Huh... gyerekek ez...
Érdekes cikket olvastam a kuruc.info-n, Perge Ottó "tollából". Ezt szeretném most elemezni, kockáztatva azt, hogy könnyedén hazaáruló, zsidó, komcsi, és ki tudja mi minden rossz lehet még belőlem...
XVI. Benedek A Názáreti Jézus című könyvének most megjelenő második kötetében világosan kijelenti: a zsidók kollektíven nem tekinthetők bűnösnek Jézus Krisztus haláláért.
(Ez mellesleg nem meglepő. Miért lennének a ma élő zsidók felelősek egy kétezer évvel ezelőtti gyilkosságért?)
A pápa álláspontja nem újdonság, hiszen a második vatikáni zsinat (1962-65) egyértelműen mentesítette már a zsidókat a Megváltó keresztre feszítése miatti felelősség alól.
(Lásd fenti kommentemet.)
Ki a felelős akkor? Netán az egész emberiség? (Valószínüleg Isten, aki így akarta megváltani az emberiséget. Nagy szopás lett volna, ha Jézus nem hal meg.) Nem, hanem a „templomi arisztokrácia”, amely féltette hatalmát a „zsidók királyától”. (He? Mármint most az Egyház vezetőségéről, a pápáról és a püspökökről beszélünk?) Igaz – mutat rá Benedek –, János evangéliumában fehéren-feketén ott áll, hogy a „zsidók” gyilkolták meg Jézust, “azonban ez a kifejezés semmiképpen sem vonatkozik – mint ahogy a mai olvasó feltételezné – Izrael népére általában, és még kevésbé tekinthető rasszista kitételnek”. (Nem a zsidók, hanem néhány zsidók, és néhány római.) „János maga is zsidó volt, miképp Jézus és követői is azok voltak”, mi több, „az egész korai keresztény közösség zsidókból állt” - kedveskedik a „választott nép” fiainak a pápa. (Már amennyiben a tények leírása kedveskedés...)
De a könyvben más érdekesség is van. A Bibliában ugyebár az áll, hogy „tegyetek tanítványaimmá minden népeket”, de Benedek pápa úgy véli, ezt a felszólítást sem szabad immár szó szerint értelmezni. (Jézus legalábbis nem úgy értelmezte, hogy kényszerítsük rá másokra az ő hitét...) Pontosabban: egy nép van, amelynek a megtérítésére nem szabad törekedni, ez a nép pedig a zsidó. Az ő megtérítésükre irányuló törekvések ugyanis súlyos következményekhez vezettek a múltban – véli a pápa. (Peeeeeeeeeersze, így kiemelve, hogy csak a zsidókat ne, mindenki mást igen. Ez tökre hiteles. Komolyan. A szentatya Hitler jugend volt, ő csak tudja, miket tanult a náci polgári iskolában a zsidókról... gondolom erre is gondolt a súlyos következmények alatt.) “Izrael Isten kezében van, aki megváltja majd „egészében” a megfelelő időben” – írja Benedek, hozzátéve, hogy azt természetesen nem lehet tudni, hogy a „megfelelő idő” mikor érkezik el. (Kicsit olyan érzésem van, mint ha a radikális jobboldal valódi célja a zsidók megtérítése lett volna. Mint ha valaha is törekedtek volna erre... ez annyira álszent...) A pápa, álláspontjának nagyobb súlyt akarván adni, egyetértőleg idézi könyvében Hildegard Brem cisztercita szerzetest és teológust: “Az egyháznak nem kell törődnie a zsidók megtérítésével, hanem csak várnia kell a megfelelő időre, amit Isten meghatározott.” (Eretnek gondolat ám, hogy várjuk az időt, amit Isten meghatározott... felháborító, komolyan!)
Hogy a keresztény egyházak kétezer éven át igyekeztek megtéríteni a zsidókat? (Egy konkrét példát kérhetnénk?) Hogy Jézus Krisztus felszólította követőit „minden nép” megtérítésére? (Ez igaz. Legjobb módszer a példamutatás. Amúgy Jézus Krisztus azt is mondta, hogy az üdvösség a zsidóktól ered, és azt is, hogy szeresd ellenségeidet. És azt is, hogy Izrael fiaihoz jöttem. De ez ne zavarjon senkit...) Hogy Máté evangéliumában az áll, hogy „vére rajtunk és fiainkon”? (Jah, amiért ezt mondta a zsidóság EGY RÉSZE, ezért bűnhődnie kéne ma minden élő zsidónak. Értem. És mi van azzal, hogy "Enyém a bosszú, mondá az Úr? Hagyjuk már arra az ítélkezést, akinek erre joga van...) Mindez mit se számít. Immár a Szentírást és a kereszténység kétezer éves alaptanításait is átírják a cionista érdekeknek megfelelően. (Írják át, a francokat. Csak sokkal kényelmesebb egy-egy nekünk szimpatikus részletet kiragadva legalizálni az antiszemitizmust, mint valóban megtartani a kellemetlen, kényelmetlen parancsokat, mint pl. "szeressétek egymást". Vagy az emlegetett "Tegyetek tanítványommá minden nemzetet!" Vajon a háborgók hány embert térítettek meg Krisztus hitére, ami az egymást elfogadását, és a szeretet is erősen magába foglalja? Gondolom semennyit...) Teljesen érthetetlen egyébként, mit jelent pontosan Benedek pápának az a megjegyzése, hogy az Isten „egészében” váltja meg majd a zsidó népet? Azt jelentené ez, hogy mindenki, aki zsidónak született, automatikusan üdvözül? (Nem. De ha ezt hangoztatjuk, akkor lehet újabb ok miatt utálkozni. Hogy mit jelent? Én ugye nem a pápa vagyok, de gyanítom, amit leírt. Igen, az egész zsidó népet meg fogja váltani. Szerintem egy sort sem írt a szentatya arról, hogy más népeket nem. Csak az Egyház rohadtul megunta az antiszemitizmust. Ennyi a történet.) De hiszen kétezer éven át a kereszténység ennek éppen az ellenkezőjét tanította! Ennyire kifordult volna önmagából a katolikus egyház a cionista nyomás eredményeképpen? (Mert, mit is tanított a katolikus egyház? Hogy aki zsidó, az a pokolba kerül automatikusan? Ilyesmiről én nem tudok...)
