Utolsó kommentek

Talán életet mentettem

2010.12.02. 20:36 | Xinaf | 6 komment

Címkék: hétköznapok élménybeszámoló

Csodálatos az Úr, mert lehetőséget adott jót tennem. Ahogy jöttem haza egy ismerősömmel, láttunk a városliget pereménél egy tántorgó, tökrészeg, hatvan körüli férfit.
Mentőt hívtam, ami valahogy így nézett ki:

*Vagy másfél perc kicsörgés.*
- Mentőszolgálat...
- Jó estét kívánok, Veszelszki Bálint vagyok, látok egy tök részeg fickót tántorogni, néha össze is esik. Itt vagyok az Erzsébet királyné útjánál, ahol a 70-es troli is jár.
- (unottan) Csak részeg? Más baja nincs?
- Igen részeg, és nem tűnik jó ötletnek itt hagyni ilyen véralkohol szint mellett, mert fagyás veszély van...
- (unottan) Hol van most?
- Az Erzsébet királyné útjánál, ahol a 70-es troli is jár...
- (unottan) Melyik kerület?
- 14. kerület, Zugló asszem...
- (unottan) Mi a pontos cím?
- Fogalmam sincs, nem látok utcatáblát... ahol az Erzsébet királyné útja és a Hungária találkozik...
- (ingerülten) Ezzel nem megyek semmire! Mondja a pontos címet!
- *lázas keresgélés után* Hermina út 2/a.
- (unottan) Mi a neve?
- Veszelszki Bálint.
- (unottan) Életkora?
- 23 vagyok.
- (ingerülten) De a beteg!
- 40-50-60... nehéz megállapítani.
- Akkor maga Veszelszki Bálint, nem a beteg?
- Én vagyok Veszelszki Bálint...
- (ingerülten) Én leszarom a maga nevét! A beteg neve????
- Fogalmam sincs! Láttam egy részeg csövest tántorogni, nem volt alkalmam beszélgetni vele!
- (unottan) És most ott fekszik a címnél a földön?
- Nem, néha feláll, és távolabb megy...
- (ingerülten) A mentő nem fogja üldözni, uram! Mondjon nekem stabil címet!
- (visszafojtott ingerültséggel) 14. kerület, Hermina út 2/a...
- Akkor tartsa ott, és figyelje a mentőt!

És innentől próbáltam beszélgetni emberünkkel. Nem volt könnyű, mert tökrészeg volt, ahogy ráfogott a kezemre, éreztem, hogy elkezdett kihűlni. Össze vissza beszélt, főleg az Atya-Fiu-Szentlélek emlegetését szerette, és teológizáltunk(!!!!!!!!!)... faggatott a Szentírásról. Elmondta, hogy Jehova tanúja volt, hogy gonosz ember, aki nem volt elég befogadó, ezért kiközösítették. Volt a légióban is. Leszámolt az életével. Mondta, hogy valahol itt fog aludni. A kezem és haverom kezét csak néha engedte el, sokszor köszönetet mondott, amiért ennyi jót kapott tőlünk.
A mentő még fél óra múlva SEM volt ott. De lealább elment melletünk három. A fickó kezdett vészesen hűlni. Végül rákényszerítettük a pulóverem. Rákényszerítettük, mert nem akarta elfogadni, nehogy én fázzak...
Többször kérdezte tőlünk, miért csináljuk? Nem tudtam értelmes választ adni. Ezen, őszintén, nem is gondolkodtam. Haverom mondta ki az igazságot: "Mert Ön is ember." Végül megkérdezte:
- Te is kiválasztott vagy?
Mondtam neki, hogy úgy vélem, igen, kiválasztottak.
- Testvérem vagy?
Mondtam, hogy igen. Akkor ráborult a kezünkre, elmondta milyen gyönyörű ez a pullóver, és végre megjött a mentő.
A tisztánlátás végett: A haverom Almádi Ádám volt, aki ott lesz a blogtalin, aki akar vele találkozni, az jöjjön el. (Valószínüleg Januárban tartjuk.)
A fickót Miklósnak hívták, 66 éves. Az élete tönkrement, de hangoztatta, hogy szereti az Urat. Pedig, ezt is mondta, úgy érzi, az Isten őt nem szereti.

Kedves olvasók... nem győzök csodálkozni, milyen jó sorsom van! Most őszintén: mi nekem egy pullóver? Semmi. Van még X db. És mi neki? Lehet, hogy az élete. Nagy tettnek tűnik, hogy odaadtam egy idegennek? Pedig a nagy tett, hogy nem akarta elfogadni! Hogy én ne fázzak! Egy ember, aki magát bűnösnek és rossznak, sőt, gonosznak tartja, értem aggódott... (És nem, nem dicsekvésnek szánom, hogy mindneki lássa mekkora jófej vagyok! Annyiran mondják, hogy "az utolsó kenyerét is odaadná". Én se tettem mást. A félreértések elkerülése végett: kiemelten ennek a szerencsétlen Miklósnak az ártatlanságát akartam kihangsúlyozni.)

Istenem, könyörülj Miklós szolgálódon!

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr792489201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mezeinewsee 2010.12.02. 21:52:52

Na igen. Ha ma feldobod a bakancsot, Krisztus azt mondja: "Köszi, hogy nekem adtad a pulóvert". De ha Miklós hal meg, neki meg azt: "Köszi, hogy nem akartad elfogadni a pulóveremet, nehogy fázzak".
Egyébként úgy viselkedtél, ahogy ez egy keresztény embertől elvárható. És ez a legtöbb, amire vágyhatunk.

Hilts 2010.12.03. 00:00:56

Szép,és nemes cselekedet volt Bálint mester.

Mogyee 2010.12.03. 23:17:52

Tisztellek. Hihetetlenül. Hogy miért is? Amit tettél/tettetek, nem volt különleges csoda. Sem hőstett. Sem történelmet író mozzanat. Valószínűleg Miklóson, pár járókelőn, rajtatok és és a blogodat olvasókon kívül nem tud róla senki. Nem volt olyasmi, ami miatt üdvrivalgás tör fel az emberek torkából, sem olyasmi, amiért kitüntetést kapnátok.

Nem.

Mindezt űberelte. Egyszerű a képlet. Amit tettetek nem nagy dolog, hanem a legnagyobb. Úgy hívjuk: EMBERSÉG. Nem kellene, hogy nagy szó legyen, mégis az. Szomorú. De jó tudni, látni, érezni, hogy vannak még emberek, akik EMBERként viselkednek. Na ja... mert a Valóvilág szintű ostoba népbutító sz*rok mellett ezt teljesen elfelejtettük.

Ígéretek, reklámok, villódzó karácsonyi fények, hamburger kólával? Akármikor. Emberség? Haggyál már az ilyen öreg sz*rságokkal...

"Kár, hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi..."

P.s.: büszke vagyok rátok. És büszke vagyok, hogy ismerhetlek titeket :)

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2010.12.04. 23:10:19

@Morviniuszka: Próbálkozik az ember... köszönöm szépen!

@mezeinewsee: Igen, egyetértek. Neked is köszönöm!

@Hilts: A nemes cselekedet inkább az volt, hogy ez után odamentem egy fetrengő emberhez: xinaf.blog.hu/2010/06/29/balhe_volt_irjatok_kommentet
A másik ami talán valóban nemes volt, hogy nem basztam rá a mentőre a telefont, amilyen rohadt nagy bunkó egy tirpák állat volt... A többi tettem pedig, nos, tudom hogy ez jó tett volt. Köszönöm neked is a véleményem, de a dicséret most (is) jobban illeti az Istent. Én magamtól továbbmentem volna, mint mindenki. A lélek mozdult meg bennem. Én tovább AKARTAM menni, csak beleszóltak fentről, szerencsére. Ahogy a Biblia írja: "megesett rajta a szívem".

@Mogyee: Amit Hilts-nek is írtam, neked is aktuális. Köszönöm a kedves véleményedet, de a dicséret és a hódolat a Szentléleknek jár, aki kormányzott. Ha nem teszi, Veszelszki Bálint félrenéz, és továbbmegy. Miklós barátom pedig meghal.

Charlotte7 2010.12.07. 20:34:42

Bálint drága, nem okoztál csalódást! Pontosan ilyen embernek ismerlek:)
süti beállítások módosítása