Utolsó kommentek

Legrosszabb és legjobb filmek listája

2011.04.03. 21:46 | Xinaf | komment

Címkék: kritika

Sok filmet megnéztem már életemben, és vannak örök favoritok, és örök rémálmok is köztük. Sejtem, sokan nem fognak velem egyetérteni, de ez nem is baj. Jelen listák kizárólag Xinaf ízlését tükrözik, nem muszáj vele egyetérteni. Persze bárki kommentelhet, akár pozitív akár negatív véleményt is, ahogy eddig.

Legrosszabb filmek:

10. - Predators - Az új predator film igazából nem rossz, de sokkal-sokkal-sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle. Maguk a ragadozók is hülyén viselkednek benne. Ez az a film, ami bár tetszett, de mégis ide került, kár érte.
9. - Alien vs Predator 1. Mind a két űrlényt kimondottan kedvelem, de ez a film unalmas!!!! Ha nem pont a Halált és a Ragadozót vették volna elő, rá se kerül a listámra, mert annyira nem rossz, de így egy negatív emlék lett belőle.
8. - Terminátor 3. Nem mondom, hogy tragédia a film, de erősen átírta a "Nincs végzett, csak ha bevégzed" mondanivalóját az eredeti kettő filmnek. Alapból nem lenne rossz, de nem követi az elődöket, és valami mintha hiányozna belőle... pl. egy tökös John Connor. De legalább utaltak pár dologgal az előző filmekre benne.
7. - Dragon Ball: A film. Jó, az ember egy anime adoptációtól, ami ráadásul verekedős, nem vár túl sokat. De ez a semminél is kevesebb. Nem követi a sztorit, sőt, írtak rá egy újat. Itt még a látvány sem segített. Csak azért nincs előkelőbb helyen a listán, mert ennek legalább nem volt egy jó előzménye. (Élő színészekkel legalábbis.)
6. - Matrix 2. Az első film remek mondanivalóval bírt, és nagyon elgondolkodtató volt. A második rész ezt erősen pofán rúgta, és megpróbált látványból élni, ami sajnos nem sikerült. Oké, a bullet-time, és a forgó kamera az első részben ütött, a másodikra viszont már megszoktuk. A sztori néhol logikátlan, és az egész elég erőltetett. De a Merovingi és a két szellem valamennyit dobott a filmen.
5.- Matrix 3. Szerintem erről nincs mit mondanom. Egy vödör szar az egész, túldimenzionált filozófiai tartalommal. Amúgy meg lásd a 4. pontot. Még annyit róla, hogy ezt a filmet még annyi sem dobta fel, mint a kettőt.
4. - Sokan nem fogják érteni, miért került be a listába a Transformers első része (a második, és harmadik részt nem láttam). Nos, a magyarázat az, hogy kiskölyökként faltam a képregényt, és ez a sztori köszönő viszonyba is csak éppen hogy volt vele. Persze, egyeznek a nevek, de nem egyeznek a személyiségek. Látványos, de ez kevés... akik kevésbé Transformers-buzik, mint én, azoknak általában bejött a film, nos nálam nagyon nem.
3. - Pókember 3. Az első kettőt nem láttam, de elég nagy pókember rajongó vagyok, ráadásul a szimbionta úgymond a kedvenc ellenfelem, szóval nagyon vártam már a filmet... és amikor kijöttem, úgy éreztem, ez életem nagy pénz kidobásainak egyike volt. 
2. - Titánok harca. A film látványos. És látványos. És van látványvilága. És látványos. És ennyi. De legalább dühítően hosszú. A film szar.
1. - Az első helyen nem végezhet más, mint a Terminátor IV. - A megváltás. Gyerekek, ennél iszonyúbb, pocsékabb filmet még nem hordott hátán a föld! Felháborítóan bárgyú a sztorija, színészi játék nincs, a zenéje felejtős, az eddigi filmeket magasról leszarja, logikátlan cselekmények komplett garmadáját mutatja fel. Néha éjszakánként eszembe jut, hogy láttam, és sírva ébredek, verejtékezve... na jó, ez nem igaz, de az biztos, hogy nem volt kérdéses, melyik film lesz a lista első helyén...
 

Legjobb filmek:

10. - Amerikai Pite 4. Oké, már nem az igazi Pite, de még ez is zseniális a maga nemében.
9. - Amerikai Historia X. Valaha benne volt az első 3-ban, onnan közben kicsúszott, de nagyon sokat adott nekem a film, és sokat formált rajtam még régen.
8. - A fiuk nem sírnak. Magam sem tudom miért, de nagyon megfogott.
7. - Hair. Jó a zene, jó a sztori, és jó a társadalom kritika. Több nem is kell.
6. - István a király. Konkrétan olyan év NINCS, hogy én ne nézze meg ezt a rockoperát. És nem a Társulatos (egyébként remek) újratöltésről, hanem az eredeti klasszikusról beszélek.
5. - Amerikai Pite 2-3. Annyira nem ütöttek nagyot, mint az első, de még így is előkelő helyet foglalnak el a kedvenc filmjeim listáján.
4. - Terminátor 1-2. A világ legelgondolkodtatóbb akciófilmjei. Örök klasszikus mindkettő, aki csak a lövöldözést látja bennük, az elásta magát nálam.
3. - Star Wars összes. Örök klasszikusok ezek, elsősorban a régiek, de az új trilógiát sem hagyhatom ki.
2. - Amerikai Pite 1. A film nem a mély mondanivalókról szól, de soha nem röhögtem még ennyit, mint ezen a filmen, mikor először láttam. Annyira magamat látom (vagy inkább egykori magamat) a szereplőkben, hogy az hihetetlen.
1. - Örök kedvencem, elvitathatatlanul és mindenkoron a Legyetek jók, ha tudtok című alkotás. Már több tucatszor láttam, egyszerűen rajongok érte. Minden egyes megnézésnél ad valami újat. Aki nekem fontos, azzal már megnézettem, ha még nem látta. Nem tudom szavakkal leírni, mennyire fontos nekem ez a film, és mennyit adott. Egyszerűen csodálatos. Erőt ad nekem, és feltölt engem.

A kedvenceimről már írtam amúgy egyszer ITT. A lista nem egészen ugyanaz, de majdnem.
Most biztos sokan fel fognak hördülni, mert mind a két listára lehetne még sok-sok jelöltet rakni. Erre annyit tudok mondani, hogy a legrosszabbak listájára olyanok is felkerültek, amik nem lennének rossz filmek, csakhogy nekem csalódást okoztak, általában azzal, hogy többet várta tőlük, a legjobbakhoz meg olyanok is csatlakoztak, amik talán nem a filmtörténet nagyjai, de engem megérintettek.

A bejegyzés trackback címe:

https://xinaf.blog.hu/api/trackback/id/tr952797304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hilts 2011.04.05. 00:55:43

Többé-kevésbé egyezik a véleményünk:) Bár nekem nincs ilyen listám, inkább csak szeret-kevésbé szeret filmek. Egy viszont van, amit nem utálok, csak szarrá röhögtem magam rajta: a ,,Holtak Háza" Uwe Boll mestertől. (Bár az igazat megvallva, minden filmjén sírok a röhögéstől:P) Amúgy egyszer nézzétek meg, garantált befosás, annyira szánalmasXD

Morviniuszka 2011.04.05. 19:21:23

Transformers: www.youtube.com/watch?v=tdY8XfsQ8T8
Optimus Prime is my Hero! (L) :)
süti beállítások módosítása