be. A koncertjeiken sok a rajongó. Tehát egy bizonyos réteg körébe befutott. Most akkor hasonlítsd a Kárpátiához, amit diszkósok és rapperek ugyanúgy hallgatnak, mint a skinheadek, rockerek! A fejbőr skinhead zenekar, nyílván sose lehet olyan befutott, mint a többi stílus képviselői. (amúgy a PeCsa kb. 5000 férőhelyes... nem túlzás a 6000 helyes sátor?

5. Tudom, menyiért koncertezik a Kárpátia, egy haverom is szervezett már Nyíregyházán Kárpátiát. Ezt nem fogalmaztam tisztán: ilyen értelemben valóban nem a pénzről szól. Itt nem a Kárpátia zenekar szól a pénzről, hanem aki a házigazda. Egy vidéki fesztiválon egy OSSIAN ugyanannyi, mint egy Kárpátia. No, ha nem a pénz diktálja az iramot, akkor miért nem ingyenesek a Kárpátia koncertjei? Mert valaki jót kaszál a háttérben...:(

Összegzés: Nem az a baj, ha valami nemzetibb, hanem az, ha valami azért nemzeti, mert a közönség most éppen nemzeti, és ezért többen jönnek el a koncertjére. Az OSSIAN első nemzetibb albuma az ezt megelőző albuma volt. Azelött nem volt olyan fontos az együttesnek nemzeti dalokat írni. Vajon miért nem?
Én egy barátságot vagy jóviszonyt sem teszek tönkre azért, mert más a véleményem embertársammal. No offense, peace and love:)

Eidan 2007.11.07. 00:05:53

1. Abban egyetértek, hogy ez már nem a régi Ossian. Viszont az újtól megszokhattuk már ezt a vonalat. Mellesleg én nagyon szeretem mindkettőt. Viszont az tény, hogy tűz és víz a kettő.

2. Nem hallottam még a Trianon c számukat, de nemhiszem, hogy "mocskos trianon"-oznának benne :D Mellesleg, nem pont az volt még az előbb a baj, hogy "nem mondják ki"? :)

3. Megeshet. De akkorsem annyira jellemző... itt is ahogy mondod, volt 1 darab, de nagyon sok másik is! Őket is észre kéne venni... Részeg balhézó állatok mindenhol vannak, tény... de nem az az általános. Mondom, nagyon sok skinhead-et ismerek, és tényleg elenyésző ez a szám, pedig nekem aztán tényleg hosszú a hajam, és hát a stílusom sem az a kimondott skin stílus.

4. Annak a célközönségnek, amit belőttek maguknak, igenis befutott, sőt szélesebb rétegekben is. Nagyon sok rocker is volt koncerten. Kárpátiát valóban... sok fura figura is hallgat, és tényleg jobban befutott. De a Fejbőr is... csak nem annyira. Bár ennyi erővel Divízió88 is befutott :D Nagyon sokan ismerik és szeretik. Diszkósok, rapperek egyaránt. :D A férőhelyet elírtam, 3000. (Mellesleg sztem PECSAban többen is elférnek)

5. Szervező... valamiből neki is meg kell élnie... de sajnos nm csak a betevő falatot kaszálja le belőle :( Amúgy mentségére legyen szólva, hogy egy vidéki "össznépi est" meg egy PECSAs Ossianosok nemzetközi találkozója koncert között azért van egy kis minőségbeli különbség :) De ebben te is egyet értesz!

Nemhiszem, hogy csak azért lenne nemzetibb az Ossian, mert most az a divat... régebben is iylenek voltak (még midnig az új Ossiant értem ez alatt), járnak elszakított területekre is koncertezni, és régen is voltak azért skinhead-ek a koncerteken. Valóban mostanság előtérbe került. De talán mert mindig az aktualitásáról volt híres az Ossian. Mindig az épp fontos dolgokról zenélt, ezért szeretjük. Rendszerváltás környékén mennyi nagyon jó odaillő (sőt még most is aktuális) száma volt. Szerintem inkább ez motiválta őket...

Örülök, hogy így állunk ehhez mindketten, hogy a barátság fontosabb, ebben legalább egyetértünk! Meg abban, hogy az Ossian, nagyon jó! Meg a sör is! :D
süti beállítások módosítása