Utolsó kommentek

Szlovákia - Magyarország

2008.11.16. 21:57 | Xinaf | 15 komment

Üdv mindenkinek!
Nem, nem fogom törölni a blogom, hülyeséget írtam. Viszont jól esett az a néhány jelzés, személyesen, telefonon, vagy a blogomoon, amelyben sajnálatotokat fejeztétek ki a témával kapcsolatban. Szóval lehet örülni vagy sírni, "Az én világom" megmarad!
Hínye, az ember ketőt pislog, és szembetalálkozik a szlovákiai magyar kérdéssel. Őszintén szerettem volna kerülni mindennemü politikai kérdést, de...
Én személy szerint nem érzem úgy, hogy minden szlovákot ki kell írtani, ellenzem szlovákia lerohanását, a szlovák zászló elégetését, és mindenekelött ellenzem a magyarországon élő szlovák kisebbség inzultálását!
Most fel lehet hördülni, de gondoljuk végig: igenis NEM minden szlovák ellenség! Felháborító dolgok történtek, elég a Hedvig ügyre vagy a focimeccsen történtekre gondolni... és még ezer és ezer példát sorolhatnánk! Fico és Slota a maguk eltérő stílusában nyíltan lépik meg magyarellenes lépéseiket, ezt el kell fogadnunk, mint tényt. Ez már-már Cassus beli, és itt megint visszatornázom a gondolatmenetemet a pár sorral fentebb lévőhöz: nem, nem megoldás ha mi is hadat üzenünk a szlovákságnak.
Slota és Fico szélsőség. No, szélsőségünk nekünk is van, valószínüleg jó esélyekkel indulnánk neki a bandaháborúnak. Csak egy dologra nem gondoltok gyerekek: ha mi itt, a biztonságos Magyarországról elkezdünk balhézni, azt alaposan megszívják a határon túli magyarok...
Nemzeti érzelmü testvéreim!
Lehet felgyújtásról beszélni a szlovák nagykövetség elött. Lehet zászlót égetni. Lehet molotov koktélt dobni a kollégiumok ablakain, és vadászhatunk is rájuk. Vagy elkapnak, vagy nem. Ha ügyesek vagyunk, akkor nem. Nade ki védi meg a felvidéki magyarságot? A magyar gárda? Nem hiszem. Budaházy és/vagy Toroczkai? Hogyan? Ez sem valószínű... 100 keménykötésű skinhead? Ne bolondozzunk...
Gondolom aki idáig eljutott, az most nekem szegezi gondolatban a kérdést: És akkor mi a megoldás? Csak egy dolgot látok: a demokráciát. Bizony, szerintem a megoldás az, ha a világ közvéleménye mellénk áll! Ha az EU a tökére lép a fasisztoid lépéseket tevő Fico kormánynak, és ha nem mondhat Jan Slota sem nyíltan magyarellenes kijelentéseket, mert következményekkel jár. Mondjuk megvonnak tőlük X milliárd támogatást...
Ez a lényeg: következmények. Mert azok most nincsenek. De minden támogatónkat elveszítjük a saját szélsőséges akcióinkkal. Gratulálok!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr7772734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarsag · http://muveletiterulet.blog.hu/ 2008.11.17. 00:50:53

Egyrészt az EU nagy ívben szarik a fejünkre, másrészt ha figyeled a híreket és a nemzetközi lobbinál tartunk, akkor biztos te is olvastad valahol, hogy tót barátaink szívük szerint összehívnák az ENSZ Biztonsági Tanácsát és úgymond megreguláznák azt a csúnya, fasisztoid országot, amit Magyarországnak (Abszurdisztán) neveznek.

Kormányunk és pártunk , a böszmével az élen nagy ívben szarik rá, hogy mi történik a határokon túl (hová tűnt Göncz Kinga?), sőt, pont kapóra jön nekik ez az egész, lehet szélsőségesezni, nácizni, magyargárdázni... Addig sem kell érdemben kormányozni,elterelő hadművelet zajlik a szemünk előtt.

Ne felejtsük el azt sem, hogy 2006 okt. 23-án magyar rendőr verte félholtra az öreg bácsit, rángatta a földön a többgyermekes anyukát, lőtte ki a fiatal srác szemét, miközben Fletóék dörzsölgették a tenyerüket. Természetesen a felelősségre vonás elmaradt...

Tisztázzunk még valamit: eddig a percig csonka honban senki nem inzultálta a nálunk élő szlovák kisebbséget és szvsz ezután sem fogja bántani őket senki.

Szlovák zászlót égetni valóban badarság, hiszen saját jelképeinket is a lángok martalékává tesszük... Mellesleg szegény tótoknak nincsenek jelképeik, sem történelmük, sem hagyományaik, egészen biztos, hogy ez is bassza a csőrüket rendesen.

Amúgy nem tudom, feltűnt-e, de komikus, hogy tőlünk csatolták el 1920-ban területeink kétharmadát, mégis úgy bánnak velünk Trianon haszonélvező (Románia, Szlovákia, Szerbiai, mintha mi lettünk volna a kedvezményezettek...

Szeretném a "szélsőségesezést" is visszautasítani.Én a magam részéről soha egyetlen követ el nem dobtam, egyetlen rendőrnek nem mentem neki, de kivétel nélkül ott voltam (vagyok, leszek), amikor úgy éreztem, nem tűrhetek tovább. Számomra mindazok képmutatóak, akik csak beszélnek, siránkoznak, vagy jól megmondják a frankót, de tenni nem mernek, és otthon üldögélnek, amikor ember kell a gátra!

Szebb Jövőt és sok locsolót!

Magyarsag · http://muveletiterulet.blog.hu/ 2008.11.17. 00:55:49

P.S. : Ez lemaradt. Demokrácia egy nagy kalap fosch, jogállamot akarok!!!

Zsu 2008.11.17. 14:01:05

Nem akarlak kiábrándítani Xinaf, de ha az EU bármibe is bele akart volna szólni, megtehette volna, már akár azzal, hogy visszavonatja a Benes-dekrétumokat vagy legalább egy ejnye-bejnyét mondhatnának. De persze a demokratikus megoldás lenne a megfelelő...
És igen, Fico és Slota valóban szélsőség...és nálunk is vannak szélsőséges, de azért az nem elhanyagolható tény, hogy ők a min.elnöki stb. pozíciókból uszítanak...és nem is ismernek el a saját hibájukból semmit.
És azért nem hiszem, hogy egyenlőségjelet lehetne tenni a Magyarországon élő szlovákok és a szlovákiai magyarok zaklatásainak a milyensége/száma közé, de ez magánvélemény.
Ennek ellenére nem gondolom azt, h a kisemberekkel lenne gond, azokkal alapból semmi baj nincs, a gond mindig a politikával, a politikusokkal van. Mi is jártunk Szlovákia Ukrajnához környéki határvidékén túrázni, és egyszer nem bántottak minket, kötöttek belénk, kölykökkel még össze is barátkoztunk stb., pedig tartottunk attól, hogy balhék is lehetnek...de nem voltak, ami kellemes meglepetés volt.
Épp ezek miatt a rohanjuk le stb. dolog nekem sem jön be. De egy olyan csendes tüntetéssel, mint ami a meccs közben spontán szerveződött, azzal semmi baj nincs, mert nem történt semmi kár stb. Ez, ahogy említetted pl. a demokrácia része, és már némi politikai kultúra irányt is mutat, ami szinte már meg is lep néha. :)
Viszont amikor az évfolyamtársam azt meséli, h a volt osztálytársa és annak barátai, akik Nyitrára járnak egyetemre, nem mernek magyarul megszólalni az utcán, szórakozóhelyen még véletlenül sem, és amikor a lány eljött őt meglátogatni itt Pesten, akkor szegény nyitrai egyetemista lány állandóan azt mondta, hogy milyen jó nekünk, hogy szabadon beszélhetünk...viszont amikor este sétáltak a Duna-parton, és az évfolyamtársam persze felszabadultan mesélt, a lány beidegződésből állandóan rászólt, hogy halkabban beszéljen, mert meghallják őket...
Azért ilyenkor nem gondolnám, hogy jól mennek a dolgok a túloldalon...

Hilts · http://www.hilts.blog.hu 2008.11.17. 14:59:21

Xinaf, sok helyen említettem már, ezért itt is megteszem: sajnos elmúlt a .megdobnak kővel, dobj vissza kenyérrel" időszak. A szlovákok a vérünket akarják, és ha az EU-n múlik, meg is kapják. A kérdés csak az: könnyen adjuk,vagy harcolva?

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2008.11.17. 20:20:35

Szerintem nem értetek... de lehet, nem voltam egyértelmü:

Magyarság:
Elöszőr is, nagyon örülök, hogy ismét aktív vagy. Viszont nem igaz, hogy az Eu szarik a fejünkre! Ha így lenne, akkor nem lenne már magyar nyelvü oktatás szlovákiában! Merthogy unios dorgálásra nem szüntették ám meg! Gyurcsány sok midnent tiszteségesen csinál, és sok mindent arra használ fel, hogy elterelje a figyelmet (pl. világválság), de a szlovák ügyben szerintem elég tökösen lépett fel. (Mert bizony fellépett ám!) A szlovák jelképes gondolatod tetszett:) Ha úgy látod, senki nem akarja a magyarországi szlovákságot inzultálni, olvasd el Hilts haverom kommentjeit és a blogját:) A szélsőségezést ne utasítsd vissza, abszulúte nem neked szólt. De be kell látnunk: azért van néhány nyílas keresztes emberkénk is. (Nem feltétlen a nemzeti őrsereg.)
Viszont én visszautasítom a "tenni nem mernek, csak otthonról beszélnek" titulust. Én merek tenni, csak szerintem más a megoldás. Ja, és záró gondolat: én a magam részéről királyság párti vagyok, szóval a demokrácia szerintem sem igazán működik.

Zsu:
Az eu érthetetlenül nem vonta vissza a benes dektrétumokat, de azért ez nem azt jelenti, hogy nem tesz semmit. Viszont nagyon fontos lenne, hogy mi kerüljünk ki a demokrácia küzdelmében győztes félként! Igenis szükség van a világ támogatására! És főleg európa támogatására!
Igen, szlovákia vezetősége kezd elfasizálódni. És ne érts félre: NEM történt eddig szlovák kisebség ellen valódi támadás. Én azt szeretném, ha nem is történne. Még helységnév átírás sem! A focis tüntetés nekem is NAGYON tetszett! De ez ellen én egy szót sem szóltam!

Hilts:
Egyrészt: reagálj már a blogodon a kommentjeimre, please!:) Másrészt: nem hiszek a "megdobnak kővel, dobj vissza kenyérrel" tanba, vagyis hiszek, de szerintem nem erről van szó. Hogy virágnyelven írjak: "Ha megdobnak kővel, rugd ki a támaszkodó lábát!" A szlovák vezetés tényleg magyar vért akar, de a miénkre esélye sincs... viszont a felvidéki magyarságéra...

Összefoglaló: én nem azt mondom, hogy kussoljunk, és bízzunk az eu-ba. Én azt mondom, szükségünk van a világra, hogy tegyenek a szlovák vezetés magyarellenes lépései ellen. Azt mondom, hogy tegyünk ellenük, de nem gyújtogatással, kaszákkal, stb. Ésszel. Ebben kivételesen nagyon egységes lett a nemzetünk, használjuk ki! Én tudom milyen az, amikor szlovákiában megütnek valakit, mert magyar. Az osztálykiránduláson nem egy konfliktusunk volt. De nézzük az eu szemszögéből. Szlovákiában indokolatlan brutalitású rendőri fellépés a magyar szurkolókkal. Magyarország persze balhézik. Vizsgálat indul, de közbe Fico bácsi jelzi, hogy bocsi, zászlót égettek, bocsi, szlovák településneveket írnak át, bocsi, trianonoznak. Az eu válat ránt, végül is 1-1...
Nem mondom, hogy jogos a logikájuk, de ez a logikájuk. Legaláb nekünk legyen eszünk!

