Utolsó kommentek

Filmkritika: A Burok

2013.05.19. 21:42 | Xinaf | 132 komment

Címkék: kritika

Stephanie Meyer
A név egyet jelent a Twilight történetekkel... és a Burokkal. Sok kritikát írtam már, sok jó és rossz filmet láttam már, de ez... de ez...
Ez a film egy új dimenzió. 
A rossz filmek egy új dimenziója...

A történet szerint az emberiség nagy részét megszállja egy fénylő parazita faj, akik az űrből jöttek. Igazából nem nagyon csinálnak semmit, élik tovább a "Földi" életet, csak "jobbá teszik". Itt nincs hazugság, nincs bűnözés. A faj tökéletes társadalmat épít.
Az emberiség egy része azonban ellenállósejtek módjára harcol, mert tökéletes társadalom ide-oda, nem akarnak rabszolgák lenni.
A főhős, Melanie, egy ilyen ellenálló volt, de végül csak elfogják, és belé ültetnek egy ilyen fénylő valamit, amitől neki is kék lesz a szeme (ez a Burokban az idegen megszállottság testi jele). 
A beültetett lény a Vándor nevű, sokat tapasztalt utazó, aki már sok-sok világon átutazott.
Igen ám, de Melanie akarata bivaly erős, és egyszerűen a Vándor nem tudja tökéletesen uralni a testet, Melanie harcba kezd a Vándorral, aki megkapja Melanie emlékeit és érzéseit is. Eredetileg a Vándor feladata az lenne, hogy a test emlékeit átvizsgálva megtalálja a lázadó csoportot, és elkaphassák őket...

Ez így elég jónak hangzik, és (bár Stephanie Meyer neve figyelmeztethetett volna) tényleg bejött a sztori, tehát meg akartam nézni a filmet. A sokk nem lassan, egyenletesen ért, hanem rögtön, bele a pofámba.

Konkrétan nem nagyon van olyan PERCE a filmnek, amiben valami irdatlan nagy logikai bakiba nem botlottam... legalábbis az első fél órában. Később azért javul a helyzet, de nem sokkal. És nem eléggé.

Felfoghatatlan, hogy egy ilyen jó alapötletet hogyan lehetett ennyire bénán, ügyefogyottan kezelni. Aki esetleg meg akarja nézni (vagy el akarja olvasni), annak jelzem, hogy 

SPOILER

Tehát Melanie harcba száll a Vándorral (később Vanda lesz a neve), méghozzá elég jól! Gyakorlatilag, bár a Vándor irányítja a testet, Melanie képes egy-egy mozdulatot kikényszeríteni. Ide kötődik a film legjobb jelenete:
A Vándor éppen írja a jelentését Melanie emlékeiből, amikor is Melanie öccse védelmében harcba kezd vele, és eldobja (dobatja vele) a tollat. 
De időnként lekever egy pofont csókolózás közben is..
... és eljött a film lényege. Csók, csók, csók. Ahogy ezt Szirmai úr is remekül elmondta. Rohadt idegesítő... ez már ipari mennyiség. Ennyit a Titanicban és a Twilight összes alatt nem smaciztak!
Az alapötlet, ahogy Vanda és Melanie vitatkoznak, remek megint, de gyakorlatban... szóval Melanie simán rákényszeríti az akaratát a Vándorra, nagyjából addig, amíg el nem elkezdik Vandának hívni. Onnantól viszont magasról le van szarva konkrétan, és a lény gond nélkül teszi amit akar. Pl. csókolózik olyanokkal, akikkel Melanie nem akar, bemegy helyekre, amit Melanie nem akar, és így tovább. 
Ez nem lenne különösebben érdekes, de addig viszont akaratán kívül is segít neki pl. megszökni, és eljutni az emberekhez, mert Melanie ugye nagyon erős... kicsit ellentmondásos, ki is ural kit. Aztán egy ideig megint Melanie dirigál, és hullámázó ez az egész. Ez most úgy tűnik, mint ha az ő harcuk tök jól lenne ábrázolva, de nem. 
Említettem már, hogy rohadt sokat csókolóznak a filmben? Lerágott csont, de nem lehet túllépni rajta, annyira ez a katalizátor... 
Van egy jelenet, amikor Vanda és Melanie összevesznek, és Melanie eltűnik a fejéből. Na, hogyan is lehetne újra előkeríteni? CSÓKOLÓZZUNK pasikkal, akikkel ő nem tenné, az eléggé feldühíti hozzá! :D
Jah, a másik: a szuper intelligens idegenek nem jönnek rá, hogy te nem ember vagy, ha van rajtad napszemcsi, és nem látszik a szemed színe...
A legvégén kiderül, hogy kedvességgel és szeretettel ki lehet a parazitákat csalogatni az emberekből. Ez azért tökön vert...

SPOILER VÉGE

A film kb. az első háromnegyed - egy óra után lényegesen jobbá válik, néha-néha még izgulni is lehet, van benne valamennyi dráma, és meglepő csavar és fordulat is! Sőt, döbbenet, van egy olyan gyerekszínész, akit nem akartam agyonverni...

Színészi játék: Meglepő, de van. Tűrhető. Némely karakter egész jól ki lett játszva.
10/7

Történet: Idegenek, akik harmóniát akarnak, megszállják az embereket, és ettől kék lesz a szemük, de az egyikük elég erős harcolni, és... áh, gyermeteg. Igen, tudom, hogy az elején azt írtam, jó a sztori... csak közben ugye LÁTTAM is, és nem azt kaptam, amit vártam.
10/3

Zene: Nem rossz. Semmi extra. Hangulatos. Legalább illik hozzá.
10/6

Látvány, képi világ: Na, ez korrekt. Nagyon is! A film kifejezetten szép!
10/8

Logika: Az nincs. Ez a film iszonyú illogikus... gyakorlatilag alig van benne olyan reakció, aminek van is értelme. 
10/1

Összesen:
50/25

Az első fél óra után azt hittem, ez lesz a legrosszabb film, amit életemben láttam. Végignézve azt mondom, ez azért túlzás. De attól még a film rossz!  
Egy megnézést túl lehetett élni. Ha átjutsz az első 3/4 órán, akkor néha még szórakoztató is. Kár, hogy ehez vasakarat kell, mert különben sikítva kapcsolod ki 20 perc után maximum. 

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr285307485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.26. 22:52:41

"Akkor igen, de általánosságban nem az."
Na figyelj: ha általánosságban leszarod a szabályaimat, az a te dolgod, de most egy specifikus eset áll fent. Konkrétan, hogy idejöttél a blogomra.

"Ez a te bunkó világod! Hiába próbálsz kemény lenni, bunkó módon sosem leszel az!
Az én elveim nem gyerekesek, hanem te vagy az!"
Had foglaljam össze a véleményemet:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

"Ne légy annyira magabiztos és öntelt, mert még egy banánhéjon is el lehet csusszanni bármikor!"
HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE!

"Saját otthonában sem rúghatja fel senki a vendégével szemben az általánosan ismert és bevett illemszabályokat. Pláne nem úgy, ahogyan xinaf szeretné: egyes szabályok reá nem vonatkoznak, míg rám meg igen. Ez micsoda módi ?"
Ez olyan szomorú...
*kitöröl egy könnycseppet a szeme sarkából*

"Jézust is és tanítványait is volt, hogy elküldték, nem voltak kívánatosak."
És ők elmentek... de fura...

