Utolsó kommentek

Az őrület nem ér véget

2011.02.09. 03:19 | Xinaf | 15 komment

Címkék: politika filozófia hétköznapok

Oké, most olvastam a Konzervatórium blogon, hogy már a Karácsony is magyar ünnep. Nem is lehet mást. A linkre katintva elolvasható a konkrét cikk, sőt, még a videó is megnézhető. A szöveg egy részletét most kölcsön veszem, mert megéri... Thotferi remélem olvasta, ez több, mint gyönyörű...

Pörzse Sándor:
Nem tudom, tudják-e a kedves nézők, de a Karácsony az tipikusan - maga a szó is - magyar dolog.

Azok a szláv népek vették csak át ezt a szót, és nem a Christmas szónak valamilyen változatát, akik itt, a Kárpát-medencével a magyarokkal valamilyen kapcsolatban voltak, vagy vannak. (...)

Szántai Lajos:
Most természetesen egy kicsit regényes változatban tárgyaljuk ezeket a dolgokat. Tehát amikor Szűz Mária őt a bölcsőben ringatja, egyáltalán nem mindegy, hogy közben, mikor dúdolgat neki, akkor mit mond neki. Na most nagy valószínűség szerint a Karácsony, vagyis Kerecsen, az a név, amit maga Mária adott Jézusnak.

Pörzse Sándor:
Tehát nem azt mondta neki, a kisfiának, hogy Jézuska, Jézuska...

Szántai Lajos:
Mondhatta, valóban mondhatta, de ez egy annyira belső...

Pörzse Sándor:
De lehet hogy mondhatta neki, hogy kis Kerecsenem?

Szántai Lajos:
Így van, így van, így van. Annyira belső ez a névhasználat és annyira jellegzetes magyar nyelvterületen és a magyarság kereszténységén belül, hogy ennek más magyarázata végeredményben nincsen. Tehát van egy titkos neve, ma így mondanánk, Jézusnak, azon túl, hogy nevezik Jézusnak, keresztelés után hívják Krisztusnak, tehát ezáltal válik ő Jézus Krisztussá.

De van egy olyan személyes, belső, csodálatos, lényegi sugárzó neve, amit végeredményben senki más nem tud, csak az édesanyja és ő. És nálunk a kereszténység erről a vonalról származik, és ennek a Karácsonynak a változatai között, névváltozatai között megtaláljuk a Kerecsent. Na most ha én keresem a turul, a koronás fejű turulnak az eredettörténetét - tehát ez az Árpád-ház, pontosabban Turul-nemzetség, más változatban Attila király nemzetségének a belső lelki megnyilatkozását kifejező szárnyaló erő -, akkor már ott vagyunk a koronásfejű turulmadárnál, ez egy fénymadár, és ennek a legközelebbi alakváltozata lehet a kerecsensólyom.

És a Kassai kódexből tudjuk, megint csak pontos hivatkozásokkal rendelkezünk, hogy az ősöknek még az Árpád-korban is, tehát úgymond a Szent István-i térítésfordulat után is, téli napfordulta alkalmával az egyik legősibb ünnepük éppen az a Kerecsen-Karácsony ünnep volt, amikor a fiatal kerecsensólymokat röptették az újjászülető nap felé.

Pörzse Sándor:
Ez óriási! (...) Hát ez olyan érdekes összefüggéseket vet föl, hogy most a hátralévő két percben ezt már nem is tudjuk végigbeszélni. De hát tényleg, hogy ha belegondolunk, Karácsony-Kerecsen, turulmadár...

Nem értem, miért jó ez... ettől kevésbé lesz szar magyarnak lenni? Nem... ugyanúgy magasak az adók, drága a kaja, kevés a fizetés. Attól még, hogy kijelentjük, hogy Jézus magyar volt, a karácsony is magyar, a szilveszter is magyar, a beszéd képessége is magyar, a holdraszálás is magyar, a repülő csészealjak is magyarok (jöttek a Szíriuszról), stb. még ugyanúgy egy nagy vödörnyi szarban csücsülünk, testvérek!
Mi lenne, ha az indentitásnövelő kábitószer kitermelése helyett inkább rendesen fizetnétek adót, nem keresnétek kiskapukat, és gyerekeket nemzenétek? Szerintem ez sokkal többet használna a nemzetnek, mint az, hogy árpádsávba és trikolorba öltöztetjük még a Mikulást is...

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr332648260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Malkav 2011.02.09. 07:29:52

"...Árpád-ház, pontosabban Turul-nemzetség, más változatban Attila király..."
Ezt a gondolatsort kőbe kéne vésni...
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!

