Utolsó kommentek

"Ok nélkül gyűlöltek engem..."

2011.05.15. 20:53 | Xinaf | 3 komment

Címkék: vallás filozófia

Fel lehet fogni vallási fanatizmusnak azt, ha valaki nem elégszik meg 45 percnyi, összecsapott liturgiával. Lehet harcolni az ortodox fertő ellen, ahol a férfiak szakállat hordanak. Lehet félteni Krisztus Egyházát a keleti fertelemtől úgy, hogy a keleti fertelem hatása alatt csak gyarapodik minden téren az Egyház. Lehet gyűlölni vagy utálni azokat, akik ezekkel a keleti külsőségekkel találják meg Istent. Lehet utálkozni és hamis vádakat mondani valakire, akinél nincs jobb élő ember, amiért hosszúak a szertartásai... lehet. Ha ezt érzed helyesnek, és Krisztusinak testvérem, akkor tedd így.

Jn 15,17-16,2

 

"Ezeket parancsolom néktek, hogy egymást szeressétek.

Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem elébb gyűlölt ti nálatoknál.
Ha e világból volnátok, a világ szeretné azt, a mi az övé; de mivelhogy nem vagytok e világból, hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl titeket a világ.

Emlékezzetek meg ama beszédekről, a melyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet megtartották, a tiéteket is megtartják majd.
De mindezt az én nevemért cselekszik veletek, mivelhogy nem ismerik azt, a ki küldött engem.
Ha nem jöttem volna és nem beszéltem volna nékik, nem volna bűnük: de most nincs mivel menteniök az ő bűnöket.
A ki engem gyűlöl, gyűlöli az én Atyámat is.

Ha ama cselekedeteket nem cselekedtem volna közöttük, a melyeket senki más nem cselekedett, nem volna bűnük; de most láttak is, gyűlöltek is, mind engem, mind az én Atyámat.

De azért lőn így, hogy beteljesedjék a mondás, a mely megíratott az ő törvényükben: Ok nélkül gyűlöltek engem.
Mikor pedig eljő majd a Vigasztaló, a kit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Lelke, a ki az Atyától származik, az tesz majd én rólam bizonyságot.
De ti is bizonyságot tesztek; mert kezdettől fogva én velem vagytok.
Ezeket beszéltem néktek, hogy meg ne botránkozzatok.

A gyülekezetekbõl kirekesztenek titeket; sőt jön idő, hogy a ki öldököl titeket, mind azt hiszi, hogy isteni tiszteletet cselekszik."


Szombaton püspök szentelés Miskolcon!
"Szentatyánk, XVI. Benedek pápa 2011. március 5-én új püspök-exarchát nevezett ki a Miskolci Apostoli Exarchátus élére Orosz Atanáz szerzetespap személyében."
És most, nagyon ortodox köcsög módjára fogok reagálni:

Άξιος

(Fonetikusan: Axiosz. Jelentése: Méltó. Diakónus, pap és püspök szentelésnél énekli előre a püspök, majd válaszolja vissza a nép, ha valóban méltónak találják a szentelendőt.)

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr922906467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.27. 12:49:41

Te fogtad a táblát? Közel voltunk (vagyunk amúgy is) egymáshoz...

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2011.05.27. 20:04:49

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Nem, én a másik srác voltam, vörös ingben. De hozzám tartozik az is, aki a táblát fogta.

(Mármint a képen... ott a helyszínen én is fogtam a táblát...)

Igen, ezt a hozzászólásaidból levettem :)

mezeinewsee 2011.05.27. 23:14:50

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hű, akkor hozzám is közel ültél!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása