Utolsó kommentek

Laus Deo

2007.08.25. 18:59 | Xinaf | Szólj hozzá!

Címkék: vallás filozófia

"ISTENNEK HÁLA!"
Nehezebben jönnek a szavak, mint hittem. Amikor a bejegyzés címét leírtam, azt hittem simán megírom ezt a mai blogbejegyzést. És nem. Olyan téma ez, amit nem lehet cinikusan vagy fanyarul leírni, nekem legalábbis nem.
Hogy "működik" az Isten? Egyesek szerint úgy, mint egy italautómata. Én imádkozok, Ő teljesíti amit kérek. Aztán pedig haragosan vagy csalódottan tapasztalják, hogy nem így van. Kis ellentétnek tünhet a bibliai idézet: "kérjetek, és adatik nektek". Nemrégiben néztem meg az Even, a mindent6ó című alkotást, és volt benne egy nagy gondolat, amit a saját szavaimmal szeretnék közölni: Vajon ha valaki bátorságért imádkozik, Isten bátorságot ad, vagy lehetőséget, hogy bátor legyen? Vajon, ha valaki összetartó családért imádkozik, Isten csetint és megkapja, vagy lehetőséget ad rá, hogy szerethessék egymást? Ezek a mondatok a filmből vannak, de nem szószerint idézve. Viszont felvetődik egy érdekes kérdés: mi van, ha apró hülyeségekért imádkozunk, vagy olyan dologért, ami másnak árt? Akkor kérem nagyon pofán fogunk esni. Ha valamire TÉNYLEG szükségünk van, azt megkapjuk, de ha új Ferrarit szeretnénk, akkor ne Istent zaklassuk. Isten nem arra van, hogy a hülyeségeinket rajta kérjük számon. És hogy ártson valakinek? Nem, Isten nem fogja egyik szeretet teremtményét sem elpusztítani. Ahogy mi se verjük agyon a haverjainkat, ha egy másik szerettünk utálja őket.
A legtöbb kereszténynek az első megrázkodtatás a halál gondolata. Isten miért engedte, hogy meghaljon? Ebbe magamat is beleértem. Amikor egy 16 éves közeli ismerősöm halt meg, én is kerestem a választ. Vajon Isten miért nem mentette meg az életét? Miért vette el az életét? Sírtam, amikor hallottam, hogy vízbe fulladt. Mára megtaláltam a kérdéseimre a választ: Isten egyrészt nem vette el az életét. A halál oka fulladás. Ez a szervezetünk működése, nem Isten hobbija. És hogy miért mentette? Fáj ezt leírnom egy hozzám közelálló halálával kapcsolatban, de mit vártam? Hogy Isten óriási tenyere lenyúl, és kiragadja a vízből? Hogy egyszercsak kiszárad a Duna? Vagy barátságos delfinek partra lökdösik?
Isten hatalma végtelen, és képes megtenni mindezeket. Kegyetlenül hangzik, de miért tenné? Nem Isten kérte a haverom felügyelőjét, hogy csutka részeg legyen. Nem miatta borította fel az az ember a csónakot. Nem Isten intézte, hogy görcsöt kapjon a hideg vízbe! Tessék megtanulni, hogy néha más emberek élete van a kezünkben. Persze, vannak háborúk, és sokan azokat is szeretik Isten számlájára írni. Persze, mikor a Vatikán vagy  a pápa a békéről beszél, inkáb felhangosítjuk a Slayer-től a Bloodline-t, és szarunk az egészre. Mikor Mária üzenetei a békéről ott viritanak néhány templom falán, észre sem vesszük. Mikor a Mária ikon könnyezni kezd, azt keressük, hol az átdobás. Pedig azt kéne észrevenni, hogy Isten szeretne segíteni, de nem hagyjuk. És aztán Őt hibáztatjuk.
Ha tovább feszegetném a témát, talán már nem lenne hasznos. Bízzunk Istenben! KLérjük a segítségét. Vegyük észre, ha szól hozzánk! Senki nem szolgálhat két Urat, hiszen egyszerre két dolog iránt nem tudsz hűséges lenni. Hogy hihetsz Istenben és a kártyajóslásban egyszerre? Bizzatok Istenbe!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr21148870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása