Utolsó kommentek

Társadalmi rétegek szembennállása

2012.12.20. 22:44 | Xinaf | 6 komment

Címkék: politika botrány idézet hétköznapok

"Ha látta volna azt a koldusszegénységet, amit én láttam, mikor ide érkeztem..."
Részlet a "Pió atya, a csodák embere" című filmből

Gondolom mindenki látott már szegény embert. Sőt, néhányan talán maguk is szegények. De ki látott már nyomort?

A szegénység egy nehéz teher, amit akár önként is lehet vállalni. Erre jó példák ugyebár a szerzetesek. A nyomor az azonban más...
Nem tudom, hogyan lehetne jól megfogalmazni a különbséget. Mindenesetre a gyakorlati mindig a legjobb példa...
A minap megismerkedtem két kisgyerekkel, akik olyan szintű szegénységben élnek, hogy az ő karácsonyi ajándékuk egy takaró. És talán, talán januártól egy új tolltartó.
Na, ez nyomor. Ez a szegénységnek az a foka, amibe egy átlagos ember bele se gondol, amíg nem látja. Én láttam már ilyet is.

A napokban tombol a diákok tüntetése. Én nem nagyon szeretem a kormányt, és megértettem azt is, miért kezdődött el ez a tüntetés. Aztán azt olvasom, hogy a Radnóti gimnázium (nem a szegény réteg gimije) egyik végzős diákja azt mondja, hogy sokat utazik az országban, sok szegény falut látott... ez a jó ember egyébként a Corvinus egyetem (mely mindig fizetős volt) nemzetgazdálkodási szakán akar továbbtanulni... 
A kedvenc részem ebben a "sok szegény falut látott". Akarva-akaratlan is egy Beatrice nóta jut erről az eszembe:

"Tudatlan és magabiztos 
Tökfilkók kavarnak
Jóllakott, és divatos költők
Az éhségről szavalnak..."

Engem valahol kiakaszt, hogy olyanok IS (is kiemelve. Nem csak ők. De ők akasztanak ki!) lengetik a "szegény családoknak is legyen esélye továbbtanulni" zászlót, akik a szüleik vagy az állam pénzén 6-8 évig járnak egy 3-4 éves szakra... 
Mit tudtok ti a szegénységről, a nyomorról, taknyosok? 
Mit tudtok ti a valódi világról?
Kicsi fiú, kicsi lány, kiakadsz, mert a gonosz kormány feltételekhez akarja szabni az ingyenes oktatást? Engem nem lehet fidesz szimpátiával vádolni, de nagyon helyesen teszi! Az én adómból veregeted a veregetni valód, a romkocsmák dugig vannak esténként a te rétegeddel, a nyári fesztiválok a te rétegedből tartják fent magukat, és ezek után van pofád, van bőr a képeden a szegény családok szülötteiről papolni, te álszent majom????
Tudod te, mit jelent az, ha valaki szegény? Nem, nem azt, hogy nem tud hetente háromszor mekibe enni. Nem, nem az okos telefon hiánya. Nem, én a kaja hiányáról beszélek. Én a tanszerek beszerzéséről beszélek. 
Ha tenni akarsz a szegény rétegekért, te kis taknyos, akkor végezd el az X éves szakodat X év alatt, ne X+3, helyezkedj el, és legyél hasznos tagja a társadalomnak. Ingyenélőből van elég, köszönjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr14975503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carlota 2012.12.22. 01:44:59

Nem tudom pontosan, hogyan értetted az "is" szót, de úgy veszem ki, hogy bár rájuk is haragszol, magával a tűntetéssel sem értesz egyet. Nyilván elég álszent dolog volt amit az a fiatal a videóban kijelenthetett, de abba gondolj bele Xinaf, hogy ha lecsökkentenék 10.000re az állami finanszírozású helyek számát az olyanok számára kerül veszélybe az egyetemen/főiskolán való tanulás lehetősége is akik mindent megtesznek, hogy bekerüljenek oda. Nem egy osztálytársamon látom, s köztük van aki szín jeles tanuló, hogy aggódik azon lesz-e esélye bekerülni az egyetemre. Több éve tanul a felvételire. Xinaf, ismered az anyagi helyzetünket, jól élünk. De azt a tandíjat amit nemcsak az orvosi, hanem bármely más egyetem jelentene mi sem tudjuk megengedni magunknak. Persze, lehet azt mondani, hogy tanuljál Édeslyányom, de az a helyzet, hogy ezt teszem. Nagyon is, de a 10.000-es keretszámmal még így sem biztos, hogy felvesznek. Tehát azok az egyetemisták, nyilván egyéb más okok mellett értem és az osztálytársaimért tűntetnek. A jövőnkért.
S persze igazad van, egy jómódú gyerek ne okoskodjon a szegénységről, pláne ne az, aki fizetős helyre akar menni. És méginkább ne éljenek vissza a diákok azzal, hogy az állam finanszírozza az oktatásukat. De ettől függetlenül én nem bánom, hogy voltak akik hangot adtak (méghozzá jó hangosat) nemtetszésüknek, mert ha minden igaz, már változott is a helyzet. Tudod, én szeretném majd csak magamat hibáztatni akkor, ha észreveszem, hogy esetleg nem vettek föl az egyetemre. Illetve szeretnék örülni, abban az esetben, ha pont a visszhangok miatt együtt ünnepelhetném a barátaimmal a sikeres tanévünk lezárását.

