Utolsó kommentek

József Attila és én

2011.05.05. 00:25 | Xinaf | Szólj hozzá!

Címkék: politika vers filozófia hétköznapok

A most bennem lévő gondolatok nagy részét megírta már sokkal előttem a nagy József Attila. Igazából talán a legkedvesebb költőm...

"S mégis, magyarnak számkivetve,
lelkem sikoltva megriad -
édes Hazám, fogadj szivedbe,
hadd legyek hűséges fiad!"
(Hazám)

Mit mondhatnék? Akármi lesz is, én itt leszek. És itt maradok. Milyen gyönyörű ez a 4 sor...
"Lelkem sikoltva megriad..." Megriadt. És mégis... Hadd legyek hűséges fiad!

"Mióta éltem, forgószélben
próbáltam állni helyemen.
Nagy nevetség, hogy nem vétettem
többet, mint vétettek nekem."
(Íme, hát megleltem hazámat)

Néha magam is úgy érzem, mint ha egy tornádóban állnék ezer éves tölgyként, meg-meghajolva, de rendületlenül. Az élet viharában igyekszem jó emberré válni.

"Arról van szó, ha te szólsz, ne lohadjunk,
de mi férfiak férfiak maradjunk
és nők a nők - szabadok, kedvesek
- s mind ember, mert az egyre kevesebb..."
(Thomass Mann üdvözlése)

Ez össze is foglalta a cserkészet célját. Mármint azt, hogy mit akarok én ezzel a cserkészettel elérni.

"Nincsen egyéb
menedékünk; a kés hegyét
bár anyádnak szegezd, te bátor!

És lásd, akadt
nő, ki érti e szavakat,
de mégis ellökött magától."

(Nagyon fáj)

Életem nagy pecsétje. Mert volt már, aki megértett, és ezek után nem én kellettem neki. Talán majd lesz olyan is, akinek csak én kellek.

"Óh, én nem igy képzeltem el a rendet.
Lelkem nem ily honos.
Nem hittem létet, hogy könnyebben tenghet,
aki alattomos.
Sem népet, amely retteg, hogyha választ,
szemét lesütve fontol sanda választ
és vidul, ha toroz."

(Levegőt!)

Íme egy tökéletes aktuálpolitikai elemzés. No comment.

"Ehess, ihass, ölelhess, alhass!
A mindenséggel mérd magad!
Sziszegve se szolgálok aljas,
nyomorító hatalmakat."

(Ars poetica)

Többek között ez a részlet is szerepet játszott abban, hogy számomra csak egy igaz ideológia létezik: a szerető Isten által képviselt, kereszténység. Baloldal és jobboldal? Ezek csak hamis illúziók. Én "sziszegve se szolgálok aljas, nyomorító hatalmakat"!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr302878653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása