Utolsó kommentek

Valláselmélkedés

2008.10.15. 14:32 | Xinaf | 10 komment

A minap hittanon érdekes dolog került szóba, amin már magam is elmerengtem: miért van ekkora társadalmi szembenállás a hagyományos keresztény vallással, és egyházakkal, (a katolikusra, reformátusra, evangélikusra, és baptistára gondolok!) amikor lépten nyomon belefutunk valami szektába, ezoterikus ostobaságba, kanálhajlítgatós csalókba, meg ilyesmikbe? Miért fogadja el jobban a XXI. századi ember ezeket a csilivili valláspótlékokat, mint a tradicionális vallást?
A válasz sajnos elég egyértelmű: a vallások (mármint a valódiak, de ebbe beleértem a mohamedán, budhista, hindu, stb vallásokat is) nagyon komoly erkölcsi követelményeket támasztanak a kedves hívek elé. Ez különösen igaz a kereszténységre, ami az élet minden területére szabályokat alkot!
Racionalista világban élünk, mindenki csak azt fogadja el, amit tapasztal. "Nincs Isten, mert még sosem láttam, sosem tapasztaltam, és sosem éreztem!" - mondja a racionalista. "Nincs oxigén, mert még sosem láttam, sosem tapasztaltam, sosem éreztem!" - mondja erre Xinaf. Mindenesetre a példákban szereplő alany hiánya halált okozhat, pedig megfogni nem tudod...
Azért annyira nem racionalista a világunk, mert az ember saját bőrén tapasztalja a természetfeletti jelenlétét. Tehát valami magyarázat kell legyen, és az ember igényli ezt a magyarázatot. Nade itt megint képbe jön a már említett szigorú erkölcsi követelmény, amit viszont az ember nem szeret. És íme, ezért hiszik el az emberek, hogy a vénusz hatása miatt nagy a nyüzsgés a bakok életében, de a mars miatt szerencse éri az oroszlánokat! Hogy azért szar a kedvünk, mert negatív kisugárzás halad át az ágyunk alatt. Hogy egy gonosz űrlény, akit Xenunak hívnak, alkotta meg az emberiséget. Soroljam még?
A horoszkóp baromság, és a csillagok nem befolyásolnak minket! Ilyenkor azt szokták mondani "asztrológus" ismerőseim, hogy nem a napilapokban lévő horoszkópra kell gondolni, hanem az igazira, ahol bekalkulálják a születésnek még a másodpercét is. Talán el is hinném, ha ez nem úgy lenne dokumentálva, hogy az orvos a hasára üt, és elkiáltja magát: 10 óra, 22 perc, 40 másodperc. Jobb esetben ránéz az órájára, pár perccel a tényleges születés után. Egyszóval: igen reális, hogy a csillagokból kiolvassuk a jövőt.
Nem azért szar a kedved, mert negatív, szittyós terület van az ágyad alatt, hanem mert ilyen hülyeségek irányítják az életed! Ha alapból te kiegyensúlyozott vagy, szeretet vesz körül, stb. akkor ez nem számít!
Ja, igen. A szinetológiai egyházzról ITT van egy remek leírás.
Soha nem kritizáltam még mások hitét, de ennek is el kellet jönnie. Aki képes elhinni bármit a fent felsorolt témákból, annak miért olyan hihetetlen, hogy van egy időn kívül létező Erő, akit mi Istennek hívunk? Aki elfogadja, hogy a mars és a jupiter derékszöge miatt kapja fel könnyen a vizet, az miért nem hiszi el, hogy egy nő képes szüzen szülni? Soroljam? Nem kell. Aki akarja, az így is meg fogja érteni. Aki belém akar kötni, az majd belém köt. Aki el akar gondolkodni a leírtakon, az majd gondolkodik.
Én aktív görögkatolikus vagyok, de ezen írásom kivételesen nem feltétlenül a kereszténységet dicsőíti. Bármilyen valódi és megélt vallást magasztalok elöttetek, kedves olvasók, ami értékeket tartalmaz. Mert az ezoterika nem tesz ilyet, és innentől kezdve ez már csak önigazolás, és önbecsapás.

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr64715312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Démon 2008.10.16. 21:22:33

Bárcsak én is egy isten lennék!
Alkotnék egy tökéletes világot, melyben én uralkodom!

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.10.17. 19:44:52

Xinaf:
"miért van ekkora társadalmi szembenállás a hagyományos keresztény vallással, és egyházakkal"
Mert az egyház keményen megdolgozik érte ;)
Nem, nem a Sacrum Officium-ra gondoltam, hanem pölö a papi nőtlenségre, az óvszer elleni buzdításra Afrikában, és más hasonló "finomságokra"...

"Racionalista világban élünk"
Egy frászt! :D
Nyígnék ennyit, ha ez igaz lenne?

""Nincs oxigén, mert még sosem láttam, sosem tapasztaltam, sosem éreztem!" - mondja erre Xinaf"
Jaj, akkor te elég halott vagy, barátom... mert azért az oxigén elég önnyű megtapasztalni, ha leteszed egy kicsit a bagót... ;) :D

"A horoszkóp baromság, és a csillagok nem befolyásolnak minket! "
A mondat első fele részben igaz, a második fele viszont izmos ostobaság: rögtön itt van a Nap, ami azért egy csöpp befolyással csak bír gyarló létezésünkre... ;)

"igen reális, hogy a csillagokból kiolvassuk a jövőt"
Hja. Mondjuk a csillagokét. Meg a kozmikus szintű történésekét.