(Lassan ott tartunk, hogy az egész világ minden népe valamikor, valahogyan magyar volt... elvégre maJa=maGYa(r). Az Iszlám meg az "innám" magyar szóból ered, de nem véletlenül van feltételes módban...)

DrHentes 2011.02.09. 15:23:05

Milyen érdekes hogy mennyire próbáljuk meg magyarázni hogy Jézus Krisztus Isten egyszülött fia, magyar volt. Nem vagyok művészet történész és ez a zsíros hajú pitont se látom annak. Csak logikusan ha kereszténység a magyar kultúrából jött akkor hol van az az 1000 év amíg mi pogány-hit vallást csináltunk? Lett egy prófétánk és gyorsan ki dobjuk majd 2000 év után vissza vesszük mint egy fagyit egy nyávogó kislánytól. Én vagyok a hülye vagy tényleg most azt magyarázták hogy Jézus magyar hitt vallást űzőt? Akkor ha úgy vészük mi vagyunk a fő zsidók. Pedig a "hit hű magyaroknak" ők a fő ellenségeik. Ez igy nem korrekt. De mi meg balgák vagyunk hisz ezzekel foglalkozunk a helyet hogy egy külföldi bank uj magyar szavakat hozzanak létre mint pl: " őn kinél bankol?" ez engem akaszt ki de nem hadjuk hogy a jövő szétmenjen csak a múlt legyen dicsőséges amikor nem volt az.

Charlotte7 2011.02.09. 20:28:55

Köszönöm, végre megvilágosodtam! Megyek meg is keresem Feri barátunkat. Mostmár tudom, hogy spanyol viasz, a görög tűz, a kínai nagyfal és az angol keringő mind a magyarokhot köthető, mindet mi találtuk fel. Micsoda megkönnyebülés, hogy nem élek homályban. Nektek drága barátaim hasonló megvilágosodást kívánok. Hát nem veszitek észre, hogy tudatlanságban tévelyegtek? :D:D:D

thotferi 2012.06.23. 22:57:51

@Charlotte7: @DrHentes: @Malkav:
Olyan tudatlan, sötét idióták vagytok; hogyan veszitek magatoknak a bátorságot ehhez.?!Anélkül, hogy ezen történelmi , vallási kérdéseknek csak a legcsekélyebb mértékben is utána olvastatok volna, akkor már derengene némi fényesség az elhomályosult agyvelőtökben.
Ajánlom olvasgatásra Tóth Zoltán József írását, aki a Pázmány Egyetem tanára:
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B3th_Zolt%C3%A1n_J%C3%B3zsef

Nekem addig meg ne merjen mukkanni itt senki ,aki legalább ezt az írást el nem olvassa:
www.magtudin.org/Toth%20Zoltan%20Jozsef.htm
vagy :
www.magtudin.org/Toth_Zoltan_Jozsef_A_Szent_Korona_mtf_10.pdf

Ezután legyetek szívesek átrágni magatokat a következőn:
magyarmegmaradasert.hu/szerzok/bunyevacz-zsuzsa/item/2161-lehull-a-titok-leple?
"A Lepel anyaga különleges szövésű, csak Kelet-Szíriában, Észak-Mezopotámiában készülhetett, ami szintén tagadhatatlanul a Pártus Birodalom befolyási övezete volt, lehetett akár Edessza is. Egy másik ilyen lehetséges készítési hely, amelyről feljegyzések vannak: az egykor a szkíták által alapított Szkitopolisz (Beth-Sean) Ez a város Diokletianusz császár ediktuma szerint az egész térségben kitűnt kiváló lenvászon áruival. (3)"
Ezután tessék okoskodni és ne tudatlanul megtámadni a becsületes magyar kutatókat !

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.06.23. 23:14:55

@thotferi:
Szia, hát visszatértél?

MODERÁTOR ON:
Akkor mint moderátor, felkérlek, hogy sürgősen fogd vissza magad!
Felőlem azt fogadsz el, amit akarsz, de itt nem jellemezhetsz senkit sem "sötét idiótaként", és nem szabhatod meg, ki "mukkanhat meg", és ki nem.

Ha magyarnak érzed magad, akkor gyakorold a magyar vendégjogot, a magyar illemet, és viselkedj aszerint, tehát ne szabj feltételeket, hogy ki mit írhat, illetve ne minősíts, ebben a stílusba senkit!
Az pedig, hogy 2011 februári írásra reagálsz 2012 júniusába, max. arra jó, hogy megint elolvashatják sokan ezt a már réges-régen feledésbe merült, nem is különösebben izgalmas, első lendületből megírt írásomat.

