Utolsó kommentek

Vers átírat, magamra aktualizálva

2009.05.06. 18:36 | Xinaf | 6 komment

Címkék: vers filozófia szomorúság

Rendszeres olvasóim tudják, hogy rajongója vagyok Soós Zoltán költészetének. Több versét is leközöltem már (elöbb-utobb be fogom cimkézni a blogom). Van egy verse, ami szinte 90%-ban illik rám. Ma egy hírtelen pillanatomban úgy határoztam, miért ne ileszkedjen ez 100%-ban hozzám?
Fogtam magam, és kicsit átírtam (az amúgy remek) a verset. Legalábbis pár momentumot kicsit átdolgoztam.
Remélem senki nem fogja ezt személyes sértésnek venni. Tiszteletemet fejezem ki a költőnek, és persze gondolkodom. A versnek nincs címe:

 "Mint aki torkig eltelt már a jóval,
és célja sincs, csupán csak ellötyög,
és nem érdekli semmi; sem sóhaj,
sem bánatok, sem kapott örömök.
Így vagyok, így - és akármerre járok,
sok ember ismert, jött és ment tova,
de köztük én, - mint bélpoklos zarándok -
igaz szerelmet nem leltem soha.

Mert minden mindegy,
köpök a világra
ha egy-két árva
havernak ez erény.
Magányomnál csak unalmam nagyobb;
Egyedül vagyok.
Meztelenül a Semmi tenyerén.

A kis csajoktól, akikért rajongtam
- kik sose néztek szerelmesen felém -
ha más nem; úgy unott közönyt tanultam
és emlékük sem maradt az enyém.
Már szerelmem sincs. Félek a magánytól,
de keresem - s mikor rám talál:
hogy menekülnék - én, kései bátor,
s bús szívemen is nő a körszakáll.

Mert minden mindegy,
köpök a világra
ha egy-két árva
havernak ez erény.
Magányomnál csak unalmam nagyobb;
Egyedül vagyok.
Meztelenül a Semmi tenyerén."

A vers eredeti szerzője Soós Zoltán. A "Hátországi Portya" című kötetben lehet fellelni az eredetit, akit érdekel, szerezze be! A költő megérdmeli!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr631106687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keselyűbt 2009.05.07. 21:16:53

Jól tévedek, ha ez a vers nem csak Rád illik?

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2009.05.08. 16:50:13

Hogyan sajátíthatnám ki? Hiszen az eredetit a költő a börtön lakóiról írta!
Pusztán csak magamról mintáztam, és magamra aktualizálva írtam át pár szót benne.

kicsi bogár 2009.05.09. 08:58:17

Jó a vers így ahogy írtad, tetszik! Nem ismerem az eredetit, de ez jó! :)

.S · http://desugarize.wordpress.com 2009.07.17. 18:07:37

Szép.
A Semmi tenyerén..
Kívánom, hogy mihamarabb az igaz szerelemre találj.

Komponista 2010.06.25. 08:41:35

Soós Zoltán versei új reneszánszuk, igazi felfedezésük előtt állnak. Mindaz, amit a rendszerváltás körül alkotott - kemény és igaz. Az elmúlt évek megmutatták, hogy a költő valóban a jövőbe pillantott, rezignált dühe megalapozott volt.

"Itt állok ötven évesen
gyerekem kinőtt cipőjében
sírig becsapva.
Azt lesem,
mint foszlik szét rejtelmesen kamasz álmom
a Marxi Éden."

A hajógyár területén, ahol Soós Zoltán élete jelentős részében dolgozott, ma annyiba kerül egy négyzetméternyi lakás - amennyi egy, a saját munkaerejéből élő ember egy-másfél évi munkabére. Ha kap munkát. Érdemes felkutatni a költő viszonylag újnak mondható köteteit is (Bökversnapló) mert kifejezőereje nem gyengült életkorával. Kívánom, hogy még sok versben fejezze ki véleményét mindarról, amiben élnünk adatott.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2014.01.27. 21:51:46

@.S:
Basszus, de megkésve... 9 és fél hónapja megtaláltam :) A vers rám már nem aktuális :)
süti beállítások módosítása