Zsu 2008.11.18. 23:00:15

Az EU-ban a hallgatás nem épp nyerő, mert akkor pont leszarják a fejedet...ha olvastad azt a bejegyzésemet, akkor írtam az alkupolitikáról. Ez mindenhol keményen működik. Igenis támogatókat kell szerezni, és használni a diplomáciai és nemzetközi jogi kapcsolatokat illetve kereteket, mert azért vannak, hogy használjuk őket. A csendben üléssel általában csak elsuhannak a fejünk fölött a dolgok, és bár jófejként vagyunk számontartva, hogy dumálunk bele a "nagyok dolgába", de a végeredménykor azért számunkra is kiderül, hogy hoppá, valami nem jól van...ja, hogy nem vették figyelembe a mi kis hallgatólagos egyetnemértésünket. Szóval szerintem itt ez annyira nem látszik.

2. Én sem mondtam, hogy azt mondtad volna, hogy az a tüntetés rossz volt. Csak mint releváns infót, megemlítettem. :)
3. Szerintem sem megoldás (asszem írtam is) bármiféle bántalmazása, kirekesztése a mo-i szlovák kisebbségnek, röviden fogalmazva semmilyen visszavágás/bosszú stb., ez alatt érthető a piszkálódások át ez a helységnév-átnevezés vagy mi is. Legalább az erkölcsi győzelem/ tartás maradjon meg bennünk, szerény véleményem szerint.

Despota 2008.11.19. 13:41:59

Most nincs időm hosszan reagálni, csak annyi, hogy visszavágásként a szlovák termékek bojkottja nem rossz megoldás!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2008.11.19. 20:23:51

Zsu:
Az alapgondolattal egyetértünk:) Szóval egyetértünk!

Despota:
Ez volt eddig a legértelmesebb javaslat! VÉGRE! Nekünk ugye alapból nem a szlovák emberekkel, hanem a szlovák kormánnyal van bajunk!
Terrorban élek. A nővérem kényszerít rá, hogy leírjam: "ÍRJ A MUNKAHELYI BLOGBA, LÉGYSZI, LÉGYSZI, PISLOG, PISLOG!" (Idézet a nővéremtől szó szerint!)

Magyarsag · http://muveletiterulet.blog.hu/ 2008.11.20. 16:28:05

xinaf, ugye tudod, hogy az (is) az én blogom???? XD

Despota 2008.11.20. 16:32:20

Szóval, az én blogom na XD! Mellesleg ha minden jól megy holnap végre lesz új cikk!!!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2008.11.20. 18:40:08

Nem tudtam, de a véleményemet fenntartom:)
Ez volt az első olyan javaslat, amivel annak ártunk, akinek kell!

Démon 2008.11.20. 22:51:41

"Lesz, lesz, lesz, csak azért is lesz
Hegyen-völgyön lakodalom ünnep lesz
Lesz, lesz, lesz, csak azért is lesz
Miénk lesz még Kassa, Pozsony, Eperjes
Akárhogy is berzenkednek, acsarkodnak, hetvenkednek
Erről majd a magyar virtus tesz, tesz, tesz
Lesz, lesz, lesz, csak azért is lesz
Ez az ország újra, csak a miénk lesz!"

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.11.21. 00:25:40

Érdekességként megjegyezném, hogy Slota pártja a helyi nemzeti radikálisnak megfelelő bagázs. Rendes országban az ilyeneket nem hogy a kormányba, de a parlamentben sem eresztik be.

Despota 2008.11.21. 11:38:26

Xinaf! Van új cikk Munkahelyi Terroron, ahogy ígértem ;). Fura ez a két(három)laki élet :D!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2008.11.21. 14:24:02

Alister: Mivel Tomcat (plusz ezáltal a zöldpárt, bár az radikális sose volt), és a Jobbik (plusz ezáltal a Kuruc info) összeugrott, jó eséllyel nem lesznek "ilyenek" a magyar parlamentbe sem.

Depsota/Magyarság: A nővérem majd megköszöni személyesen, de azért én is előre köszönöm:)

Démon: Erre mit lehet reagálni?:)
süti beállítások módosítása