Utolsó kommentek

Interjú Tomcattel

2009.04.17. 22:32 | Xinaf | 6 komment

Címkék: interjú érdekesség

„Mindenki annak mond, aminek akar”
(Interjú Polgár „Tomcat”  Tamással)

-         Köztudott, hogy ma pólóboltot üzemeltetsz, eredetileg mi a szakmád?

-         Programozó az eredeti szakmám, a „nem hivatalos” pedig újságíró, mostanra azonban annyira undorodom a médiától, hogy azzal csak saját szakállamra foglalkozom. Igazából az IT szektortól is megundorodtam, ezért csak magamnak programozom.

-         Sokféleképpen vélekednek rólad. Mondják rád, hogy provokatőr vagy, hogy fasiszta vagy, stb. Te mit gondolsz magadról?

-         Mindenki annak mond, aminek akar. Én meg… én vagyok a Tomcat. Az a baj, hogy ezt nem tudják definiálni, mert belőlem csak egy van. Ha lenne sok, akkor be lehetne sorolni.

-         Politikailag hova sorolod magad?

-         Ott lóg Horthy Miklós képe a falon. Oda.

-         És mit jelent a te életedben, az elveidben, hogy te Horthy Miklós híve vagy?

-         Nemzeti konzervatív érzéseket, viszont nem azt a klasszikust, amire egyesek gondolnak. Az utóbbi időben a nemzeti konzervativizmusnak lett egy olyan közfelfogása, hogy annak feltétlenül, bizonyos merev eszmékhez ragaszkodnia kell, úgyhogy én akár „nemzeti liberálisnak” is nevezhetném magam, sőt, nevezem is, hisz Horthy Miklós sem utasított el bizonyos dolgokat a világ kultúrájából. Ő eléggé toleráns és befogadó volt, tehát nem az a megveszekedett, határokat bezáró, „minden idegent üssünk agyon” jellegű ember, ahogy ma sokan képzelik a nemzeti konzervativizmust, radikalizmust, bár a radikalizmus nem irányzat, hanem tulajdonság. Egy szóval, én Horthy Miklóst tartom annak a politikai eszményképnek és ideálnak, amit Magyarországnak követnie kéne ma is, vagy akár minden országnak.

-         Nemrégiben összerúgtad a port a kurucinfóval, és a radikális jobboldal bizonyos képviselőivel. Erről tudnál pár szót mondani?

-         Persze! Nagyon sokan nem tudják elviselni azt, hogy én nem egészen olyan vagyok, mint ők, hogy olyan vagyok, amilyen. Engem bizonyos értelemben mindig kinéztek ezekből a körökből (mondjuk ezekbe a körökbe születni kell, nem lehet csak úgy bekerülni). Ez engem sosem érdekelt, ami történt, az egy politikai hátterű mahináció volt, egy manipuláció. Próbáltak engem beállítani árulónak, ügynöknek, stb. Megpróbálták, nem nagyon érdekel. A kurucinfó elég hiteltelenné tette magát az utóbbi fél-egy évben, hiszen már rendszeres jelleggel támadja a nemzeti radikális jobboldal vezéralakjait. Kevésbé ismert, de azért fontos vezéralakjait, tekintet nélkül azok pártállására. Mondjuk, ez eléggé jellemzi a Jobbikot is, hiszen a kurucinfót a Jobbik sajtófőnöke szerkeszti (ő az egyik főszerkesztő), és gondolkodás nélkül nekimegy jobbikos embereknek is. Van itt káosz, kérem! Én mindig kívül álltam mindenféle körön, én nem vagyok tagja semminek, se a Jobbiknak, se a Gárdának, se a HVIM-nek, vagy mondhatsz akármit. Én, én vagyok, én a Bombagyár blogközösséget alapítottam, az sem tartozik sehova.

-         Most kedden, április 14.-én volt egy tüntetés. Te kint voltál?

-         Nem.

-         Miért nem?

-         Minek?

-         Híres vagy még arról is, hogy természetvédő és állatbarát vagy. Hogyan egyeztethető ez össze a nemzeti radikalizmussal?

-         A maga természetességében, ez egyáltalán nem egyedülálló dolog, sőt, ennek kell természetesnek lennie! Az ember a szűkebb és tágabb környezetére (a természetire, a kulturálisra, és mindenfélére) odafigyel. A konzervativizmusnak benne van a nevében, hogy megőrizzük a régi értékeket. A természetnél régebbi értéket nem igazán lehet mondani. Ezen kívül a vallásom is ezt diktálja. Egyébként, aki a természetet szét akarja verni, el akarja pusztítani, beszennyezni, nyilvánvalóan nem lehet túl jó ember. Az az irányzat, ami ezt eltűri, vagy támogatja, szintén nem lehet jó, tehát magától értetődik, hogy egy tisztességes nemzeti érzésű ember maximálisan megvédi a környezetét, már csak azért is, mert Magyarországnak van az egyik legszebb, és leggazdagabb természeti környezete az egész világon.

-         A régi blogodon olvasható egy mondat: Nem „szélsőséges cigányellenes”, hanem „szélsőségescigány-ellenes”. Sokszor kérdezték már tőled, hogy rasszista vagy-e, erre te mindig azt válaszoltad, hogy nem. Pár szóban kifejtenéd a nézeteidet ezzel kapcsolatban?

-         Erről mindent elmond az az egy mondat, ezt érti, aki érti. Egyébként elég egyértelmű. Vannak, akik egyszerűen nem hajlandóak felfogni, hogy az előre definiált világképük nem egyezik meg a valósággal, ők általában a liberálisok. Ha ők azt mondják, hogy XY rasszista, akkor annak úgy kell lennie, nem lehet máshogy. Egyébként ez sajnos a nemzeti oldalon is megtalálható, hiszen ha valakiről kitalálják, hogy ügynök, akkor annak ügynöknek kell lennie, nem lehet máshogy. Alapvető emberi hülyeség. A probléma az, hogyha a hülyeség országokat, sőt akár az egész világot is képes irányítani, ami ugye a liberális demokráciáról maximálisan elmondható. Nem vagyok rasszista, de attól, hogy ezt mondom, még egy csomóan nem fogják elhinni nekem, akkor sem, hogyha ezt írásba adja személyesen maga a négerek és a cigányok egyesített istene.

-         Szerinted milyen vezetésre lenne szüksége Magyarországnak? Mik azok a tulajdonságok, képességek, aminek birtokában kell lennie egy vezetőnek, akire azt mondanád: most jó vezetés alatt van Magyarország?

-         Ha a jelenlegi garnitúrából kéne választani, nincsen ilyen. Nekünk van egy programunk a Zöld Párttal, aminek meg kéne valósulnia. A vezető személye teljesen mindegy. Ha holnap visszatérne Gyurcsány Ferenc, és azt tenné, ami az országnak jó, akkor ő lenne a jó vezető. Természetesen ez nem fog megtörténni, de teljesen mindegy, hogy hívják, kicsoda, hogy néz ki, férfi, nő, néger, akárki. Meg kell csinálni dolgokat. Programról kéne beszélni, irányvonalról kéne beszélni. Ez az irányvonal, amit az egész világon ismernek, nagyon egyszerű: úgy hívják, hogy Rend. Ezt a rendet nem ember definiálta, hanem Isten. Ez maga a természetes viselkedés. Azt kell csinálni, ami a világnak a legjobb, tehát rendben kell élni,  kitakarítani magunk után, nem szemetelni, nem beleengedni az atomerőmű hűtővizét a folyóba, és utána meg kiszedni a világító halakat, hogy milyen szépen néznek ki. Ennyi a történet.
Ma sajnos ezt le kell írni, mert manapság nem természetes és magától értetődő. Az emberek úgy el vannak merülve az anyagi haszonkeresésben, hogy a magasabb rendű értékeket nem képesek, és nem is akarják felfogni, hiszen ez akadályozná az ő alantas céljaikat.

-         Említetted a vallásodat, és Istent is. Milyen vallású vagy?

-         Vaisnavista vagyok, amit krisnánsnak neveznek, pongyola módon.

-         A vallásodat mennyire tartod?

-         Eléggé. Egy vallást sose lehet tökéletesen megtartani. A Biblia elég jól megírja, hogy bűnben élünk. Ez így van. A krisnánsok is megírják, csak kicsit bonyolultabban. A lényeg: egy anyagi testben nem lehet úgy élni, hogy ne pusztítsál, és szenvedést ne okozzál. Igazából akkor tudnám tartani a vallásomat, ha lelki bolygón élnék, hiszen ott lehet igazán lelki életet élni. Ez itt a Föld, ez nem annyira jó hely, és nem annyira kedvez, de jobb, mint egyes pokolbolygók. Majd következő életünkben folytatjuk valahol.

-         Szereted a palacsintát?

-         A csokipudingot már kérdezték tőlem… a palacsintát és a csokipudingot is szeretem, csak mostanában diétázom, szóval nem nagyon eszem ilyeneket.          

Tomcat és Xinaf

 

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr621071821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2009.04.17. 22:41:02

Kedves olvasók! Ez a bejegyzés két szempontból is történelmi!
- Elkészült életem első komoly interjúja, méghozzá azzal az emberrel, aki miatt blogolni kezdtem. Bizony, Tomcat régi blogja indított el engem a blogolás rögös útján!
- Most először közlöm le nyíltan az arcom. Aki nagyon akart, iwiw-en úgyis megtalált eddig is.
Nekem ez az interjú nagyon sokat jelent. Sok kérdést nem tettem fel, amit így utólag feltennék, de végeredményben szerintem jól sikerült. Tomcat nagyon kedves és segítőkész volt, mindenben a rendelkezésemre állt, beleértve a technológiai támogatást is, mint mikrofon, hangfelvétel, stb. Ezenkívül a kérdéseim megfogalmazásában is segített, ha elakadtam. Ezúton is köszönöm neki!

Hilts 2009.04.17. 22:52:17

Xinaf, klassz lett az interjú,gratulálok!

Polgár úrral kapcsolatban már vannak fenntartásaim-ezt anno neked is kifejtettem-de ettől függetlenül minden elismerésem!

Morvin 2009.04.18. 21:00:50

Grt, tényleg jó lett!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2009.04.24. 10:47:12

Remek... bocsánat emberek, internet explorerrel olvashatatlan! Nézzétek Mozzilával!

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2009.09.27. 23:07:47

Mégis csak meg kellett volna tőled kérdezni, amit megbeszéltünk... :D
süti beállítások módosítása