"Én sosem gyűlölködöm, csak az igazságot tárom elétek."
Fenéket. Te öntöd magadból az elméleteidet, amik csak Malkávot érdeklik.

Malkav 2013.05.27. 00:00:15

FeriBéla, ne nekik írd ezeket az "okosságokat", hanem nekem a blogomon! :D Hidd el, élvezni fogom. :D Xinaf jól mondta, engem érdekel, milyen elméleteket állítasz össze sátáni-bábpápákról, magyar Jézusokról, home made illemszabályokról, turbómagyar-keresztény mélyteológiáról és minden szívből nevettető információról, amit ezer irányból megkérdőjelezhető forrásokból szipolyoztál ki. :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.05.27. 13:56:16

@Xinaf: Az általános illemszabályokat nem szarom le, de a te "általános", külön bejáratú és privát szabályaidat igen.
Látom a téboly első jeleit rajtad eme hisztérikus, őrjöngő röhögésedben és hirtelen hangulatváltásodban, amikor könnycseppet törölsz ki a szemed sarkából.
Jézus és tanítványai akkor mentek el, amikor elérték a céljukat és az őrjöngő hisztériás megszállottat meggyógyította Jézus, de aztán a lelkére kötötte, hogy mondja el mindenkinek : "Menj haza a tieidhez, és vidd hírül nekik, milyen nagy dolgot tett az Úr veled és hogyan könyörült meg rajtad"(Mk5,19b)
Én is akkor fogok eltávozni, ha legalább egy embert sikerült a Jézus erejével meggyógyítanom közületek.
Úgy látszik, Malkáv elindult már a gyógyulása felé, ellentétben a te megrögzött csökönyösségeddel.

Malkav 2013.05.27. 14:07:50

@Xinaf: Hallod, gyógyulok! :D XD

mezeinewsee 2013.05.27. 14:11:44

@bélaybéla: az egyébként érdekelne, hogy milyen szabályt kell neked betartanod, amit Xinafnak nem.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.05.27. 14:45:18

@mezeinewsee: Ha vendégségbe megyek hozzád, eldöntheted, le kell-e vennem a cipőt, le kell-e hajtani a WC ülőkét, stb. Mert a te lakásod. Ha minden ragyog, de te koszos cipőben mész be, és összekoszolod a szőnyeget, megteheted. Mert a te lakásod. De én nem tehetem meg, és rám szólhatsz, ha mégis megteszem.
Te gy másik ember blogjára jöttél. Minden blogon más a szabály. Az enyémen pl. nem szabad senkit névvel szidni. Xinaf nem szerei az erkölcsi nevelgetést. Nekünk, vendégeknek be kell tartanunk a szabályokat.

Malkav 2013.05.27. 15:23:17

@bélaybéla: Hát Feri, ez egy ilyen világ. Xinaf a saját blogján maga az Imperátor Atomcsászár, tehát úgy is moderálhat(na), ha akar(na), hogy nincs indoka rá, mert megteheti. Az internet kegyetlen vidék, egy blog pedig hierarchiára épül. Érzékeltetem:

1. (first, első, legeslegeslegcsúcson:) A blog tulaja (jelen esetben Xinaf)

2. (second, második, legalja:) Mindenki más (igen, még te is)

1 nem egyenlő 2, mert ebben az esetben 1, mindenképp 2 fölött áll. Tehát amit 1 megtehet, azt 2 nem teheti. Remélem tiszta, ha nem, akkor adok egy kancsó olajat. :D

mezeinewsee 2013.05.27. 15:34:55

@bélaybéla: még mindig nem értem! Azt látom, hogy a saját kommentemmel válaszolsz, csak azt nem, mit akarsz belőle kihozni.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.27. 16:31:37

Néha komolyan elgondolkodom, hogy thotferi/bélaybéla tényleg létezik, vagy csak én képzelem? De mivel mások is reagálnak rá, valószínűleg valós személy.

@bélaybéla:
"Az általános illemszabályokat nem szarom le, de a te "általános", külön bejáratú és privát szabályaidat igen."
Elárulom: senkit sem érdekelnek a kínjaid.

"Látom a téboly első jeleit rajtad eme hisztérikus, őrjöngő röhögésedben és hirtelen hangulatváltásodban, amikor könnycseppet törölsz ki a szemed sarkából."
Nem, ez nem téboly. Csak gondoltam azon a szinten folytatjuk a kommunikációt, amit kijelöltél. Kb. ennyire tudom komolyan venni bölcs szavaid, nagy tudós!

"Én is akkor fogok eltávozni, ha legalább egy embert sikerült a Jézus erejével meggyógyítanom közületek."
Nem, te akkor fogsz távozni, mikor úri kedvem így kívánja. Akarod tesztelni?

"Úgy látszik, Malkáv elindult már a gyógyulása felé, ellentétben a te megrögzött csökönyösségeddel."
Képzeld, ma tegnap ettem finom csokipudingot. És kekszet is hozzá!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.05.27. 19:42:53

@Malkav:
Tudom, hogy ilyen világ, de akkor eltávolításom okaként ne az "általános" illemszabályok megsértése legyen megnevezve, hanem a diktátori attitűd, mert ez képmutatás volna.
@mezeinewsee: Ha te nem érted, akkor én hogyan érthetném?
"az egyébként érdekelne, hogy milyen szabályt kell neked betartanod, amit Xinafnak nem." Ez engem is érdekelne! Cipő már nincs rajtam, csak a papucsom. A Wc üllőkém felhajtottam, stb. Mit kell még tennem ?
@Xinaf:
"Elárulom: senkit sem érdekelnek a kínjaid."
A leszarás nekem még nem okoz kínokat. De lehet, hogy neked az aranyered miatt már igen?

"Kb. ennyire tudom komolyan venni bölcs szavaid, nagy tudós!"
"Hiszen Istennek balgasága bölcsebb az embereknél, és Istennek gyöngesége erősebb az embereknél.” (1 Kor.l,25)
"mivel a világ a maga bölcsességével nem ismerte fel Istent isteni bölcsességében, úgy tetszett Istennek, hogy az igehirdetés oktalansága által üdvözítse a hívőket.” (1 Kor.1,21)

"Nem, te akkor fogsz távozni, mikor úri kedvem így kívánja. Akarod tesztelni?"
Alkarod tesztelni, hogy újra és újra visszatérek más más nickneveken?

"Képzeld, ma tegnap ettem finom csokipudingot. És kekszet is hozzá!"
Egészségedre legyen!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.27. 20:43:26

@bélaybéla:
"Alkarod tesztelni, hogy újra és újra visszatérek más más nickneveken?"
Akarom. Jó regisztrálást, meg ilyenek, kolléga.

Carlota 2013.05.27. 21:27:21

@bélaybéla: Még jó, hogy szóltál! Ma mentem az utcán, magabiztosan, öntelten lépkedtem és akkor elgondolkodtam szavaidon. Megálltam egy pillanatra, és akkor rájöttem: Pont egy banánhéj előtt álltam meg! A te szavaid miatt megmenekültem egy elcsúszástól! Ez csodálatos!

Kedves Feri!
Azt akartam az előző hozzászólásommal mondani, valóban gunyorosan, hogy nem vagyunk kíváncsiak a továbbiakban a hozzászólásaidra ezen a blogon. Mint láthatod harmadjára jársz itt, s eddig csak indulatokat és veszekedéseket szültél. Miért kell ezt csinálnod? Láthatod, hogy nem vagy szívesen látva! Mondanivalóidon, nemhogy nem gondolkodtunk el komolyan, de egyenesen nevetség tárgyát képezik, nem csak itt az interneten, de a baráti találkozókon is. Nem lehetne, hogy egyszerűen ne kommentelj tovább? Nem lehetne, hogy egyszerűen békén hagyj minket? Kérlek szépen! Nagyon hálásak lennénk, de én biztosan. Előre is köszönöm!

Malkav 2013.05.27. 21:43:41

@Carlota: Kedves, de gyermekien naív vágy volt ez. :) Mint tudjuk Ferit nem érdekli, hogy mit szeretnénk, ő igazi Trollkirályhoz méltón addig írja a mosolyogtató, nevetséges állításait, amíg el nem fogadjuk őket. :D
Ne akard meggyőzni, mert nem járhatsz sikerrel. Inkább nevess azon amiket ír, legalább felvidít. :D

nemossagyat! · http://odamondogato.blog.hu 2013.05.27. 21:43:45

@Carlota: Nem vagytok kíváncsiak az igazságra!
"Miért nem értitek az én beszédemet? Mert hallani sem bírtátok az én igémet. Ti atyátoktól, az ördögtõl származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettõl fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a magáéból szól, mert hazug, és a hazugság atyja. Mivel pedig én az igazságot mondom, nem hisztek nekem. Közületek ki tud rám bûnt bizonyítani? Ha az igazságot mondom, miért nem hisztek nekem? Aki az Istentõl van, hallja az Isten beszédeit; ti azért nem halljátok, mert nem az Istentõl valók vagytok.”
Ezért mondottam tegnap, hogy ha Jézus ma élne, ti őt és tanítványait is elküldenétek egy másik blogra (bolygóra).
Közületek ki tud rám rosszat bizonyítani?

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.27. 21:58:04

@nemossagyat!:
"Közületek ki tud rám rosszat bizonyítani?"
Bárki. Elég megmutatni a munkásságodat :D

nemossagyat! · http://odamondogato.blog.hu 2013.05.27. 22:01:00

@Xinaf:
Kinek elég megmutatni,Pilátusnak?
Semmi rossz nincsen a munkásságomban, mert tökéletesen illeszkedik a privátan általános és elvárt, mint alapvető létfeltételként megfogalmazott blogszabályzatba.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.27. 22:03:34

@nemossagyat!:
Ez nem változtat a tényen, hogy gyökér bunkó módjára viselkedsz, aki nem tud elmenni, ha szépen kérik.

nemossagyat! · http://odamondogato.blog.hu 2013.05.27. 22:17:47

@Xinaf:
Nem megyek el, mert ez egy nyilvános internetblog, ahol jogom van írni!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.27. 22:21:39

@nemossagyat!:
Idézd, hol vitattam el a jogaidat... én a kulturált viselkedésed vitatom.
Szerinted a kultúra egyik megjelenése, ha ott vagyok, ahol nem látnak szívesen. Szerintem pedig nem.

nemossagyat! · http://odamondogato.blog.hu 2013.05.27. 22:26:10

@Xinaf:
Nem távozok el, mert ez egy nyilvános internetblog, ami azért nyilvános, mert bárki írhat ide.Ha valamiben kulturálatlannak minősülnék azonnal elmennék.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.27. 22:29:19

@nemossagyat!:
Akkor maradj, és ül!
És áll!
Ügyes kis troll!
Tessék, kockacukor!

nefélj 2013.05.27. 22:45:15

@Carlota: A banánhéj is isteni jel a számodra drága Karlottám!
Nem gondolod, hogy el kellene kezdened végre megtanulni népünk igaz történelmét?

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.27. 22:46:49

@nefélj:
Szegény trollocska, nem tud írni... :(

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2013.05.27. 23:25:17

Most eszembe jutott Moravia Az unalom című regénye... lehet találgatni, miért.

Carlota 2013.05.28. 00:33:49

@nefélj: De, most hirtelen rádöbbentem, hogy el kéne kezdeni tanulni. Pláne, hogy érettségizem. Köszi, hogy szóltál! Jut eszembe, szerinted az érettségin, hogy lehetne egy-egy tétel közé venni, hogy Jézus magyar volt? Mondjuk az ókori Róma tételbe beleilleszthetném, nem?

tóthferí 2013.05.28. 13:16:55

@Carlota:
Eddigi történelem tudásodat sajnos a sutba kell hajítanod és innen kell elkezdened mindent újra tanulnod.Ne félj, gyorsan fog menni!
Ha ezeken már túljutottál, akkor szóljál és segítek neked tovább lépni!
mek.oszk.hu/02100/02161/02161.pdf

mek.oszk.hu/03700/03764/03764.pdf

Malkav 2013.05.28. 16:02:06

@Carlota: Mert Feri megmondja a tutit! XD Még hogy a történelmet a győztesek írják! Hülyeség! A történelmet FeriBélaNemossaminincsNefélj írja! :D

Mogyee 2013.05.28. 19:37:31

@Alister: *leül melléd, és pofátlanul belenyúl a popcornba*

@tóthferí: Te, BélaFeriNemossálegyatNefélj! Úgy komolyan, orvos látott már? A skizofrénok hangokat hallanak, ez oké. Lehet, hogy épp azt susogják neki, hogy Jézus magyar volt, miért is ne? A tudathasadásban szenvedőknek két személyiségük is lehet, van rá gyógyszer. De egyszerre NÉGY (!!!) személyiség? Komolyan aggódom érted barátom, és félre az ellentéteket, most az egészségedről van szó.

@Carlota: Ókori Rómába? El ne aprózd, aranyom, külön tételt neki!

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2013.05.28. 21:21:49

Megjegyezném, bár valószínűleg teljesen feleslegesen, hogy amelyik történelem-"tankönyv" az ókor kapcsán Rómára négy (illetve a büdös francokat, a tényleges szöveg talán egy oldalt ha kitesz) oldalt veszteget, az kevesebbet ér, mint egy félszem bódi szilva; aki meg ezt forrásnak tekinti, annak inkább a folyékony olvasás elsajátítására kéne koncentrálnia, hogy ne csak képeskönyveket olvasgathasson.

Carlota 2013.05.28. 21:29:05

@Malkav: @Mogyee: @Xinaf: @Alister: Srácok, én komolyan elgondolkodtam azon, hogy a segítségét kérjem! Gondoljatok bele, teljesen új távlatokat nyithatna meg előttünk. Feri, mesélj nekem a spanyolviasz eredetéről kérlek! Én tudni szeretném az IGAZI történetét! :)

Malkav 2013.05.28. 21:34:07

@Carlota: A MAGYARviaszra gondolsz? :D Azt Feri biztos ismeri...XD

odamondogato 2013.05.28. 21:38:51

@Carlota:
Ne a spanyolviasz eredetével foglalkozz, hanem azokat a találmányokat ismerd meg, amelyek a szkíták és a magyarok nevéhez köthetőek!
Milyen szabadkőműves iskolába jársz te, ahol nem vizsgatétel Jézus Krisztus, ahol a Római Birodalom ócska története a mindenek feletti és a rivális és sokkal erősebb és hatalmasabb Pártus Birodalomról szó sem esik, amely Birodalom többször legyőzte a rómaiakat , sőt még császárukat is elfogta ,aki azután a Pártus uralkodót segítette fel a lovára, ha valahová elindult.