Carlota 2012.12.22. 01:47:06

Bocsánat, nem videóban láttad, olvastad.

mezeinewsee 2012.12.22. 09:26:08

@Carlota: Addig szimpatizáltam a diáktüntetéssel, amíg a kormány nem visszakozott. De megtette. 55 ezer diák kerülhet be ingyenesen, HA elvégzi időre a sulit, ÉS vállalja, hogy Magyarországon helyezkedik el.
1. Végezze el időben a sulit. A diákokat én tartom el. Megteszem szívesen. De a 4 éves képzést ne 8, a 6 évest ne 10 évig járja senki! vagy ha igen, ne az én pénzemből, azt fizesse a drága papa. Eza pont titeket éppen nem fog érinteni :). De a bulizó/popsivakaró/előadásra nem bejáró/lébecoló HÖOK-elnökséget keményen megüti. Persze, hogy tiltakoznak!
2. Az ÉN adómból tanul, ne a német newsee-kat gyógyítsa. Persze, kimehet oda is, tapasztalatot szerezni. De jöjjön haza, és hasznosítsa itt a diplomáját.
Mit is jelent a "röghöz kötés"'? A diploma megszerzése utáni 20 éven belül a képzési idő 2x-esét Magyarországon kell dolgozni. Gyakorlatilag: elvégzel egy mérnök szakot: 4 év. Elhelyezkedsz 1 évre valahol, hogy gyakorlatot szerezz. Kimész Németországba melózni, hogy a tudásod gyarapodjon, és sok-sok pénzt keress: 5 év. Hazajössz, megalapítod a cégedet, amihez megvan a tudásod/tőkéd, vagy elhelyezkedsz fejesként egy menő helyen: 16 év. Duplán túlteljesítetted! Ha meg nem jössz haza, abból a fizetésből nem tudod "lazán" kicsengetni az itteni tandíjadat? Olyan erkölcstelen ez? Persze, a példa egy nagytudású, nyelvet tudó szakember karrierjét mutatta be. De legyél ilyen!
Én is voltam diáktüntetésen annak idején. Őrült nagy buli, jobb, mint egy fesztivál :). De ezeket a gyerekeket felhasználják, és nem veszik észre. Bár egyre kevesebben vannak, tehát talán lassan észrevették.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.12.22. 20:24:25

@Carlota:
Én azzal kapcsolatban írtam, hogy a tüntetés nem állt le, amikor kellett volna. A kormány feltételei nektek speciel nagyon jók, másoknak pedig nem. Mégis, szerinted te ezek közül melyiket fogod művelni:
- Az én adómból veregeted a veregetni valód. - Tehát ingyen tanulhatsz, de te inkább bulizol, éled az életed, nem tanulsz.
- A romkocsmák dugig vannak esténként a te rétegeddel. - Tehát bármely hétköznap kocsmába jársz, és vagy tanulsz a vizsgaidőszakban, vagy még akkor sem. Mert igen, sajnos nem is kevesen úgy vannak vele: majd levizsgázok legközelebb, mi van abban?
- A nyári fesztiválok a te rétegedből tartják fent magukat. - Mert annyi pénzed van, hogy el tudsz rajtuk szórni akár 100.000 ft-ot...
Szerintem egyik sem jellemző rád.
Sőt, tudomásom szerint, te nem is akartál soha külföldre menni. Egy 4 éves szakot sem 8 alatt végeznél el. (Meg is ölnének otthon, de te magadat is agyonütnéd egy ilyen miatt, nem?)

És az "IS"-es mondatomra reagálva, amivel a kommented kezdődött:
kiakaszt, hogy olyanok papolnak álszent módon a szegénységről, akik visszaélnek a jelenlegi rendszerrel. Felteszem a kérdést: a szegény réteg nevében miért egy ilyen kis takony beszél? Miért nem a szegény réteg egyik tagja?
Mert a szegény ember büszke. Mert ha bejut az egyetemre, megbecsüli a helyét, és tanul.

Nem ellened írtam, hanem érted. Ez a rendszer neked speciel nagyon előnyös. Aki pedig bulizni jár be egyetemre, az pedig szívjon is!

Mogyee 2012.12.22. 21:03:49

Akartam reagálni, de mezeinewsee és Xinaf összafoglalta a véleményemet :)

Carlota 2012.12.22. 22:09:35

@mezeinewsee: @Xinaf: Ezesetben egyezik a véleményünk, bevallom, csupán az "is"-t nem tudtam hova tenni. Ne haragudjatok, tudjátok ez egy kicsit érzékeny téma számomra, mivel elég rendesen parázok, hogy esetleg nem vesznek fel emiatt a terv miatt. Bár valóban, ahogy írtad Newsee, ez már megoldódni látszik. A mostani tűntetéseket én sem értem.
süti beállítások módosítása