"egy nő képes szüzen szülni"
Ez mondjuk nagyban függ attól, hogy definiálod a szüzet. De technikailag megoldható.

"Bármilyen valódi és megélt vallást magasztalok elöttetek, kedves olvasók, ami értékeket tartalmaz. Mert az ezoterika nem tesz ilyet"
Mondod te. A vízér- és asztrológia-hívő szerint meg a kereszténység 'nem tesz ilyet'. És akkor van két ember, akik két különböző dolgot mondanak.

Amúgy meg Occam borotvája: "ne szaporítsd szükségtelenül a létezők számát".

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2008.10.18. 20:06:31

Alister:
Kezdem úgy érezni, hogy vagy nem fogod fel mit írok, vagy be akarsz szólni:). Legalábbis eddig bármit is írtam a vallásomról, mindig fennakadtál valamin:)

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.10.19. 15:30:10

Xinaf:
Mert mindig volt min fennakadni... ;) :D

newsee 2008.10.22. 06:35:12

Alister, te egy okos, olvasni tudó ember vagy. De most úgy tűnik, mégsem olvastad el igazából Xinaf bejegyzését...

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.10.22. 09:22:22

newsee:
Konkrétan mire gondolsz?

newsee 2008.10.22. 20:19:19

***"Nincs oxigén, mert még sosem láttam, sosem tapasztaltam, sosem éreztem!" - mondja erre Xinaf"
Jaj, akkor te elég halott vagy, barátom... mert azért az oxigén elég önnyű megtapasztalni, ha leteszed egy kicsit a bagót... ;) :D***

Jó lenne a válasz, testvér, de az idézet így szól: "Nincs Isten, mert még sosem láttam, sosem tapasztaltam, és sosem éreztem!" - mondja a racionalista. "Nincs oxigén, mert még sosem láttam, sosem tapasztaltam, sosem éreztem!" - mondja erre Xinaf.
Tehát: ahogy megfulladnál oxigén nélkül (amit pedig nem látsz), úgy "fulladnál meg" Isten nélkül is (akit szintén nem látsz). Könnyű azt mondani, hogy ez nem így van, hiszen sohasem tapasztaltad meg a hiányát hosszabb ideig... mint ahogyan Istenét sem.

***"A horoszkóp baromság, és a csillagok nem befolyásolnak minket! "
A mondat első fele részben igaz, a második fele viszont izmos ostobaság: rögtön itt van a Nap, ami azért egy csöpp befolyással csak bír gyarló létezésünkre... ;)***

Te is tudod, mire gondolt...

***"igen reális, hogy a csillagokból kiolvassuk a jövőt"
Hja. Mondjuk a csillagokét. Meg a kozmikus szintű történésekét.***

Egy nagy tudású ismerősöm szokta mondani (vajon ki lehet az???): az Irónia nem egy hely, ahol az irónok laknak. Ez itt is igaz ám!!!

***"Bármilyen valódi és megélt vallást magasztalok elöttetek, kedves olvasók, ami értékeket tartalmaz. Mert az ezoterika nem tesz ilyet"
Mondod te. A vízér- és asztrológia-hívő szerint meg a kereszténység 'nem tesz ilyet'. És akkor van két ember, akik két különböző dolgot mondanak.***

Ez nem így van. Még te sem mondod azt, hogy a kereszténység nem tartalmaz értékeket, csak egyes (és nem is igazán lényeges) részeivel van bajod... A kereszténység legnagyobb ellenzői is azt mondják: jó lenne, értékes, csak...

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.11.01. 00:38:46

-Newsee
A könnyedebb:
"Te is tudod, mire gondolt..."
Persze, hogy tudom, de ha addig él is, mire újságíró lesz, pontosan fog fogalmazni... ;)

"Egy nagy tudású ismerősöm szokta mondani (vajon ki lehet az???): az Irónia nem egy hely, ahol az irónok laknak. Ez itt is igaz ám!!!"
Oké, ott a pont... :D

"Ez nem így van. Még te sem mondod azt, hogy a kereszténység nem tartalmaz értékeket, csak egyes (és nem is igazán lényeges) részeivel van bajod... A kereszténység legnagyobb ellenzői is azt mondják: jó lenne, értékes, csak..."
Én nem is mondom (talán mert nem vagyok hülye). Na de egy ilyen vízér-hívő??? :D

A súlyosabb:
//Amúgy abszolút a margóra, csak a jegyzőkönyv kedvéért: valóban léteznek olyan geológiai alakzatok és áramlások a földfelszín alatt, amelyek jelentős hatást gyakorolnak az életünkre. Csak ugye itt is belefutunk abba, hogy a heti horoszkóp a Blikkben annyira asztrológia, mint a mennyire a 'Képes bibliai történetek gyerekeknek' komplex teológiai értekezés...//

"Tehát: ahogy megfulladnál oxigén nélkül (amit pedig nem látsz), úgy "fulladnál meg" Isten nélkül is (akit szintén nem látsz). Könnyű azt mondani, hogy ez nem így van, hiszen sohasem tapasztaltad meg a hiányát hosszabb ideig... mint ahogyan Istenét sem."
Isten hiányát bármikor megtapasztalhatom, elég kimennem az utcára, megnéznem egy híradót, vagy csak eltöprengenem a saját életemen...

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2008.11.01. 12:42:04

Alister!
Nem fogalmazok pontatlanul, te forgatod ki a szavaim! Nem ugyanaz:)

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.11.02. 16:18:26

Xinaf:
Ha már én sem tudom majd kiforgatni a szavaidat, akkor készen állsz már mindenre.... ;) :DDD
süti beállítások módosítása