A zsidók pedig természetesen örülnek az újabb győzelmüknek. Az Anti-Defamation League elnevezésű cionista szervezet “fontos történelmi pillanatnak” nevezte a könyv megjelenését, amely „elősegíti majd a vallások közötti dialógust”. Elan Steinberg, az Amerikai Holokauszt-túlélők és Leszármazottaik Szervezetének elnökhelyettese is „hatalmas lépésről” beszélt, és az „antiszemitizmus teológiai megalapozásának elutasításáért” dicsérte meg a katolikus egyházfőt. (Emiatt valahogy nem tudom őket elítélni, mert örülnek annak, hogy a pápa nem legalizálja az antiszemitizmust. Szerintem érthető.)
Benedek pápa – csakúgy, mint elődje, II. János Pál – ellátogatott a római zsinagógába, járt Izraelben, hódolt a holokauszt-vallás egyik legfontosabb templomában, a Jad Vasem Intézetben, ezen kívül pedig elhatárolódott az „eretnek” Williamson püspöktől, aki kétségeit merte hangoztatni a holokauszt-történet ma érvényes változatának hitelességét illetően. (Ismertem egy nagyon nagy papot. Hitben és beszédben is első volt a többi között, legendás fickó. Megkérdeztem tőle, mi van azokkal a keresztényekkel, akik magukat kereszténynek és neonácinak is vallják. A válasza az volt: "az ilyen nem keresztény." Ez 6 éve volt. Az, hogy a zsidó ellenesség nem elfogadott a katolikus egyházban, nos, ez nem újdonság.) Benedeknek azért is kell gyakran megalázkodnia a nyugati világot uraló cionisták előtt, mert két súlyos bűne is van: az egyik, hogy ifjú korában a Hitlerjugend tagja volt, a másik pedig, hogy egyik könyvében XII. Piusz pápát (1939-1958) méltatta, sőt, boldoggá avatása elől sem zárkózott el. Csakhogy, mint tudjuk, a zsidók nem szeretik XII. Piuszt, mert szerintük nem tett meg minden tőle telhetőt megmentésük érdekében a háború idején. (Nem alázkodott meg. Véleményt mondott. De aki nem a zsidók bűneit hangoztatja üvöltve, az bizonyos körök szerint vagy bedőlt a hazugságaiknak, vagy a seggüket nyalja.)
Tehát a helyzet tömören összefoglalva a következő.
1. A keresztényeknek a pápa szerint immár nem kell a zsidók megtérítésére törekedniük, ezzel szemben viszont a zsidók holokauszt-vallását minden kereszténynek el kell fogadnia. És, mint Williamson püspök esete mutatja, „kiátkozásra” számíthat az, aki a holokausztban kételkedik. (Ez nem igaz. Kételkedhet, csak püspökként nem hangoztathatja a nézeteit nagy nyilvánosság előtt. Mivel tömegeket befolyásol egy olyan irányba, amivel a szentatya nem ért egyet, és amit Krisztus ellenesnek tart.)
2. A zsidók „egészében” üdvözülnek, anélkül, hogy fel kellene venniük a keresztséget, és követniük kellene Jézus Krisztus tanításait. Jelzem itt, hogy ez egy forradalmian új tanítás lenne a katolikus egyház részéről, ha a hivatalos dogmák közé emelnék. Más népeknek ilyesfajta kiváltság nem adatik meg. (Az üdvösség nem a keresztség, hanem Krisztus által elnyerhető. Csak neki van joga efölött ítéletet mondani, senki másnak. Önmagában a keresztségtől senki nem fog üdvözülni.)
3. A zsidók „kollektíven” nem felelősek Jézus Krisztus haláláért, ezzel szemben viszont a németek és a magyarok, sőt, bizonyos szempontból általában a keresztények és a nem zsidó népek igenis felelősek „kollektíven” a holokausztért, amelyért az idők végezetéig bűntudatot kell érezniük. (Ilyet a pápa nem mondott, és nem írt le. Egészen pontosan: a zsidók nem felelősek kollektíven Jézus haláláért. Ez tény. A magyarok és a németek sem felelősek kollektíven a holokauszt áldozataiért. Ez is tény. Mivel nem akkor éltünk. De ha az egyik igen, akkor a másik is... Teszem hozzá ismételve magam: egyik sem állja meg a helyét! Mindkettő baromság!)
Ide jutott a katolikus egyház vezetése... (Bíráld csak... jogodban áll.)
Perge Ottó - Kuruc.info
Összefoglaló: Sokkal hitelesebb lenne, ha olyanok kritizálnának, akik betartják a kényelmetlen parancsokat is, és bármit is tettek volna azért, hogy zsidókat térítsenek. De nem, azoknak nem tetszik a dolog, akik soha nem próbálták meg szeretni a másik oldalt. Ha te nem tartod be Krisztus parancsait, hogy kérheted máson számon?
Xinaf
Utolsó kommentek