MODERÁTOR OFF

Mint magánember pedig, figyelmedbe ajánlom a blogon végbement arculat váltást. Leszoktam a komment-háborúról, nem is szeretném újra kezdeni. A blog sokkal inkább vallási, és az én mindennapjaimmal foglalkozik, klasszikus, kis olvasottságú magánlob lett.
Ha ezt el tudod fogadni, akkor szeretettel látlak az Én Világomban.

thotferi 2012.06.23. 23:24:24

@Xinaf:
"zsíros hajú pitont "
Ha zsíros hajú pitonnak lehet nevezni egy talpig becsületes és őszinte kutatót, akkor az ilyen megérdemli a jelzőimet.

"nem szabhatod meg, ki "mukkanhat meg", és ki nem."
Ez kérés volt, és nem megszabás, mert annyia ostoba nem vagyok, hogy ne tudnám hogyan működik a net.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.06.23. 23:39:28

@thotferi:
Ezt egy ember írta, te háromra reagáltál. De ez a három az én olvasóm, és ezt a stílust nem fogom eltűrni egyetlen olvasómmal szemben sem. Ebbe téged is beleértelek. Rád se írhatja senki, hogy "idióta", "barom", stb. Ismét felszólítalak, hogy több ilyen ne legyen. És ne, ne magyarázd meg. Csak ne csináld többet.

"Nekem addig meg ne merjen mukkanni itt senki ,aki legalább ezt az írást el nem olvassa:"
Jah, hogy te így kérsz?
Ezt a saját közegedben megint úgy csinálod, ahogy akarod. Lehet indítani blogot, és ott is úgy csinálod, ahogy akarod, de itt nem.
De most én kérek tőled valamit:
xinaf.blog.hu/2009/06/19/az_internet_iratlan_torvenye_irasban
Legyél kedves ezt átolvasni, és miután felmérted, hogy nálam ennél SOKKAL enyhébb a légkör, kezdjük újra a dolgot.

Anno, mikor régebben összecsaptunk a blogon, te és sokan mások, gyakorlatilag semmiben nem értettem veled egyet, de azt el kellett ismernem, hogy teljesen kulturált stílusban adod elő magad. Ha méltóztatnád ezt a képességedet továbbra is csillogtatni akkor egyrészt nagyon hálás lennék, másrészt nem kényszerítenél moderálásra. Ez azért is jó lenne, mert eddig csak saját kommentet moderáltam, vagy csak az elkövető kérésére. Kérlek, ne legyél te az első, aki kiprovokálod.

Köszönöm előre is a kulturált folytatást!

thotferi 2012.06.23. 23:53:46

@Xinaf:

Ha mások megengedhetik maguknak a stílustalan hangnemet és ezt senki sem ítéli el, még a moderátor sem, akkor úgy gondoltam, hogy ezt én is megengedem magamnak és nem érdekel az sem ha neked ez nem fog tetszeni.
Olvasgass többet Jézust, és akkor meglátod ő hogyan beszélt a zsidókkal!

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.06.24. 00:17:32

@thotferi:
Nézd. ha a püspököm nevezed mondjuk "szőrmóknak", vagy Csubakkának utalva a szakállára, hát szíved joga. Nem örülnék neki mondjuk, mert nagy és szent embernek tartom, de rá vonatkoznak a közszereplőkre vonatkozó szabályok. DE TE 3 OLVASÓMRA REAGÁLTÁL, MÁSFÉL ÉV KÉSÉSSEL, DE ÓRIÁSI EGÓVAL.
Tényleg ennyire nagy kérés az, hogy ne játszál se nevelőtisztet, se tanítót, se moderátort, hogy még mindig arról kell beszélgetnünk, miért kérem ezt? Légyszi, légyszi, légyszi, nagyon szépen kérlek, pislog-pislog-pislog, had legyek én a moderátor, jó?

Amúgy sejtettem, hogy hiába kérem, hogy ne magyarázd meg, te megteszed :D

Nézzünk egy példát, hogy beszél a zsidókról Jézus:
"Hidd el nekem, asszony - mondta Jézus -, elérkezik az óra, amikor sem ezen a hegyen, sem Jeruzsálemben nem fogják imádni az Atyát. Ti azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt, akit ismerünk, mert az üdvösség a zsidóktól ered."
(János 4, 21-23)

És most a saját szavaim:
Csodálom a kitartásod. Komolyan. De gyöngyöt szórsz a disznók elé.
Jézus tetteit és szavait valóban tanulmányozni kell, de ha arra vágyom, hogy valaki tanítson rá, a Katolikus Egyházhoz fordulok. Ezen belül a keleti rítushoz, a görögkatolikus egyházhoz. Mivel a Katolikus Anyaszentegyház tagja vagyok, ezért önként és örömmel fogadom el az Egyház tanítását. Jelenleg az Egyházunk világi vezetője, XVI. Benedek pápa úgy véli, hogy "aki antiszemita, az keresztény ellenes is". Nem azért, mert zsidóbarát, hanem mert a gyűlöletet és a másik megvetése idegen Krisztus testétől. Én tehát a katolikus tanításhoz tartom és fogom is tartani magam.
Ahogy nem csalt el semmilyen más útra Vasula Ryden sem, te sem fogsz.

thotferi 2012.06.24. 00:39:30

@Xinaf: "DE TE 3 OLVASÓMRA REAGÁLTÁL, MÁSFÉL ÉV KÉSÉSSEL, DE ÓRIÁSI EGÓVAL."
Én három nicknévre reagáltam, ők meg egy arcát ,nevét adó tudós férfiúról mondtak véleményt.

„Ti az ördög-atyától vagytok” (Jn 8,44)

"Ti azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt imádjuk, akit ismerünk, mert az üdvösség a zsidók közül támad."
www.kereszteny.hu/biblia/showchapter.php?reftrans=2&abbook=Jn&numch=4

Szóval nem mondja, hogy ő zsidó volna, mert különbség van zsidónak születni és zsidók közé születni között, ha nem hiszed, költözz ki Izraelbe és rögvest a saját bőrödön tapasztalni fogod.
Szó sincs róla, hogy én antiszemita lennék, csupán azért mert valakik zsidók, még nem hagyom szó nélkül a galádságaikat. Ez nem zsidógyűlölet, hanem zsidószeretet.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.06.24. 00:50:03

@thotferi:
És a 3 nicknév mögött nincsenek emberek?
Oké, akkor másképpen mondom: Nem kritizálhatod ebben a stílusban egyetlen olvasómat sem, mert én, a gonosz moderátor ezt a blogomon megtiltom. Pont. Ennyi. Ez egy igazságtalan, gonosz világ, ahol nem működik a demokrácia.

Jézus származásáról:
Szerintem zsidó volt. De tudod mit? LESZAROM a származását!
Ezt a témát már átbeszéltük itt:
xinaf.blog.hu/2010/12/24/jezus_magyar_volt_6?fullcommentlist=1#c12142727
Ha 100 komment nem volt elég, mit akarunk még beszélni?

thotferi 2012.06.24. 01:16:53

@Xinaf:"mert én, a gonosz moderátor ezt a blogomon megtiltom."
Megtiltod, ha tudod, én meg bizony azt és úgy mondok, amit és ahogy jónak látok !
Szerinted zsidó volt, de ezt semmivel sem tudod alátámasztani, mert a szakállas pópádra, meg Római pápádra hallgatsz,ahelyett, hogy elkezdenél gondolkodni, meg utána olvasni dolgoknak, érveknek, bizonyítékoknak.
Igenis óriási a jelentősége, hogy mely kultúrkörből származott és mit hozott a tarsolyában. Ez nagyon is fontos, főleg nekünk, magyaroknak.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.06.24. 01:32:19

@thotferi:
Igazad van. Írsz amit akarsz. További jó írást!

Kedves olvasók!
MEGKÉREK MINDEN KEDVES OLVASÓT, HOGY THOTFERI KOMMENTJEIT TEKINTSE SEMMISNEK, AZOKRA NE REAGÁLJON SEMMIT. EGY HANGULATJELET, EGY ÉRVET, EGY SZÓT, STB. SE!
Ha megtanul kulturáltan viselkedni, betartva az ezen a blogon érvénybe lévő alapvető szabályokat, majd folytatjuk a beszélgetést is. Ha ez megtörtént, írni fogok.
Úgy érzem, ennek több értelme van, mint kimoderálgatni egyesével a kommentjeit. Így megmaradnak és mindenki véleményt formálhat.

thotferi 2012.06.24. 01:51:22

@Xinaf:
Miről beszélsz ? Mit akarsz te itt kimoderálgatni ?
Először az "olvasóiddal" kezd !
Én csak akkor leszek "kulturálatlan"", ha mások is azok, én mindenkit tisztelek és tisztelni is fogok. Ez az én törvényem, ehhez tartom magam.
Ne bújj ki a téma elől ilyen gyáva és átlátszó kifogásokkal !
süti beállítások módosítása