Utolsó kommentek

Idézetek - kersztényi énem

2008.08.29. 10:28 | Xinaf | 3 komment

Mert bizony vannak az életemben olyan idézetek, amik megerösítettek ebben az egészben. A kereszténységben. Most ezeket írom le, mármint ami eszembe jut.

" Natánael megkérdezte tőle: "Honnét ismersz?" Jézus így válaszolt: "Mielőtt Fülöp hívott volna, láttalak a fügefa alat." (Jn 1.48)

Éppen eleget gondolkodtam azon, vajon mit látott Jézus, mi történt a fügefa alatt? Valószínüleg valami Istenélmény, de ez sose derült ki biztosan. Nos, nekem is megvolt a magam "fügefája"...


"Oh jó Uram, itt e földön
választottad én vagyok
Rám bíztad e súlyos terhet
s, félek összeroskadok

Mondd, mennyit ér az ember,
ha tisztessége gyenge?
Mondd, mennyit ér,
ha kárhozott a győzelemre?"

(István a király)
Nem akartam bemásolni az egész dalt. Férfias ima. Nehéz döntések elött, vagy nehéz helyzetben gyakran előkerül nálam.


" Kettős teher
s kettős kincs, hogy szeretni kell."

(József Attila - Nagyon fáj)

Na igen, nálunk keresztényeknél ez nem választható opció. Nálunk szeretni kell. Kell, muszáj! És ez az, ami nekem se megy minden esetben.


"Lehet-e kérdés Isten léte,
hisz Tőle mind a Föld szépsége!
Tagadja tán az Alkotót
a fényes alkotás?
Házasságra készülsz lépni,
s ha Isten megáld egy újszülöttel,
hogy tanítod majd hinni őt,
ha magad sem hiszel?"
(Anna Karenina musical - Gyónás)

És a végszó. Aki válalja, hogy keresztény házaságba lép, annak válalnia kell azt is, hogy a gyerekeit a hit útjára viszi. De ez csak úgy lehet, ha ezt ő maga is elhiszi. Amúgy meg nem kötelező ám a keresztény esküvő! A pompa egy dolog, de ez nem cirkuszi vásár! Nekem majd egyszer lesz. De nekem keresztény családom is lesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr61639060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.09.01. 23:25:41

Ebben a kérdésben valószínűleg sose jutunk konszenzusra... de nem is baj, ugye?

Zsu 2008.09.02. 18:15:56

Engem meglepne :)

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.09.04. 09:37:56

Végül is bármelyikünknek elmehet/megjöhet* az esze... :D
Amúgy igen, engem is meglepne.

//*: ugye nézőpont kérdése, ki hogyan értékeli a változást//
süti beállítások módosítása