Utolsó kommentek

Egyetem, felsőoktatás, I hate you!

2008.06.30. 19:18 | Xinaf | 5 komment

Hú, de nagyon utálom az egyetemeket...
Nem mintha valaha is egyetemi hallgató lettem volna, vagy bármelyik ártott volna nekem. Az ellenszenvem egyik oka pl.: az ember X száz oldalt betanul, és az innen szerzett információ nagy százaléka egyszerűen törlődik vizsga után az agyból. Ennek én személy szerint nem látom sok értelmét. Az ember egyszerűen alkalmatlan arra, hogy szóról szóra vissza tudjon mondani könyveket. De akkor minek? Hiszen valójában úgyse tanulnak ott a hallgatók, csak bevágják az anyagot, és pá!
Persze már leszokóban vagyok arról, hogy értelmet vagy logikát keressek. Meghagyom én ezt azoknak a nálam sokkal jobban képzett embereknek, akik ebből élnek. Viszont leírom az okot, ami miatt haragszom az egyetemekre:
Az egyetemisták azt az életet csinálják, amit én élni szeretnék. Tudom, hogy nagyon kemény a vizsgaidőszak, és akkor tényleg "tanulni" kell (lásd fent), de azon kívül van idejük mindenre, sok emberrel megismerkedhetnek, megbecsülik és sajnálják őket a kemény vizsgaidőszak miatt, aztán diplomát szereznek, és ezzel megbecsült tagjai lesznek a társadalomnak. Buli buli hátán, romantikus életkoszak.
Ismét buliban voltam, méghozzá kimondottan olyanba, amilyenek az egyetemisták bulijai. Pörgős, nagy nevetős, mérsékelten alkoholos buliba. Aztán váge lett, mentem haza, és amikor végleg elváltunk a haverokkal, rámszakadt a tudat: munkát kell keressek. Dolgoznom kell, egy olyan munkát, amit nemhogy a társadalom, de a saját főnökségem sem becsül meg. Bulizni esélyem sem lesz, hajtás van. Nagyon sajnálom azokat, akik így élnek, de most had legyek önző: magamat jobban. És nem kell az előre megírt közhely, hogy "ha tanultál volna"! Tudom, hogy csak magamnak köszönhetem, tudom hogy tanulni kellet volna, de könyörgöm! Kölyök voltam, hát hogyan foghattam volna fel, hogy ez a világ hogy működik?
Persze ezt nem értik, és nem is érthetik felsőoktatásban (nem csak egyetem, de főiskola, OKJ is) tanuló ismerőseim. Ők nem tudják milyen az, amikor bár időm lenne elmenni bulizni, de nincs erőm hozzá. Nincs erőm, mert a karom már akkor is le akar szakadni, ha megmozdítom.
Nem sajnáltatom magam tovább, csak annyit fűznék még hozzá: elszart világban élek, mert fel kell nőnöm, és én még nem akarok! Én bulizni és szórakozni akarok. De lassan lemondok róla...

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr65546553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morelight · http://fenyfogo.blogol.hu 2008.06.30. 20:33:33

Azért nehogy azt hidd, hogy nincs átmenet... én pl igenis tudom milyen "az, amikor bár időm lenne elmenni bulizni, de nincs erőm hozzá. Nincs erőm, mert a karom már akkor is le akar szakadni, ha megmozdítom." Dolgoztam én 12 órában nehéz fizikai munkát, a hét öt napján... de meg kell mondanom, ez csak és kizárólag rajtad áll! Aki tanulni akar, aki tényleg akar, az megoldja... én is... pedig tanulás mellett fenn kell tartanom a családomat, igen egyetem mellett most is 150-160 órát doglozom, de megoldom, és nem adom fel! Most is nemrég értem haza, és egész éjszaka tanulok, mert holnap vizsga.... szóval aki ki akar törni, az kitör... ha elég erős az akarata megoldja, tök mindegy, hol és milyen környezetben él...
Teszem azt, te még például egy csomó OKJ-s tanfolyamot ingyen elvégezhetsz, és mellette diákmunkában dolgozhatsz, ami teszem azt jócskán jobban fizet, mint a volt melóhelyed... persze csak akkor, ha nem sikerül újságírni tanulni menni! :)

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.06.30. 23:18:51

Jaj, ezt nagyon nem kellett volna... Peeersze, az egyetemisták élete csupa buli... Csak órákra kell járni, szakmai gyakorlat van, valahol dolgozni is kéne diplomaosztás után, és az meg is kellene élni... Aztán jön a vizsgaidőszak, és rájön az ember, hogy hiába szakad bele a tanulásba, az semmit nem számít az érdemjegy szempontjából... és amikor ő 8-10 nap tanulás után bukik valamiből, amiből más 1 napos olvasgatással átmegy, mert mázlija van... és amikor az évfolyamdolgozatát, amit három hónapja ír, a leadás előtti napon visszadobja a konzulens, akinél már két hete hever, hogy "ez így nem fog átmenni"...
És még sorolhatnám. Szóval ezt mosz nagyon nem kellett volna... :(

snow_flower 2008.07.01. 15:21:01

Vagy épp a tandíjra, könyvekre, bulikra valót keresik meg diákmunkával. Azért ha egyetemista lennél, szidnád rendesen.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2008.07.01. 17:36:17

Olyat teszek, amit eddig még a blogomon sose tettem meg: bocsánatot kérek. Igazából nem azt akartam sugalni, hogy az egyetemisták a napot lopják, élősködnek a társadalmon és buli az életük, egyszerűen csak irigylem őket. Tudom, hogy megerőltető az is, amit nektek teljesíteni kell. Ettől függetlenül szerintem az aki 12 órában dolgozik, inkáb cserélne egy egyetemistával egy évig, mint fordítva!
Peace!

snow_flower 2008.07.01. 19:04:20

Persze, cserélne, ezért mondja minden szülő: addig örülj, míg tanulsz! :)
süti beállítások módosítása