Utolsó kommentek

"Rocker vagyok, vállalom"

2009.10.27. 21:55 | Xinaf | 1 komment

"Kik nem bírták tovább,
Átvedlettek szépen
Eltűntek a régi rockerek"
- Ossian: A rock lázadói -

9 éve is megvan már annak, hogy rockernek tartom magam. Ez nekem mindig a szabadságot jelentette. Hogy nem követem a divatot. Nem is gyűlölöm feltétlen, teljesen hidegen hagy. Viselem a rock külsőségeit is, de azért, mert nekem ez tetszik. Tehát nem állok be bírkaként semmilyen sorba.
Nagy arculcsapás ért engem a napokban... kocertre menet belebotlottunk a cimboráimmal egy nagy csapatnyi tizenévesbe. Én kapásból az emo stílusba soroltam őket. Elég különös jelenség voltak, mivel többen Harry Potter jelmezben voltak.
Ahogy elhaladtunk melletük, Daróczi elvtárs azt mondta nekem:
"Ma már őket nevezik rockernek. Te valamiféle kövület vagy."
Akkor megnéztem őket kicsit jobban... és végeztem egy kis összehasonlítást. Gyakorlatilag semmiben nem hasonlítottunk. Ennek ellenére Daróczi cimborámnak igaza volt.
Ma rockernek lenni egészen más, mint 10-20 évvel ezelött. Én az '80-as évek rocker stílusát követem, de a korosztályom általában mást tekint rockernek. Nézzünk pár típus példát:

- Darkosok: A darkosok rendszerint kifestik magukat fehérre, vagy legalábbis sápadtra, nemtől függetlenül. Minden ruhadarabb fekete, nem ritkán feltűnik sötét színű rúzs is. A leggyakoribb példái a gothok és a black metálosok.

 

 

 

 

 

- Emosok: Sokan már őket is a rockerek közé sorolják. Valójában nem sok köze van egymáshoz a kettőnek. Valójában annyi, hogy az emo zene is ugyanazokat a hangszereket használja, mint a metál. Őket mindenki ismeri, nem részletezem.

 

 

 

 

 

- Hardcorosok: Őket sokszor az emosokkal is összekeverik, de sokan a rockerekhez is besorolják, pedig egy HC-s távolról sem hasonlít egy rockerre...

 

 

 

 


 

A punkokat, skinheadeket, altereket, és hasonló írányzatokat már bele sem írom. Általában ezeket a stílusokat szokták a rockerrel keverni.
De kik is a rockerek?
Kérem, akik rock zenét hallgatnak, és rockernek nevezik magukat. És most olyat fogok hangosúlyozni, ami ellenérzést válthat ki: nem metál zenét! Rock zenét! A metál csak az unokaöccse a rocknak!
Aki egyáltalán nem hallgat rockzenét, azt nem nagyon lehet rockernek tekinteni. Rock magyar viszonyban pl. az Edda, a Lord, a Bikini, a Beatrice, a Mobil-mánia, a TRB, stb. Külföldiben az AC/DC, az Aerosmith, A Deep Purple, stb. És igen, nem soroltam ide az Ossiant, a Pokolgépet, az Iron Maident, vagy a Immortalt. Hozzáteszem, az Ossian is határozottan rocker zene. Ezt az átmeneti stílust, ami már metál, de még hasonlít a rockra zenéjében és témáiban, szövegeiben, nos ezt nevezik Heavy Metál-nak.
Van még egy embertípus, aki nem hord vasbetétes bakancsot, nem viseli a rockerek börzdsekijét, sosem volt loboncos haja, stb. Viszont rockot és heavy metált hallgat szívesen. Nos, ők voltaképpen rockerek, még ha nem is néznek ki úgy, nem is nevezik magukat annak. Viszont úgy élnek, és úgy éreznek, mint egy rocker.
Kaptok képet igazi rockerekről is, hogy legyen viszonyítási alapotok. Szerintetek ezek a bemutatott stílusok hasonlítanak?



 

 

 

 

 

Jah, és majd elfelejtettem! Van egy olyan réteg is, akik rockernek néznek ki, rocker külsőségeket (vagyis inkább metálos külsőségeket viselnek), de hangsúlyozzák, hogy ők nem rockerek, nem metálosok. Na, őket speciel nem értem. Miért jó egy olyan kultúra tagjának tűnni, akiket nem nagyon szeretnek, ha még csak nem is tartozól közéjük? Nem tudom.
Rockernek lenni ma divat. Ma már nem fednek meg érte, nem gyűlölnek, nem vadásznak rád, ha rocker vagy. Sőt, ma már rockzenét sem kell hallgatni hozzá!
Mert a valódi hard rock, és a valódi heavy metál sosem lesz divat! Mi kevesek, akik fiatal korunk ellenére még mindig úgy járjuk a rockerek útját, ahogy azt a nagy elődök kitaposták, tudjuk: "A ROCK ÖRÖK, ÉS ELPUSZTÍTHATATLAN!"
 

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr351480119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morviniuszka 2009.10.28. 20:30:25

Én balga lélek azt hittem, hogy a Metal = Rock-kal... Én vajon melyik csoportba tartozok?xD
süti beállítások módosítása