Utolsó kommentek

Tyrion Lannister

2010.03.30. 17:31 | Xinaf | Szólj hozzá!

Címkék: leírás

(Két okból születik meg ez a bejegyzés:
1. Nagyon sokan kérdezték meg az msn kiírásom miatt, ki is ez a Tyrion Lannister
2. Egyes olvasóim felháborodott e-maileket és szóbeli dörgedelmeket szórtak rám, amiért nem írok.
Nos, akkor legyen. Leírom nektek, kedves olvasók, ki az a Tyrion Lannister!)

Tyrion Lannister G.R.R. Martin: Tűz és jég dalai fantasy ciklusának egyik szereplője. Maga a mű amúgy zseniális, a fantasy irodalom koronázatlan királya! Egyedi karakterek, kidolgozott világ, logikus történet, minden ami egy jó könyhöz kell!

Név: Tyrion Lannister, gúnyneve Ördögfióka
Kora: Kb. 30 év körüli.
Anyja: Lady Johanna - Belehalt Tyrion születésébe.
Apja: Lord Tywin Lannister - Tywin Lannister hideg és kegyetlen ember. Életében ha háromszor mosolyodott el. Családja, a Kaszter hegyi Lannisterek a leggazdagabbak az összes nemesi család közül, így Tywin Lannister katonai hadereje, és ezáltal hatalma és befolyása óriási.
Testvérei: Cersei és Ser Jaime Lannister. Egypetéjű ikrek, szeretők, vérfertőző kapcsolatban vannak egymással. Mindketten gyönyörű példányai saját nemüknek.
Külseje:
Tyriont szerencsétlen külsővel verte meg a sors. Törpének született, de ne a Gyűrűk Ura, a Káosz Világa, vagy Ynev törpéi és törpjei lebegjenek a szemünk elött. Tyrion faja ember, ő maga úgy törpe, ahogy azok a valóságban is léteznek... csak egy kicsivel rosszabb.
Kb. 130 cm magas, feje aránytalanul nagy. Fejét dúrva szőr fedi, akár hajról, akár szakálról beszélünk. Egyik szeme zöld, a másik fekete. Gerince és lábai görbék, ezért járása kacsázó. Karjai rövidek, ujjai aránytalanul magasak. Arca sem szimetrikus, egy emberi arc torz paródiája. Orrát egy csatába levágta egy csatabárd.

Akit az életben csak kevesen szerettek, és sokan bántottak, abból keserű ember válik. És mivel Tyriont csak a bátyja, Ser Jamie szerette, beleértve nővérét, apját, és a teljes udvartartásukat, Tyrion is az lett.
Amit azonban az élet elvett tőle, azt máshol adta vissza: Tyrion Lannister ravasz, furfangos, kiemelkedően okos. Senki nem forgatja nála jobban a szavakat, pillanatok alatt átlátja a helyzetet, és általában azt is, ami mögötte van. Gyorsan felismeri, ki az ellensége, és ha nagyritkán ilyen is adódik, ki a barátja.
Tyrion a lelke mélyén nem vágyik semmire, csak hogy végre őt is szeressék. Hogy őt is szerelemmel szeressék. Ez a vágya nagyobb, mint legféltetebb kincséhez, az intelligenciájához való ragaszkodása. Ha úgy hiszi, valaki tényleg szereti önmagáért, akkor képes érte ostobaságok egész soárt elkövetni.
Ez ész mellé egy jó adag bátorság is jutott neki osztályrészül. Ezen kívül a Lannister család tagjaitól meglepő módon képes a kedvességre. Lelke mélyén Tyrion jó ember.
Többször mondták neki: az éles nyelved fog a sírba vinni. Ez egyelőre még nem történt meg, de a tény az tény: Tyrion Lannister cinikus, rosszindulatra és iróniára hajlamos, megkeseredett férfi. Gúnyt űz bármiből és bárkiből, ha úgy tartja kedve. Nagyon nehéz neki nem kimondani a bántó szavakat, még akkor is, ha az élete múlik rajta. Valahol emlékeztet Dr. House-ra... és önmagamra.

Idézetek:

"Megbántottalak? Sajnálom. A törpéknek nem kell tapintatosnak lenniük. Bohócruhába öltözött, ugrabugráló bolondok generációi kiharcolták nekem a jogot, hogy rosszul öltözzem, és kimondjak minden istenverte dolgot, ami csak eszembejut."

"Minden törpe lehet fattyú, de nem minden fattyúnak kell feltétlen törpének lennie!"

"- Szó nincs róla! XY halálában ártatlan vagyok. Sokkal szörnyűbb bűn terheli a lelkemet. Megszülettem. Életben maradtam. A bűnöm, hogy törpe vagyok, bevallom! Hiába bocsátott meg nekem jó apám oly sokszor, én makacsul kitartottam-e romlottságomban!
- Ez ostobaság Tyrion. Erről az ügyről beszélj! Nem azért állsz a bíráid elött, mert törpe vagy.
- Ebben nagyon tévedsz, uram. Egész életemben bírák elött álltam, mert törpe vagyok.
- Nincs semmi mondanivalód a védelmedben?
- Semmi, csak ez: nem én tettem! Most mégis azt kívánom, bár én tettem volna. Bár lenne elég mérgem mindegyikőtök számára! Szinte sajnálom, hogy nem vagyok az a szörnyeteg, akinek láttatni szeretnétek!..."

Ezek a részletek mind G.R.R. Martin, Tűz és jég dala ciklusából, a Trónok harca és a Kardok Vihara című könyvből származnak. A harmadik részletnél a vastagon kiemelt rész Tyrioné!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr961881448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása