Utolsó kommentek

A fiúk nem sírnak

2009.03.20. 20:18 | Xinaf | 1 komment

Kedves olvasók, én ilyen dúrva és megrázó filmet nem szoktam nézni... tényleg nem! Úgy érzem, megvan életem első 10/10-re értékelt filmje! Aki ismer az tudja, hogy ez nálam nagy szó!
Ha csak a sztorit veszem alapul, akkor sose nézem meg. Maradjunk annyiban, hogy maga a történet nem egy oscar-díj... nézzük nagy vonalakban:
Van egy lány, Teena Brandon, aki valójában srác... legalábbis ő úgy véli. Transzexuális és nemiszerep-zavaros, akivel az élet kegyetlen játékot űz: férfiként kell éljen egy női testben. Átalakító műtétre pénze nincs. A külsejét teljesen fiussá teszi, rövidre vágatja a haját, leköti szorosan a mellét, és férfi ruhadarabokat hord. Megcseréli a nevét, és Brandonként mutatkozik be az embereknek. Megismerkedik egy lánnyal, Lanával, akivel egymásba szeretnek, de a külvilág nem igazán fogadja ezt el.
Életemben elöszőr választottam szét magamba a homoszexualitást és a transzexualitást. Brandon a filmben nem leszbikus. Ezt határozottan ki is jelenti, mikor az unokabátyja rákérdez:
- "Miért nem mondod ki, hogy leszbikus vagy?"
- "Mert nem vagyok az."
A különbség talán fejben dől el. Teena/Brandon nem a saját neméhez, hanem a nőkhöz vonzódik, de önmaga férfi.
Ezt így nehéz megérteni. Alapvetően én sem szoktam így gondolkodni, és kicsit össze is zavart a film. (Nem, a hülye vicceket tegyük félre: heteroszexuális férfi vagyok. Nem úgy zavarodtam össze.)
A film amúgy meglepően eseménydús: van benne verekedés, csók, szex, nemierőszak, humor, autósüldözés, és még sok minden.
Ajánlom ezt a filmet azoknak, akik szeretik a lelkibb filmeket, szertenek elmélázni, gondolkodni a mondanivalón, és hajlamosak kicsit filozófálni!

A film adatai:
eredeti cím: Boys don't cry
rendező: Kimberly Peirce
forgatókönyvíró: Kimberly Peirce, Andy Bienen
zeneszerző: Nathan Larson
operatőr: Jim Denault
vágó: Tracy Granger, Lee Percy

szereplő(k):
Hilary Swank (Teena Brandon)
Chloë Sevigny (Lana Tisdel)
Peter Sarsgaard (John Lotter)
Brendan Sexton (Marvin Thomas "Tom" Nissen)
Alicia Goranson (Candace)
Alison Folland (Kate)
Jeanette Arnette (Lana mamája

Forrás: Port.hu/A Fiúk nem sírnak

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr501014983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiora 2009.03.21. 13:55:34

Én is nagyon szeretem ezt a filmet. Kegyetlenül megrázó.
süti beállítások módosítása