Malkav 2013.05.28. 21:58:59

HALÁLI! Miért nem hozzám írja ezeket? :D XD

Carlota 2013.05.28. 22:12:20

@odamondogato: Hát igen, én sem értem, hogy járhattam olyan helyre, ahol a hivatalos tanmenetrend szerint tanítanak. No nem baj! Még van időm fejlődni, nem? Te Feri, és akkor a Szíriuszról jöttünk? Vagy, hogy van ez az egész? Nem egészen értem...

odamondogato 2013.05.28. 22:37:17

@Carlota: A hivatalos tanmenetrendet ki lehet egészíteni azzal is amit mondottam.
Van olyan hagyomány és mitológia, amely szerint onnan jöttünk: Mi ezzel a problémád? A görögöknek szabad lennie mitológiájuknak, csak nekünk nem ?

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2013.05.28. 22:59:06

" a Római Birodalom ócska története"
Nehehehehe, ez már túl sok! XD
Mert a vezetékes ivóvíz és csatornahálózat, a padlófűtés és a kövezett közutak, a fejlett írásbeliség és az emberi történelem leghosszabban fennálló állama az smafu! Ellenben jurtában lakni, sodródni a népvándorlási hullámmal (értsd: elmenekülni az életerősebb nomád törzsek elől), és kirabolni és megölni mindenkit, amíg jól pofán nem vernek, na AZOK civilizációs vívmányok a javából!

Carlota 2013.05.28. 23:03:25

@Alister: "Mit adtak nekünk a rómaiak?"

Carlota 2013.05.28. 23:05:47

@odamondogato: Nem, nekünk nem szabad. Nekünk tilos.

odamondogato 2013.05.28. 23:11:02

Ne mond már, hogy vezetékes ivóvíz meg padlófűtés nem volt a majáknak , Kínában, a közép-ázsiai városállamokban, meg máshol is?
A szkítáknak is fejlett kultúrájuk volt, nem csak jurtákban laktak, hanem városokban és falvakban is.

odamondogato 2013.05.29. 12:52:56

@mezeinewsee: "Abakán város melletti Aszkíz faluban 1940-ben egy 1500 m2-es alapozás nélküli palotát tártak fel, amelyet fal övezett és amelyben volt egy nagy terem és 20 szoba. Szárított agyagtéglából épült, a főfalak vastagsága elérte a 2,2 m-t. A tetőt a Han-dinasztia korából való feliratokkal és bélyegzőkkel ellátott agyagcserepek fedték (Kr.sz. előtti Ill. század - Kr.sz. utáni ll. század). Minden cserépen ugyanaz a felirat volt: Az Ég Urának tízezer békés évet, az uralkodásához ezer örömteli őszt kívánunk, bánat nélkül. Ebben a palotában tehát valamiféle kínai helytartó lakhatott? A szobákban padlófűtés volt, amely behálózta csaknem az egész épületet. De kémények is voltak a szobákban! A terem ajtóira öntött, bronz, maszkos díszeket raktak, a szarvakkal bíró szakállas szörny orrából lóg a bronz karika, ám bármennyire szörnyek, első pillanatra látszik, hogy europidok! A palota romjai között sok lelet volt: szerszámok, nefrit edények koráll ékszerek, etc. Az itt lakók földműveléssel és állattartással foglalkoztak. Jurtákban és gerendaházakban laktak."
www.irodalmilap.net/?q=cikk/koezep-azsia-magyar-ostoerteneti-vonatkozasai

Örülök az egyesednek! Kaphatnék még?

mezeinewsee 2013.05.29. 13:00:46

@odamondogato: kaphatsz :).
Bakay Kornéltól idézni... hát... mondhatjuk úgy, elég ciki. Ugye, ő az a zseni, aki a miskolci kamuegyetemen tanít (komoly, csináltak egyet, persze minden elismertség nélküli magánegyetem!), díszdoktori címet adatott magának (persze, velük, nem is az ELTE-vel!), egyébként nyilasimádó?

odamondogato 2013.05.29. 13:10:25

@mezeinewsee: Úgy látom, téged nem a tények érdekelnek, hanem a tekintélyek, akkor mars Ferenc pápához, ő majd megmondja neked a tutit, mert biztos nagyon sok kitüntetése van vagy lesz majd!
Szkíták fővárosa:
"Az előkelők a Konka-folyó által körülölelt dombon építették fel palotáikat. A partot szárított téglából épített fallal erősítették meg. A különálló fellegvár házai különleges módon épültek. Elsősorban helyi alapanyagokat használtak fel az építkezésnél. A házakat szépen megmunkált deszkakerítéssel különítették el egymástól. Az előkelők rezidenciái átlagosan 3-4 szobából álltak. A házak alatt padlófűtés nyomait találták meg a régészek, szkíta őseink ilyen korszerű fűtési megoldással melegítették házaikat a téli fagyok idején."
www.benkedesign.hu/?q=node/1256

mezeinewsee 2013.05.29. 13:14:15

Ennek a zseniális cikknek meg a barikád a forrása :D. Ne fokozd, ez egyre cikibb! Ennél még Bakay is jobb volt.

odamondogato 2013.05.29. 13:18:42

@mezeinewsee: Obrusánszky Borbála megfelel akkor?:"Már Hérodotosz is leírja, hogy a szkíták ismerték a gőzfürdőt két és fél ezer évvel ezelőtt. Egy kis sátorban hódoltak ennek az élvezetnek. Valószínűleg, a Szibéria-szerte máig kedvelt szauna ilyen ősi gyökerekre nyúlik vissza. Az ukránoktól megtudhatjuk, hogy a szappan is őseink találmánya, hiszen a „fejlett” rómaiak nem használták a tisztálkodás ezen formáját egészen a Kr. e. 2. századig."
magyarno.com/obrusanszky-borbala-szkita-talalmanyok/
Vagy te még neki is beírnád az egyest szemrebbenés nélkül?

mezeinewsee 2013.05.29. 13:29:18

@odamondogato: simán! Ő az eddigi legkomolyabb, pedig neki is az a fő érdeme, hogy sok pénze van, és sokat utazgat. Mongol-töri szakos (tudjuk, a mongol milyen komoly, volt hozzá tapasztalatunk!!!), szétutazgatja magát. Újabban nagymagyar is, és a Kőrösi kamuegyetemen tanít. nem csoda, normális egyetemhez komolyabb tudás kell.
Ja, ezen a szupi kamuegyetemen ilyeneket tanítanak, mint buddhista tanító, jógafilozófia :D. Igazi magyar tudományok!

odamondogato 2013.05.29. 13:44:28

@mezeinewsee: Nem szégyenled magad? Ki vagy te, hogy tudományos végzettségű kutatókat így leosztályozhatsz?
Talán hitoktató létedre szorulhatott volna beléd egy kicsit több alázat és tisztelettudás is!

" Dr. Obrusánszky Borbála történész-orientalista, azaz keletkutató a tarjáni Bem úti iskola, majd a Bolyai János Gimnázium után az ELTE BTK-n, mongol-történelem szakon szerzett diplomát. Ezt követően a Mongol Állami Egyetem tanult. Később a pécsi egyetem külső munkatársa volt, majd a Magyar Tudományos Akadémia Néprajzi Kutatóintézetének Sámán Archívumában dolgozott. Innen került a Kőrösi Csoma Sándor Egyetemre, ahol jelenleg is előadóként dolgozik. Eddig mintegy tizenötször járt Mongóliában és ötször Kína északi területein. A kutatónak több monográfiája és fordítása jelent meg itthon, ezen kívül mongol és angol nyelvű tanulmányokat is írt. A magyar mellett angol, kínai és mongol nyelven beszél. "
www.balasrobert.eoldal.hu/cikkek/arcok---harcok/obrusanszky-borbala---aki-a-gobi-fuvet-megszagolta....html
Ő járt a helyszíneken, te meg nem, akkor hogyan beszélhetsz róla imigyen?
alfahir.hu/szk%C3%ADta_v%C3%A1rosok_nyom%C3%A1ban-20110203
Bárdi László is beszámol a homokba temetett hatalmas városokról:
www.magyarmenedek.com/products/3207/Homokba_temetett_karavanutakon_-_Bardi_Laszlo.htm
De, tudom, te neki is beírnád az egyeseidet!
hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1rdi_L%C3%A1szl%C3%B3
"A Pécs díszpolgára kitüntető címet idén Bárdi László vehette át az eddig végzett felsőoktatási tevékenységért, és a kutatási területén végzett kiemelkedő teljesítménye elismeréseként, kulturális értékeink megőrzéséért végzett kiemelkedő munkájáért, elévülhetetlen érdemeiért. Bárdi László orientalista a PTE Ázsiai Központjának alapító tagja, a Brit Akadémia első magyar ösztöndíjasa. Fő kutatási területe az antik Kína. Kutatásairól 14 könyvben, 270 tanulmányban, 22 ismeretterjesztő filmben számolt be."
Nagyon gyorsan húzz el innen a nagyképű tudatlanságoddal!

Malkav 2013.05.29. 13:45:47

" akkor mars Ferenc pápához, ő majd megmondja neked a tutit, mert biztos nagyon sok kitüntetése van vagy lesz majd!"
Újabb ékes bizonyíték, hogy Feriésrengetegegyébszemélyiségeésnevének halvány lila szellentése sincs Ferenc pápáról... :D De legalább jól szórakoztat. :D

odamondogato 2013.05.29. 13:46:15

@mezeinewsee: "Ja, ezen a szupi kamuegyetemen ilyeneket tanítanak, mint buddhista tanító, jógafilozófia :D. Igazi magyar tudományok!"
Képzeld, Buda városa a szkíta hercegről van elnevezve :Budháról!

Malkav 2013.05.29. 13:47:29

@odamondogato:
"Nagyon gyorsan húzz el innen a nagyképű tudatlanságoddal! "
Ejj, de nagy az arcod! :D Nevetséges vagy, de illik hozzád a szájkarate. :D Táncolj troll! :D

mezeinewsee 2013.05.29. 14:05:55

Ááááááááááááá, elszállt a komment! nem baj, majd délután megírom, most fontosabb dolgom van.

Carlota 2013.05.29. 14:30:13

Buddha, mint szkíta herceg? És egyenlő Budával? :O:O:O Ez nekem már sokkkk!

Malkav 2013.05.29. 15:10:17

@Carlota: Pedig ez nem újdonság tőle. :D Szerinte János apostol (a mennydörgés fia) lányos és Noé nő volt! :D XD

mezeinewsee 2013.05.29. 17:33:10

@Malkav: bizony! Most még nem is buzizta le János apostolt, meg Keresztelő Szent Jánost! tudtam, mi hiányzik!

mezeinewsee 2013.05.29. 17:44:57

@odamondogato: jó, ha ragaszkodsz hozzá... rendes gyerek vagyok, a te forrásodat használom.
"az ELTE BTK-n, mongol-történelem szakon szerzett diplomát": minő meglepi, én is ezt írtam.
"Ezt követően a Mongol Állami Egyetem tanult": de diplomát ott nem szerzett. El lehet tanulni bárhol 1-2 évet, hasznos is, de nem tudományos munkásság. Ha én ide beírnám az összes előadást amit a sulik után még hallgattam!!! Még idióta nagymagyar előadásokat is :D.
"Később a pécsi egyetem külső munkatársa volt,": tehát nem lett belső. lehet okos, de azért nem akarták mindenképpen megtartani.
"majd a Magyar Tudományos Akadémia Néprajzi Kutatóintézetének Sámán Archívumában dolgozott": valami tudományos segédmunkát. Mert ha kutató lett volna, azt írnák. Ez sem ciki, ne érts félre! Csak aki az akadémia valamelyik helyiségében melózik, az attól még nem lesz akadémikus.
"Innen került a Kőrösi Csoma Sándor Egyetemre, ahol jelenleg is előadóként dolgozik.": no, ez már atomciki, de gondolom, kellett a pénz.
"Eddig mintegy tizenötször járt Mongóliában és ötször Kína északi területein.": tehát pénz van dögivel. Az sem ciki, de attól sem lesz valaki hiteles tudós.
"több monográfiája és fordítása jelent meg itthon": ez az a nagy dolog szerinted?
" magyar mellett angol, kínai és mongol nyelven beszél. ": tehát nem hülye. Az angol alap a tudományos életben, minden komolyabb gimibe járó tud. A mongol egy mongol szakot végzettnek... azért ne legyen már meglepő. A kínai, így leírva, két dolgot bizonyít: a csaj okos, az ezt leíró meg hülye. mert akkor nem kínait írt volna, hanem hogy melyik kínait, uyganis több száz van. Jó, hogy angol helyett nem európait írt.
Összegzés: ez egy okos nő, de nem nagy tudós. Persze, még lehet az, hiszen egy fiatal csajról van szó, jó képességekkel, és sok pénzzel, így tudja képezni magát. És csak otthagyja a kamuegyetemet, és elmegy valami normális helyre melózni!

Bárdi László írt sok mindent, de Buddha= Buda, meg a többi ökörséget nem. Ő ugyanis tényleg tudós.

"Nagyon gyorsan húzz el innen a nagyképű tudatlanságoddal! " Xinaf, légyszi, engedd meg, hogy maradjak! Ígérem, jó leszek!

mezeinewsee 2013.05.29. 17:47:32

@odamondogato: "Képzeld, Buda városa a szkíta hercegről van elnevezve :Budháról! " mondanám, hogy ezt te sem veszed komolyan, de tudom, hogy igen. de ha ilyeneket tanítanak a kamuegyetemen, akkor gondolom, 12 fő az érdeklődők száma.

Malkav 2013.05.29. 18:06:29

És vajon abból a 12 főből mennyi lehet Thotferi valamelyik személyisége? :D XD Mert ha a 12-be beleveszük Thotferit, Bélaybélát, nemossagyatot, odamondogatót és neféljt is, akkor már hinnye! :D

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.29. 20:04:47

@mezeinewsee:
Maradhatsz!

@odamondogato:
Ameddig nem tudtad bebizonyítani, hogy nem törsz a néped és a kereszténység ellen, nincs miről beszélnünk!

odamondogato 2013.05.29. 20:10:22

@mezeinewsee:
Ne haragudjál, de Ob végzettsége és kutatómunkája bőven elég ahhoz, hogy beszámoljon a sivatagban fellelt városokról, amelyet a saját szemével látott, ellentétben veled, akinek ilyen irányú végzettsége nincsen , és te nem jártál a helyszínen,tehát ezt te kétségbe nem vonhatod ,maximum azt tehetnéd meg, ha tudnád, hogy egy másik, legalább hasonló végzettségű tudós ellenvéleményét , cáfolatát
közlöd velem.
Bárdi László is megerősítette a sivatagi városok létezését, valamint ezt mondotta:"az államalapító kínai dinasztia a legnagyobb kínai történész véleménye szerint hun eredetû volt. Egyébként valószínûleg a lovas pásztornépek harchoz, mindenféle szervezéshez valóban jobban értettek, mint a megtelepedett földmûvelõ népek, hiszen bármikor meg kellett védeniük a nyájukat, a családjukat. "
"A Selyemútnak ez a távol-nyugati szakasza a régmúltban nem tartozott Kínához, legfeljebb egyfajta függõ viszonyban voltak egymással. Maguk a kínaiak írnak az itteni 36 önálló oáziskirályságról."
"Ön látta a Türk Birodalmat megalapító Kül Tegin és testvére, Bilgekagán rovásírásos oszlopait, amelyeket Krisztus után 720-745 táján véstek kõbe. Noha a Kárpát-medencei rovásírás bõ 4500 évvel korábbi,egyesek mégis a türk rovásírásból eredeztetik. Tartható ez a vélekedés?
Egyáltalán nem, mert felcserélte az idõrendet. Idõnként magam is elcso-dálkozom, hogy egyesek mennyire nem mérlegelik az évszámokat és a tör-ténelmi sorrendet, ugyanis nem mindegy, hogy te a nagypapa vagy, vagy az unoka"
www.scribd.com/doc/110609880/30/Kelet-titkai-Bardi-Laszlo

Jól tanítják, ha így tanítják:

"Már a középkorban megjelent egy olyan elképzelés, miszerint Buda vára a nagy indiai bölcs, Buddha után kapta a nevét. A messzi származtatást arra alapozták, hogy a messzi bölcs neve latinul ugyanúgy Buda volt, mint a magyar székes város neve. Akkor még nem tudták, hogy a nagy vallásalapító is szkíta eredetű törzsből származott. Ezt az elgondolást Galeotto Marzio Mátyás király tettiről szóló művében fejtette ki. Az itáliai tudós ezzel nem a magyarok között jól ismert hun hagyományt követte, hanem megpróbált teljesen más magyarázatot adni a város nevére. ,,Nem tudjuk, hogy honnan vette a nevét, az ókori Budaliától vagy attól a szent férfiútól, akit Buddhának neveztek, nem mintha alapítója lett volna, hanem, mert olyan kiváló volt, hogy az ő nevét adták neki."
blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=lambert&pid=110238&blog_cim=Buda%20n%E9v%20eredete
Távozz a blogról az alapvető tudatlanságoddal!

Malkav 2013.05.29. 20:13:04

@odamondogato:
"Távozz a blogról az alapvető tudatlanságoddal! "
Csak egy kérdés: te mint jövevény és hazaáruló, milyen alapon osztogatsz bárkinek parancsot? :D Nevetséges vagy, nem csak szabadkőműves párti hazátlan troll. :D

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.29. 20:16:59

@odamondogato:
Te komolyan kidobnál valakit AZ ÉN BLOGOMRÓL? Na, ilyet valódi magyar vagy valódi keresztény sosem tenne.

odamondogato 2013.05.29. 20:45:01

@Xinaf:
Ezt neked kell bizonyítanod, mert ezt te állítottad rólam alaptalanul.
Akkor folytatnám a magyarok kiválasztottságát igazoló források ismertetését:
A Pápa is elismerte a magyar király fensőbbségét:
"Én apostoli vagyok, ő viszont méltán Krisztus apostola, ha Krisztus annyi népet térített meg általa. Ezért rendelkezésére bízzuk, miként az isteni kegyelem őt oktatja, az egyházaknak és népeiknek mindkét törvény alapján történő igazgatását..."

"Magyarul: a magyar kereszténység (katolicizmus) vonatkozásában a Pápa elismerte Szent István és a mindenkori magyar király elsőbbségét. Magyar egyházi ügyekben ugyanis a mindenkori magyar király FELETTE ÁLLT A RÓMAI PÁPÁNAK. "
www.szkosz.com/node/1882

"A magyar eredet-monda és öntudat, küldetéstudatot is hordoz (lásd pl.: Nemeskürty István vonatkozó
munkáját"). Ennek üzenete, hogy a magyarság az isteni örök igazság letéteményese. Történelme közvetve
vagy közvetlenül az igazságosság Istenéhez vezető utat
mutatja saját áldozatvállalásával, példamutatásával,
önzetlenségével, nagyvonalúságával és erejével. "

A németek Szent Római Birodalma, a császárság és
annak feje, a császár szimbolikusan és valóságosan is
az európai királyságok és uralkodók fölött állt. A magyar királyság uralkodójának állama, azonban Euró-
pa egyetlen archiregnuma volt. Az arché szó a világot
megtartó, szabályzó, jó és helyes lételveket jelenti. Királyságként Magyarország azért az archiregnum alapjelentését követve „ősi”, „egyetlen”, „királyságok közötti
első állam, főkirályság”. Ezért a középkori diplomáciai
rangsorban a császárt a magyar király követi. A két
uralkodó korabeli diplomáciai megnevezésében, amíg
a német-római császár „apostoli jellegű”, addig a magyar
király apostoli: így a császár az apostoloknak csupán
követője, a magyar király az apostolokkal egyenrangú.
Az apostol magyar királyt a világ egyetlen ismert Szent
Koronájával koronázzák meg. Így saját királyságában
(királyságaiban) egyház-kormányzati, – irányító és –
szervezői szempontból Péter utódával, a római pápával"
"A korona a Világ királynéjának, Szűz Máriának koronája
is, amit az is kifejez, hogy szakrális hiteles ábrázolása
kizárólag ezzel a valóságos koronával lehet. A korona
egyedüli szent koronaként a keresztény világban, szent
jellegével a tárgyban élő és megnyilvánuló metafizikai
erőt fejezi ki."
www.magtudin.org/Toth_Zoltan_Jozsef_A_Szent_Korona_mtf_10.pdf

odamondogato 2013.05.29. 20:48:35

@Xinaf: A tudatlanság , a sötétség jobb helyeken nemkívánatos dolog, mert az a sátáni erők legfőbb eszköze, ezért el kell az ilyesmit távolítani, ha bebizonyosodik a tudatlanság.

mezeinewsee 2013.05.29. 21:00:10

@odamondogato: tudod, kétféle ember van (a nem tudósok közül). az egyik típus gyűlöl mindenkit, aki tanult, képzett. A másik hasra esik tőle. Úgy tűnik, te ez utóbbi vagy.
"Ob végzettsége és kutatómunkája bőven elég ahhoz, hogy beszámoljon a sivatagban fellelt városokról, amelyet a saját szemével látott, ellentétben veled, akinek ilyen irányú végzettsége nincsen": tudod, az, hogy valaki elvégez (jól) egy egyetemet, és tanul egy másikon, még semmit nem jelent. nekem speciel több diplomám van, mint ennek a kétségtelenül okos nőnek, aki zokogna, ha tudná, hogy te véded. Többek között történelem is... tehát van ilyen irányú végzettségem. igen, nem voltam kint Mongóliában (mert pénzem nincs), de ő is csak azt látta ám, amit megmutattak neki!
Bárdi László semmit nem ír az általad felvázolt szkíta rokonságról, főleg a Buddhával való kapcsolatról, ami sugárzó marhaság.
(Persze,, nem is Attila bátyjáról kapta a város a nevét, az túl kézenfekvő volna... úgy tűnik, Xinafnak igaza van: a dicső magyar történelem helyett idegent akarsz behozni).

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.29. 21:34:07

@odamondogato:
A másik bejegyzésben mennyi és mennyi bizonyítékot felmutattam már? Védd magad, amíg teheted, thotferi! Védd magad, mert már mindenki látja, hogy aljas, hazaáruló, vallásgyalázó érdekeket szolgálsz!
Szánalmas vergődésed csak igazolja a szavaimat!

"A tudatlanság , a sötétség jobb helyeken nemkívánatos dolog, mert az a sátáni erők legfőbb eszköze, ezért el kell az ilyesmit távolítani, ha bebizonyosodik a tudatlanság."
Igazad van. De mégsem törölhetem az összes hozzászólásodat... vagy szeretnéd? Nekem egy kattintás, neked órák munkája. Nos, akarod? Hallgassak rád, és töröljem nemzet és vallásgyalázó tombolásaidat?

odamondogato 2013.05.29. 21:42:04

@Xinaf: Nemzet és vallásgyalázók ti vagytok és nem Tóth Z. József és Bakay, Bárdi , Obrusánszky, Kiszely,Nemeskürty, Kocsis I. stb, akiktől idéztem nektek.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.29. 21:43:50

@odamondogato:
Én nem róluk beszéltem, hanem rólad. De még mindig felvetődik a kérdés, miért ne töröljem az ÖSSZES kommented egy kattintással?

odamondogato 2013.05.29. 21:53:06

@Xinaf: Rólam ne beszélj, mert én semmit nem mondottam, amit ne tőlük olvastam volna vagy más tudósoktól.
Mit érdekel engem mit csinálsz, engem csak az érdekel ,amit én csinálok.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.29. 21:55:31

@odamondogato:
Hazudsz!
Ha az érdekelne, amit te csinálsz, akkor saját blogodba írnád a dolgaidat. De te azt élvezed, amit mi csinálunk ennek hatására. Nem tartom lehetetlennek, hogy már-már szexuális jellegű az élvezet, amit ez okoz neked.
Sajnos a vádak még élnek. Egyetlen meggyőző cáfolatod sem volt.

Malkav 2013.05.29. 22:08:01

@odamondogato:
TROOOOOOOOOOOOOOL!!! :D Nevetséges vagy, röhögök rajtad, mert mást nem lehet tenni! :D

Az egy dolog, hogy szellemi képességeid nem jutottak arra a szintre, hogy megtanuld végre leírni a nevünket. :D Nem baj, ezért vagy troll. :D
Az viszont a világ legjobb vicce, hogy "az én blogom, az egész bolygó és az egész internet, ahová írhatok és írok , ha úgy tartja úri kedvem. " Furcsa mód az én blogomon mintha kicsit másképp festene a helyzet. :D

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.29. 22:12:03

@odamondogato:
Hopsz... törlődött egy kommented... a lényeget idemásolom neked:

"Én a "waszlawikokat "vádolom, amiért beköltözve a Kárpát-hazába annak árulóivá váltak.
Nekem nincs blogom, mert az én blogom, az egész bolygó és az egész internet, ahová írhatok és írok , ha úgy tartja úri kedvem."
1. A családnevem Veszelszki. Még mindig. Ne próbáld magad ostobábnak tekinteni, mint ami vagy, tudom, hogy csak sértegetni akarsz, ami szembe megy az igaz, magyar etikettel.
2. Nos, akkor megtanuljuk, hogy nem vagyunk mindenhatóak. Írhatsz amennyit akarsz, én pedig BÁRMIT kitörölhetek. Ez van. Nekem nem az egész világ a blogom, csak ez... de nekem ez éppen elég.

Malkav 2013.05.29. 22:18:30

@odamondogato: Gáspár, Gáspár... most elérted a trollság legmélyét, gratulálok. :D

Hölgyeim és Uraim, a TÁNCOLÓ TROLL! :D Nagy tapsot neki! :D

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.29. 22:25:54

@odamondogato:
A kommented ez volt:
"@Malkav: Saját magatokon sírj inkább, mert szánalmasak vagytok!
Elbutított, komcsi ősemlőkön nevelkedett magyartalan "waszlawikok"."

Ez két kommentedbe került :) Szívózz csak, és mosolyogva törölgetni kezdek.

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2013.05.29. 23:44:12

A magyar király a pápa fölött, ez kész! Még jó, hogy a német-római császárok erről nem hallottak. :D Vagy, ami azt illeti,a pápák se. De még csak a magyar királyok sem. :D
// Baromi kemény anyagot tolhatnak ezek a cion-szabadkőművesek a provokátorképzőben...//

odamondogato 2013.05.30. 12:59:08

@Alister: Saját tudatlanságodat és ostobaságodat ne vetítsd ki másokra!
Nagyon is jól tudták a magyar királyok, hogy felettük senki sem jogosult semmiféle hatalmat gyakorolni. Ezt tudta a Pápa is, ezért próbált megtenni időről időre mindent, hogy függetlenségünket csorbítsa.
Ha műveletlen vagy, legalább hallgass, vagy olvasd el a forrásokat!:
"Én apostoli vagyok, õ viszont méltán Krisztus apostola, ha Krisztus annyi népet térített meg általa. Ezért rendelkezésére bízzuk, miként az isteni kegyelem õt oktatja, az egyházaknak s népeinek mindkét törvény alapján történõ igazgatását." Elnyervén hát mindent, amit kért, Asrik püspök vígan tért vissza hazájába, magával vitt mindent, amiért a vállalt utat végigjárta."
www.ehumana.hu/arpad/szcim/eg04-2.htm

odamondogato 2013.05.30. 13:06:25

"Horváth István keszthelyi plébános 1827-ben Villax zirci apáthoz írt levelében azt a kijelentést tette, hogy „Arra a soha nem képzelt meggyőződésre jutottam, hogy a Mindenható az első emberben magyart alkotott, de ne gondold, hogy megháborodtam, mert hála Istennek, eszem még ép és szigorú kritika szerint ítél.”
Horváth István akkor már híres történész volt és minden kijelentésére felfigyeltek és - bár ezt csak bizalmas magánlevélben írta - az Apát úr úgy látszik, minden rossz szándék nélkül megbeszélte barátaival. Aztán már semmi sem állíthatta meg a gúnyolódó és rosszindulatú pletykát, hogy: „Horváth mindenütt magyart lát és szerinte az Isten még Ádámmal is magyarul
beszélt.”
Habár Horváth nem ezt mondta, feltehetjük a kérdést: mennyiben lett volna igaza, ha ezt mondta volna? Mivel pap volt, a Bibliát behatóan tanulmányozta, mégpedig nemcsak szó szerint, hanem értelem szerint is. Nem volt neki nehéz megállapítani, hogy a bibliai „Teremtéstörténet” első
könyvének első tizenegy fejezetében (Mózes L Könyve l -I1. rész) csak egy népről van szó, mégpedig Ádám nevében, a madai Mada nemzetről. Ádám nevét a Genezis írói az általuk legrégibbnek ismert MADA nép nevének visszafelé olvasásával képezték."

mezeinewsee 2013.05.30. 13:38:19

@odamondogato: ez még a többit is alulmúlja. De nem baj, legalább jót nevetünk :D.
Előtte meg idéztél egy forrást, ahol a pápa egy szent (a katolikus egyház által szentté avatott) királyról kijelenti, hogy apostol. Ez miért jelentené azt, hogy Kun László is az volt?
Tudod, Szent Péter apostol, és az első pápa. De a fia ettől nem apostol... az nem öröklődő dolog.
Apostoli királyunk EGY VOLT. És még ő is alávetette magát a pápának. de ti szabadkőművesek ezt sosem fogjátok megérteni.

odamondogato 2013.05.30. 13:56:46

@mezeinewsee:
"Ez miért jelentené azt, hogy Kun László is az volt?"
Pontosan ugyanazért, amiért a mindenkori Pápa az egyház fejének és Péter utódjának tartja önmagát.

" amíg
a német-római császár „apostoli jellegű”, addig a magyar
király apostoli: így a császár az apostoloknak csupán
követője, a magyar király az apostolokkal egyenrangú.
Az apostol magyar királyt a világ egyetlen ismert Szent
Koronájával koronázzák meg. Így saját királyságában
(királyságaiban) egyház-kormányzati, – irányító és –
szervezői szempontból Péter utódával, a római pápával"

Minden királyunk apostol király, ezt a címet még Ferenc József és iV Károly is viselte
Te értesz egyáltalán valamit a történelemhez?

"IV. Károly, apostoli magyar király (1887-1922)"December 30-án, Budán, Magyarország apostoli királyává koronázták."
www.vatican.va/news_services/liturgy/saints/ns_lit_doc_20041003_charles-austria_hu.html

Malkav 2013.05.30. 14:01:13

@odamondogato: Az már biztos, hogy a sok kamuegyetem hazaáruló elméletétől már semmit sem tudsz a történelemről. :D
De ez egy szabadkőműves párti idegenszívű lázítótól nem meglepő, hiszen nem a te kultúrád a magyar kultúra... :D

odamondogato 2013.05.30. 14:14:31

@Malkav: Melyik kamuegyetemről beszélsz, csak nem az ELTE-ről például?

Malkav 2013.05.30. 14:20:17

@odamondogato: De jó, hogy megkérdezted! :D Nem Feri, nem az ELTE-re gondoltam. Hanem arra a miskolci kamuegyetemre, melyre állandóan hivatkozol és baromságokat oktatnak. :) Tudod, melyben a "nagy tudósaid" a "nagy felfedezéseket" tanítják, melyek ezer sebből vérző ökörségek és te mégis mind benyeled és még repetát is kérsz. :D

mezeinewsee 2013.05.30. 14:22:03

@Malkav: ne bántsd, sosem fogja megtanulni... gyakorlatilag szektás. Megvan, mit olvashat, azt bevágja, és szajkózza. Minden máshoz hülye, más forrást nem ismer, eredetiben semmit sem néz meg. levéltárat még képen sem látott sosem, a Széchényi könyvtárról meg csak hallott.

odamondogato 2013.05.30. 14:29:09

@mezeinewsee:
Te beszélsz, aki még azt sem tudod , hogy a magyar királyok apostol királyok voltak?
Sőt, még mást is mondok, viselték a Jeruzsálem királya címet is, tehát a magyar király a zsidók jogos uralkodója . Huh, ez már kiverte biztosan a biztosítékot!

Malkav 2013.05.30. 14:30:14

@odamondogato: *jó nagyot nevet ezen a hülyeségen* :D

odamondogato 2013.05.30. 14:30:34

@Malkav: A miskolci a szabadságharcos kurucok igaz egyeteme, míg az ELTE a labancok és zsidó-szabadkőművesek fészke.

Malkav 2013.05.30. 14:32:46

@odamondogato: Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeersze pocok! :'D

odamondogato 2013.05.30. 14:37:04

@Malkav: "francia NOTRE EUROPE című lap nemzetközi rovatából értesülünk, hogy a 77 éves Habsburg Ottó, a PÁNEURÓPAI MOZGALOM feje, nemrégiben rövid látogatást tett Jeruzsálembe, ahol a héber egyetem néhány kitüntetéssel jutalmazta meg a nemzetközi zsidóságnak tett eddigi szolgálatáért. Az AUFBAU című New Yorkban megjelenő német nyelvű cionista újság erről így tudósít: "A trónörökös elmondott beszédében megjegyezte, hogy a Habsburg-házhoz való tartozása révén mélyrenyúló gyökerekkel rendelkezik a zsidó néphez, és anyai-ági ősei között spanyol zsidókra tekint vissza..."

"A jeruzsálemi egyetem tanára, WISTRICH professzor ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy "az osztrák-magyar császárok a XVII. század óta a "Jeruzsálem királya" címet is viselték. Így ezen az alapon Habsburg Ottó, a jelenlegi Habsburg-ház trónörököse visszalátogatott királyságába, jóllehet csak nagyon rövid időre, hogy itt fogadhassa több alattvalójának hódolatát..."- mondotta a jeruzsálemi professzor.
www.szentkoronaradio.com/szent-korona/2008_08_27_video-ivboldog-karoly-utolso-kiralyunk-szuletese-napjara?page=7

Morviniuszka 2013.05.30. 16:33:37

Xinaf: Zseniális ötlet a komment törlés szerintem!

mezeinewsee 2013.05.30. 18:33:37

@odamondogato: "az ELTE a labancok és zsidó-szabadkőművesek fészke. "

odamondogato 2013.05.30. 20:04:04

@mezeinewsee:
Igen, a szabadkőműves-zsidó eszméknek a fészke.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.30. 21:23:25

@odamondogato:
Tudod, téged nem engednélek fogyatékosok közé. Velük még el tudnád hitetni keresztény és magyarság ellenes nézeteidet.

odamondogato 2013.05.30. 21:52:23

@Xinaf: Én gyermekeket tanítok!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.30. 22:00:19

@odamondogato:
SZEGÉNY GYEREKEK!
Valaki mentse meg őket! Hívjátok a gyermekvédelmiseket! Nem, ehhez ők kevesek... hívjátok Vasembert! Ő talán még segíthet!
Basszus, erre nem számítottam... valaki GYEREKEKET engedett a közelébe! NEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!
thotferi... te tényleg nagyon ártani akarsz a magyarságnak... a kis számú utánpótlásunk elméjét mérgezed :(

Malkav 2013.05.30. 22:00:53

@odamondogato:
Ettől óvja meg őket az Úr! :O

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.05.30. 22:33:14

@odamondogato:
Eredetileg akartam neked írni egy linket, de inkább nem szabadítalak rá más keresztény blogokra. Nem lenne szép tőlem.

odamondogato 2013.05.30. 23:27:38

@Xinaf: Kérem szépen a linket !

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2013.05.31. 14:30:01

@odamondogato: És miért nem tesz valamit a rendőrség?
süti beállítások módosítása