Utolsó kommentek

Dohányzás

2012.05.19. 23:59 | Xinaf | 2 komment

Címkék: vallás érdekesség hétköznapok

A-dohányzás-öl.jpg

A dohányzás öl...
Egy éve nem dohányzom. Nemrég hívták fel a figyelmemet, hogy óvatosan mondjak olyasmit, hogy "leszoktam", mert nemrég szokott vissza valaki másfél év után. Szóval, ismét: egy éve nem szívok :)

Nemrég elgondolkodtam azon, hogy maga a cigarettázás voltaképpen a sátán munkálkodásának az egyik kézzelfogható megjelenése.
Tudom, ez most nagyon vallási fanatikusnak hangzik. De nézzük, miért mondom ezt.

- A cigaretta függőséget okoz. Megfosztja az embert a szabadságától és a méltóságától. Egyetlen függő sem teljesen szabad , uralja őt függőségének a tárgya. A méltóság pedig addig tart ki egy dohányosnál, ameddig a cigarettája és/vagy a pénze. Egy idő után, ha huzamosabban nem tud rágyújtani, fel fogja adni büszkeségét, és kérni, rosszabb esetben könyörögni fog. Arról nem is beszélve, hogy el kell viselni az egyre szigorúbb és megalázóbb "nem dohányzók védelmében" született rendelkezéseket.
- Jó tulajdonságai valójában nincsenek. (Persze, megnyugtat... mégis nagyon sok az ideges dohányos.)
- Rossz ellenben annál több. Amellett, hogy egészségtelen (tüdőrák, szájrák, gégerák esély növelés. Szűkíti az ereket, csökkenti a tüdő kapacitását és az oxigén felvételt.) még sárgítja a bőrt és a fogakat is. Büdös. Rontja a szaglást. Ráadásul drága. Árt a spermiumoknak és a magzatnak is. És mindezt elő tudja idézni akkor is, ha más szívja a környezetünkben.
- És az egésznek a csúcsa: ragaszkodunk hozzá.

Maga a cigarettázás nagyon hasonlít a bűnre. Alapvetően, aki csinálja, az élvezi. Jó érzése lesz tőle. ("Szeretek dohányozni" - hányszor hallottuk, sőt, hányszor mondtam és éreztem én ezt...) De közben ártunk vele magunknak, és a környezetünknek, és csak rossz lesz tőle minden, jó soha.

Félre ne értsen senki, nem azt mondom, hogy a dohányosok a sátán játékszerei. Csak azt, hogy a cigaretta és a cigarettázás sok mindenben párhuzamba állítható a sátánnal, és a sátán tevékenységével. Nagyon örülök neki, hogy sikerült megszabadulnom ettől a szokástól, és remélem, soha nem is tér vissza az életembe!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr644526678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morviniuszka 2012.05.20. 20:37:15

Élesen bennem van az emlék még mindig, mikkor először rágyújtasz. Gondolkoztam rajta egy csomót, hogy akkor mit csinálhattam volna jobban, hogy ne válj a rabjává. De nem jutottam eredményre.

(Jó a kép nagyon)

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.05.20. 21:59:44

@Morviniuszka:

Semmit, barátom. Semmit. Ez az én ostobaságom volt, amit a környezetem példaértékűen tolerált. Te, a családom, az ismerőseim.
Ezt pedig köszönöm nektek!
süti beállítások módosítása